Kepulauan Riau

Stressigt slut
tisdag 5 februari 2019 - Batam, Kepulauan Riau, Indonesien

Började med cykling och styrketräning i gymmet. Sol vid pool efter utcheckningen. Hotellet hade ett bra omklädningsrum vid poolen med dusch etc. Jag var ensam på taket under dagen vilket var skönt. På morgonen hade poolen typ 20 barn som stojade runt.Sedan tog jag packningen och åkte till

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
Blommor, skavsår och Indonesien
söndag 3 februari 2019 - Batam, Kepulauan Riau, Indonesien

Sov bra i Hostelsängen. Hade bestämt mig för att besöka Garden by the bay. Kartan signalerade 3.1 km. En baggis. Tog joggingskorna och började gå. Kom på mig själv göra en omväg, men vad gör väl det. Få se nu, var är i gången då. Tittar norrut, vad tusan. Ligger det där? Tar en bro

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
Segway havssköldpaddor
måndag 6 november 2017 - Bintan Regency, Kepulauan Riau, Indonesien

Efter frukosten gick vi direkt till Segway uthyrningen där de delade ut skydd och hjälmar. Efter en kort instruktion och lite fotograferande av vår vän fotografen bar det av in mellan villorna och vidare utmed strandpromenaden. Kul att köra och inte så svårt. Läskigast var absolut

Batik och sköldpaddor
söndag 5 november 2017 - Bintan Regency, Kepulauan Riau, Indonesien

Efter frukosten ville barnen måla batik. Efter en stund blev jag också sugen på att måla men hittade inget motiv som jag ville ha. Det fanna nästan bara motiv med blommor kvar och det var jag inte så sugen på. Ikväll skulle de släppa ut sköldpaddor på stranden så jag ville ha en tavla

Baddag
lördag 4 november 2017 - Bintan Regency, Kepulauan Riau, Indonesien

Efter frukost med churros, gröna muffins, vita bönor och omelett. Lite buffbacon slank också ner. Mycket solkräm på och iväg till poolen. Idag var det betydligt fler personer på plats men så är det helg också. Det är fortfarande mycket gott om plats i poolen och den håller perfekt

Bintan
fredag 3 november 2017 - Bintan, Kepulauan Riau, Indonesien

Efter en härlig frukostbuffé med bl a gröna muffins och biffbacon gick vi förbi batikkillen som vi hälsade på igår och när det kom nya gäster gick tjejerna fran för att titta på dansarna. Då kom den andre killen som höll på med batik sist vi var här. Sedan ett år tillbaka jobbade

Admiral marina
söndag 16 februari 2014 - Batam, Kepulauan Riau, Indonesien

Admiral marina Port Dickson 2014-02-16 Lång tid sedan vi skrev något sist, men allt blir inte som planerat. Vid hemkomsten så gick jag på undersökning och allt med aorta var fint, dock togs även blodprov som visade att jag hade höga PSA värden så det blev remiss till urologen i Malmö.

Sy Marieke Iii
MariekeIII i Världsomsegling
Senast aktiv - från Hörby, Skåne län, Sverige
Utflykt på ön
måndag 4 november 2013 - Bintan, Kepulauan Riau, Indonesien

Vi började med frukostbuffen som vanligt. Alltid intressant att se vad andra anser är en normal frukost: potatisgratäng, stekta nudlar, två centimeter långa långa anjovisar med ögonen kvar, rosa pudding osv. Idag hade vi hyrt en bil med chaufför. Vi visste inte riktigt vad vi ville se mer

Baddag
tisdag 5 november 2013 - Bintan, Kepulauan Riau, Indonesien

Efter frukosten tog vi en promenad bort till zoo och den bortre stranden. Det var högvatten så vi fick gå genom djungeln tillbaka. Sedan badade vi hela förmiddagen fram till lunch. Nu klara Sara av att både flyta och simma tio meter även om hon oftast simmar i en cirkel då hon inte

Singapore - Bintan
torsdag 31 oktober 2013 - Bintan, Kepulauan Riau, Indonesien

Vi åt frukost på vårt stammisställe. Det märks att man är stammis när de automatiskt väljer tonfiskröra till Per när han för första gången vill skinka. Sedan packade vi ihop väskorna och gick ner till lobbyn. Per hade bokat en maxitaxi och där hade de fått plats arton... På

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Singapore

Singapore

28 oktober 2017 - 12 november 2017

Höstlov och semester! Nu blir det två veckor med familjen till Singapore och Indonesien

Singapore - Bintan - Singapore

Singapore - Bintan - Singapore

26 oktober 2013 - 10 november 2013

Så var det dags att skippa höstmörkret och resa till varmare breddgrader. Den här gången har vi morfar med också.

70 år

70 år

30 mars 2013 - 7 maj 2013

Nu är det dags igen. Denna gång tar oss flyget till Hong Kong där vi för 20 år sedan blev av med kamera och alla bilder vi tagit där. Fortsätter med en kryssning via Vietnam och Bangkok till Singapore. Där återvänder vi till Bintan Island dit vi kom för 10 år sedan efter att Eddy kommit ut från sjukhuset efter misstänkt SARS (det var en vanlig lunginflammation). Fortsätter sedan mot Tokyo och Honolulu (några dagar i vardera). Sedan väntar Los Angeles med bil längs kustvägen upp till San Francisco innan det bär av hem igen.

Australia_NZ_Singapore

Australia_NZ_Singapore

2 januari 2013 - 10 februari 2013

Singapore & Vietnam mars/april 2013

Singapore & Vietnam mars/april 2013

22 mars 2013 - 13 april 2013

Under tre veckor följde jag med familjen Garli/Johansson till deras vänner Cecilie och Leif med barn, vilka bor i Singapore under några år. Första veckan tillbringade vi i Hoi An, Vietnam. Tre dagar under sista veckan tillbringade vi på ön Batam i Indonesien.

Singapore Studies

9 februari 2012 - 13 mars 2012

Singapore - Indonesien - Singapore - Thailand - Singapore

Singapore - Indonesien - Singapore - Thailand - Singapore

19 februari 2012 - 13 mars 2012

Längtar efter sol och värme och att få träffa vår dotter Emelie i Singapore.

Batam Island 2012

Batam Island 2012

2 januari 2012 - 11 februari 2012

Då var det dax för lite jobb i Asien igen. Denna gång gäller Batam Island utan för Singapore. Lite andra arbetsuppgifter denna gång än i Thailand. 6v blir det. Jag är själv från firman, men det ska väl gå bra. Följ med här så får ni sitta på första parkett till mina vedermödor. Och så stavar jag som en kratta tydligen,men ni får stå ut med det.

Robert Karlsson
robban76