Nusa Tenggara Barat

Stadspromenad

Mycket snack och lite verkstad. Alltså ang snorkeltur till slutet av korallerna. Otroligt varmt idag, 34 grader maxade vi på. Stora vågor. Jag menar så stora vågor att det bubblade när dom åkte över mitt huvud. Vi hade stora problem att simma och mer eller mindre bara go with the flow.

Snorkling

Sov som en gudinna inatt. Mjuk säng, skönt täcke och 2 mycket fina kuddar. Jo man tackar. Ingen semester utan tuppar, även här verkar dom finnas och galer från klockan 5 på morgonen. Vi har även en moske någonstans i skogen, där skriker dom klockan 18:00. Alltid ska det vara något. Inga

Åsnefärd

Tid är någon som är olika viktigt på olika platser på vår jord. Vår avgång med färjan är 11:00 vi startar ca 1120 Pga lite dåligt havsväder blir vi totalt 1 timme sen. En timme av viktig soltid. Vår matklockan hamnar också fel, för vissa i sällskapet.I 3 timmar satt vi instängda i

JAAAAA
söndag 10 februari 2019 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Efter Nisses och min snorkeltur var vi ytterst tveksamma till att Gertrud och Rosa skulle göra en, det var mycket svårt komma upp i båten, Gertrud avstod men mamma ville provaDenna gång åkte vi ut från andra sidan ön med ett annat företag, två killar i besättningen,pengarna tillbaka om vi

Nitlott
lördag 9 februari 2019 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Den glade cykelmagaren hyr ut cyklar hej vilt, 4 rostiga till oss, Nisse en med ballonghjul, jag en vanlig med alldeles för liten cykelkorg, får inte plats med ryggsäcken, två cyklop och snorkel krängde han också på oss.Puuuuh, 32 grader varmt i skuggan och vi trampar på i solsken på den

Fel Båt
fredag 8 februari 2019 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nisse o jag skulle testa hur snorklingen var, tjejerna skulle testa solstolarna, vi skulle testa bl.a. för att kolla deras utrustning och hur svårt det var att ta sig upp i båten och naturligtvis om det fanns några sköldpaddor.Efter att båten tagit sig från västra sidan av Meno, där vi

Senast aktiv - från Billesholm, Skåne län, Sverige
Lät för bra för att vara sant
torsdag 7 februari 2019 - Avia Villa Resort, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

06.30 frukost, upphämtade på hotellet puri Santrian för låååång bilfärd från Sanur till hamnen där båten ligger som ska ta oss till Gili Trawangan, efter en del strul får vi klistermärkena att klistra på bröstet för att komma ombord på dem 8 utombordsmotor starka speedbåten och

Senast aktiv - från Billesholm, Skåne län, Sverige
Climbing the mighty Rinjani!

Alright guys this is the big one!My biggest goal for this entire trip, except diving but that was not part of the original plan, was to climb atleast a few volcanos. So with Empung and Lokon in Tomohon under my belt I sat out for my biggest adventure yet. Climbing mount Rinjani in Lombok. This

Going to and exploring Lombok

First off getting from Flores to Lombok was a an adventure in and of it self. Since I wanted to save some money I decided to take the land and sea way instead of flying. Doing this ended up becoming a 24h ride and an experience of a lifetime. Firstly you take a ferry from Labuan Bajo to Sape which

Och så kom vi över havet
onsdag 4 april 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Är nu på Bali igen. Men innan ni får se bilder här ifrån så ska ni få höra om vårt första stopp i sydostasien: gili trawangan.Vi kom från Australien till Bali den 30 mars. Jag tror vi har rekord i kortast tid man kan spendera på ett hostel. Klockan var elva på kvällen när vi kom fram

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

Resa till Bali 2018

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Asien 2017/18

Asien 2017/18

25 november 2017 - 26 februari 2018

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Indonesien

Indonesien

6 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Äntligen åker vi ut i världen igen och denna gång till en redan besökt päla - Indonesien 😍🌴 ett av våra favoritländer utan tvekan! Vi kommer hålla oss på Bali i 3 veckor, första ön blir Nusa lembongan och sen åker vi ut till gili T och gili Meno! Ni hör ju hur underbar denna resa kommer bli! 🌴🐠

INDONESIEN 2017

INDONESIEN 2017

9 september 2017 - 1 oktober 2017

Ö-luffa i Indonesien

Indonesia Grand Tour

Indonesia Grand Tour

1 juni 2017 - 4 augusti 2017

Längst ute i öster någonstans hamnade Gulliver i Puttenuttland i Gullivers resor. Vi ska åt samma håll men inte riktigt så långt bort. Faktum är att vi kanske inte ens ska åt samma håll, vi ska typ ditåt, fast lite mer åt sydost från Hongkong. För att komma dit följer man den gamla kolonialrutten mellan Ryssland och de Japanska handelsöarna. Har man tid kan man runda stilla havets egna Gotland... Australien! Raukarna är inte lika fina vad jag förstått men dom har kommit långt i evolutionen, rådjuren går på två ben och kallas för Kängurur. Men vad det gäller våran resa tar vi istället vägen förbi landet som föddes ur en weissebeer, das dutche! Vidare ska vi sedan via Kinas svar på Dubai och för att slutligen komma till det vissa beskriver som ett av jordens rövhål... japp Jakarta! Håll i hatten för nu blir det åka av!

Bali

Bali

1 mars 2017 - 22 mars 2017

Några dagar på Bali, några på på Gili Trawangan, några dagar på Lombok.

170
111