Lembongan

En stillsam men fin dag.
torsdag 2 januari 2020 - Lembongan, Indonesien

Vaaknade som vanligt tidigt. Det är konstigt att man kan åka så långt, genom flera tidszoner och ändå hamna i att vakna på "gå-till-jobbet"-tid🙄 Frukost och sen häng vid poolen, utom för Kent som fortfarande är rätt hängig och höll sig i hyddan. Tur ändå att vi bor så fint att

Årets första dag
onsdag 1 januari 2020 - Lembongan, Indonesien

Årets första dag blev mycket lugn. Eftersom Kent är sjuk hängde vi i princip bara ”hemma”. Frukost, som sjuklingen serverades på en bricka i sängen, ett par timmar vid poolen och efter lunch ett par timmar på rummet. Rätt skönt faktiskt, även för oss utan feber! Dessutom sammanföll

Nyårsafton!
tisdag 31 december 2019 - Lembongan, Indonesien

Efter en frukost på vårt mysiga boende, Cuban hut’s packade vi ihop oss och for med mopparna på utflykt. Hamnade först på Muchroom beach, stranden dit de flesta båtarna inkommer från andra öar, så även vi när vi kom till Nusa Lembongan. Kul att sitta och titta på all aktivitet en

En perfekt dag!
måndag 30 december 2019 - Lembongan, Indonesien

Vilken härlig dag vi fick! Efter en god frukost bestämde vi oss för att hyra mopeder och åka på upptäcksresa på ön. Gav oss iväg med badväskan packad. Hamnade så småningom, efter en resa på mer eller mindre främkomliga vägar, på ett underbart ställe högt upp på grann-ön, Nusa

Första morgonen!
måndag 30 december 2019 - Lembongan, Indonesien

Vaknade upp till Kents födelsedag, hur ska vi fylla den? Började med en promenad för att inspektera närområdet. Finns mängder med ställen för mat, drinkar och massage. Härligt! Det finns också mängder med vildhundar, skrot-tomter och flugor. Definitivt mindre härligt ;-) Nu har vi

Så var vi här!
söndag 29 december 2019 - Lembongan, Indonesien

Idag flög vi till Bali för att sedan åka med båt ca 30 minuter över till ön Nusa Lembognan. Blev körda i en öppen mindre lastbil till vår ”hut”, charmigt och lite läskigt kanske på vägar som mest påminde om kostigar... Allt gick dock bra och vi kom fram till det som ska vara vårt

Dag 32: Nusa Penida
fredag 15 mars 2019 - Lembongan, Indonesien

Igår, torsdag, började dagen vid 06:00 då jag skulle möta upp samma personer som var med på förra rundturen, inklusive ägaren av det hostellet som förra gånger var guide nu var han med som ”turist”. Världens roligaste person! Iallafall vår destination var Nusa Penida, en mindre

Lembogan - Dream Beach
torsdag 29 mars 2018 - Lembongan, Indonesien

Vaknade av att damen som servera frukost ställde kaffebrickan på altanen. En hel termos 😄 vilken lycka och gott är det också.  Idag skall vi åka tillbaka till bali vill vara i närheten av flygplatsen inför hemresan. Båten skulle gå tillbaka kl 16 så vi bestämde oss redan igår för

Annette Björkqvist
Nettan1965 i Bali 2018
Senast aktiv - från Sanur
Nusa Lembongan
fredag 16 februari 2018 - Lembongan, Indonesien

På Lembongan så hyrde vi moppe och då åkte vi till ett mangroveträsk och där åkte vi pinnbåt. Pinnbåt är en vanlig båt  utan motor som man tar sig fram med hjälp av pinne i istället. Vi bodde hos en trevlig familj. När vi bodde där så satt vi på tokiga klippor och tittade på

Starten....
torsdag 3 mars 2016 - Lembongan, Indonesien

Startade vår resa med en natts rast o vila i Singapore. Det blev en kort visit eftersom vi skall hit en runda till o träffa Carl-Johan o Viktor. Dagen efter flög vi till Bali (Kuta) o där tillbringade vi 2 dagar på Nusa Dua sidan, Helt ok men lite väl upplagt för all inclusive för vår del.

Singapore, Bali och Bangkok

Singapore, Bali och Bangkok

25 december 2019 - 25 december 2019

Mot Asien! 191225 bär det av mot Singapore, efter det vidare till Bali för att sedan avsluta det hela i Bangkok. Landar hemma på Arlanda igen 200119, om allt går som planerat😄

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Bali 2018

Öppen resa sydostasien

Bali 2015

Bali 2015

18 september 2015 - 6 oktober 2015

En två veckors resa till Bali, Nusa Lembongan och Komodo.

Bali 2014

Bali 2014

24 maj 2014 - 14 juni 2014

Vi firar Martins 50 års dag rejält!

Nummer Tvåan

Nummer Tvåan

31 december 2013 - 1 maj 2014

Ödets Resa

Ödets Resa

6 november 2012 - 3 maj 2013

Ödets resa- en resa för mig själv och ingen annan. Varför väljer jag att resa helt själv? Den frågan får jag höra varje dag. Svaret är inte skrivet i sten, men för mig handlar denna resa om att lära känna mig själv och för att i slutändan kunna landa på riktigt här i livet. Just känslan av att vara helt ensam mot världen är nog för många kittlande, men i många fall tar nog tryggheten över och man väljer att åka med en vän eller liknande. Varje dag kommer vara min dag, vilket betyder att jag kan göra precis som jag vill, när jag vill, och hur jag vill! - och just där har ni den största anledningen till resan, resan där varje val blir med ren spontanitet.

OnOurWay

OnOurWay

16 november 2012 - 16 november 2013

Här kommer ni kunna följa oss genom vår stora resa! Planen ser ut så här: Södra Thailand Malaysia Philippinerna Singapore Australien Nya Zeeland Fiji Borneo/Bali ? Norra Thailand Hem Resan kan mycket väl ändras under dagarna på andra sidan jorden. Den 16 november lyfter vi och påbörjar ett efterlängtat äventyr!

kentomadelen
Malin Berggren