Lembongan

Dag 32: Nusa Penida
fredag 15 mars 2019 - Lembongan, Indonesien

Igår, torsdag, började dagen vid 06:00 då jag skulle möta upp samma personer som var med på förra rundturen, inklusive ägaren av det hostellet som förra gånger var guide nu var han med som ”turist”. Världens roligaste person! Iallafall vår destination var Nusa Penida, en mindre

Manta ray
söndag 3 februari 2019 - Lembongan, Indonesien

Vi var 10 stycken förväntansfulla som åkte iväg från stranden på väg mot Manta bay, för att simma med Manta Ray. Skulle vi få simma och se dessa enorma fiskar och skulle jag få filma/ fota en.  Efter en halvtimme var vi framme, mycket höga vågor och strömt som fan men jag och mamma

Lennart Nilsson
leroni i Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali
Senast aktiv - från Billesholm, Skåne län, Sverige
Lembogan - Dream Beach
torsdag 29 mars 2018 - Lembongan, Indonesien

Vaknade av att damen som servera frukost ställde kaffebrickan på altanen. En hel termos 😄 vilken lycka och gott är det också.  Idag skall vi åka tillbaka till bali vill vara i närheten av flygplatsen inför hemresan. Båten skulle gå tillbaka kl 16 så vi bestämde oss redan igår för

Annette Björkqvist
Nettan1965 i Bali 2018
Senast aktiv - från Sanur
Nusa Lembongan
fredag 16 februari 2018 - Lembongan, Indonesien

På Lembongan så hyrde vi moppe och då åkte vi till ett mangroveträsk och där åkte vi pinnbåt. Pinnbåt är en vanlig båt  utan motor som man tar sig fram med hjälp av pinne i istället. Vi bodde hos en trevlig familj. När vi bodde där så satt vi på tokiga klippor och tittade på

Starten....
torsdag 3 mars 2016 - Lembongan, Indonesien

Startade vår resa med en natts rast o vila i Singapore. Det blev en kort visit eftersom vi skall hit en runda till o träffa Carl-Johan o Viktor. Dagen efter flög vi till Bali (Kuta) o där tillbringade vi 2 dagar på Nusa Dua sidan, Helt ok men lite väl upplagt för all inclusive för vår del.

Sista dagen på Lembongan
torsdag 24 september 2015 - Lembongan, Indonesien

Dykningen avslutades med fanfar igår med ett strömdyk som var bland de snabbaste vi gjort. Ingen möjlighet att stanna upp utan bara njuta av utsikten och farten. Lite imponerad blir man av alla fiskar som med till synes liten anstränging lyckas hålla sig på ett och samma ställe. Äntligen

Rune Brännström
60rune i Bali 2015
Senast aktiv - från Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna
2014-05-31 Lembongan.
lördag 31 maj 2014 - Lembongan, Indonesien

nget ”vidare” väder (mulet) vi bestämde oss för att gå på upptäcktsfärd på ön. Det blev en kort tur, vi blev övertalade av en man att hyra hans båt för att åka och snorkla. Vi hämtade grejerna och åkte iväg. Det första stället vi kom till var fantastiskt bra med massor av

2014-05-30 Lembongan
fredag 30 maj 2014 - Lembongan, Indonesien

Gick upp klockan 7 för att dyka. Vi checkade in på World divers fick utrustning och åkte iväg. På vägen ut såg vi några delfiner en liten bit från båten. Vi kom först till Crystal Bay där vi gjorde ett fantastiskt dyk ner till 20 meter. Vattnet är kristallklart därav namnet kan man

2014-05-29 Lembongan
torsdag 29 maj 2014 - Lembongan, Indonesien

Idag vaknade vi av väckarklockan. Solen lyste från en molnfri himmel.Dags att åka vidare mot nya äventyr. Kl 1000 kom de och hämtade oss. En ganska ointressant med massor av organiserande av balineserna. Själva båtturen tog ca 40 minuter och var lugn och fin trotts att det var en speedboat

Nusa lembongan
torsdag 9 januari 2014 - Lembongan, Indonesien

Lembongan. ön bredvid bali ni vet, där håller vi hus nu. och aktiviteterna för dagarna är dykning!! äntligen! igår, den 8 jan gjorde vi två dyk. vanliga Fun-dives. mantor va i fokus första dyket. stora som as och så fridfulla. andra dyket kändes de som vi simma i ett mega-akvarium. en

Frida&mikael Tornberg/leopoldson
MickeOchFrida i Nummer Tvåan
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

Öppen resa sydostasien

Bali 2015

Bali 2015

18 september 2015 - 6 oktober 2015

En två veckors resa till Bali, Nusa Lembongan och Komodo.

Bali 2014

Bali 2014

24 maj 2014 - 14 juni 2014

Vi firar Martins 50 års dag rejält!

Nummer Tvåan

Nummer Tvåan

31 december 2013 - 1 maj 2014

Ödets Resa

Ödets Resa

6 november 2012 - 3 maj 2013

Ödets resa- en resa för mig själv och ingen annan. Varför väljer jag att resa helt själv? Den frågan får jag höra varje dag. Svaret är inte skrivet i sten, men för mig handlar denna resa om att lära känna mig själv och för att i slutändan kunna landa på riktigt här i livet. Just känslan av att vara helt ensam mot världen är nog för många kittlande, men i många fall tar nog tryggheten över och man väljer att åka med en vän eller liknande. Varje dag kommer vara min dag, vilket betyder att jag kan göra precis som jag vill, när jag vill, och hur jag vill! - och just där har ni den största anledningen till resan, resan där varje val blir med ren spontanitet.

OnOurWay

OnOurWay

16 november 2012 - 16 november 2013

Här kommer ni kunna följa oss genom vår stora resa! Planen ser ut så här: Södra Thailand Malaysia Philippinerna Singapore Australien Nya Zeeland Fiji Borneo/Bali ? Norra Thailand Hem Resan kan mycket väl ändras under dagarna på andra sidan jorden. Den 16 november lyfter vi och påbörjar ett efterlängtat äventyr!

Lennart Nilsson
leroni