Nusa Tenggara Barat

Climbing the mighty Rinjani!

Alright guys this is the big one!My biggest goal for this entire trip, except diving but that was not part of the original plan, was to climb atleast a few volcanos. So with Empung and Lokon in Tomohon under my belt I sat out for my biggest adventure yet. Climbing mount Rinjani in Lombok. This

Going to and exploring Lombok

First off getting from Flores to Lombok was a an adventure in and of it self. Since I wanted to save some money I decided to take the land and sea way instead of flying. Doing this ended up becoming a 24h ride and an experience of a lifetime. Firstly you take a ferry from Labuan Bajo to Sape which

Och så kom vi över havet
onsdag 4 april 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Är nu på Bali igen. Men innan ni får se bilder här ifrån så ska ni få höra om vårt första stopp i sydostasien: gili trawangan.Vi kom från Australien till Bali den 30 mars. Jag tror vi har rekord i kortast tid man kan spendera på ett hostel. Klockan var elva på kvällen när vi kom fram

Cykeltur på Gili Meno
tisdag 20 mars 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Tisdagen den 20/3Dagen inledes med en uppfriskande löprunda ...  (Stefan). Å vad redo man är att ta sig an andra dagen på Gili Meno efter lite nyttigheter. Såg en Monitor lizard (varan) på 60-70 cm vid Salt lake. Senare på eftermiddagen såg vi skymten av en betydligt större, en bit över

Gili Meno - Snorkling mm
måndag 19 mars 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Måndag 19/3Med böneutropen i bakgrunden och en Bintang (öl) i handen skall jag nu försöka summera dagen 😄Efter ännu en härlig frukost med bananpannkaka, yoghurt, frukt mm så checkade vi ut från Cocotinos och åkte upp mot bangsal igen. Resan tog nästan 2 timmar,Så liten snabbare

Lombok på moppe

Lördag 17 mars Vaknade 06.30 efter en god natts sömn....vi var rätt slitna efter igår och dessutom lite rädd (i alla fall jag) då killen som hjälpte oss:1. Var berusad (på vad kan man ju undra..)2. När vi berättade att vi skulle åka ner till sekotong, tog han sig för munnen och utbrast

Mot Lombok
fredag 16 mars 2018 - Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Stefan vid pennan idag ...Fredag 16 mars 2018. Bokade "fast boat" till Lombok och hotell Cocotinos 2 nätter (Lembar) redan igår för att vara på säkra sidan. I morgon, lördag, är det Nyepi (Day of silence). Då står ALLT stilla på Bali. Inga flyg, inget är öppet och alla måste stanna

Sköldpaddor på Gili öarna
torsdag 22 februari 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

På Gili Air så slog vi rekord, vi stannade på ett ställe i 5 nätter. Gili Air är ju Gili Luft på engelska men på indonesiska så säger man Gili Ayre och det betyder Gili Vatten - jättekonstigt. När jag snorklade på Gili öarna så såg jag 17 sköldpaddor plus några i ett akvarie. I

Bananpannkaka
torsdag 22 februari 2018 - Kuta, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Mumsig bananpannkakaEfter 2 nätter där så åkte vi en taxi 1,5 timme till andra sidan av Lombok. På stället vi bodde på så fick jag en jättegod bananpannkaka när vi kom. Vi upptäckte som vanligt med moppe. Då såg vi berg, stränder, risfält och en massa byar. Sedan var det dags att

Lekande delfiner
tisdag 20 februari 2018 - Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

På båt turen till Lombok så såg vi lekande delfiner i vattnet. På Lombok så finns en vulkan så det är svart sand på vissa ställen, på ett sånt ställe så byggde jag en vulkan av sanden. På vårt hotel så tog vi ett natt dopp i poolen. På morgonen var det äntligen kokta ägg,

Bali 2018

Bali 2018

13 mars 2018 - 31 mars 2018

Resa till Bali 2018

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Asien 2017/18

Asien 2017/18

25 november 2017 - 26 februari 2018

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Indonesien

Indonesien

6 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Äntligen åker vi ut i världen igen och denna gång till en redan besökt päla - Indonesien 😍🌴 ett av våra favoritländer utan tvekan! Vi kommer hålla oss på Bali i 3 veckor, första ön blir Nusa lembongan och sen åker vi ut till gili T och gili Meno! Ni hör ju hur underbar denna resa kommer bli! 🌴🐠

INDONESIEN 2017

INDONESIEN 2017

9 september 2017 - 1 oktober 2017

Ö-luffa i Indonesien

Indonesia Grand Tour

Indonesia Grand Tour

1 juni 2017 - 4 augusti 2017

Längst ute i öster någonstans hamnade Gulliver i Puttenuttland i Gullivers resor. Vi ska åt samma håll men inte riktigt så långt bort. Faktum är att vi kanske inte ens ska åt samma håll, vi ska typ ditåt, fast lite mer åt sydost från Hongkong. För att komma dit följer man den gamla kolonialrutten mellan Ryssland och de Japanska handelsöarna. Har man tid kan man runda stilla havets egna Gotland... Australien! Raukarna är inte lika fina vad jag förstått men dom har kommit långt i evolutionen, rådjuren går på två ben och kallas för Kängurur. Men vad det gäller våran resa tar vi istället vägen förbi landet som föddes ur en weissebeer, das dutche! Vidare ska vi sedan via Kinas svar på Dubai och för att slutligen komma till det vissa beskriver som ett av jordens rövhål... japp Jakarta! Håll i hatten för nu blir det åka av!

Bali

Bali

1 mars 2017 - 22 mars 2017

Några dagar på Bali, några på på Gili Trawangan, några dagar på Lombok.

Semester 2017

Semester 2017

31 december 2016 - 12 mars 2017

Semester äventyr

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

187
Amandaocheric
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Louise Lindberg
fillefjonkan_
Senast aktiv - från Dirgahayu Restaurant, Mataram, Nusa Tenggara Barat, Indonesien
Fanny Barck Österman
fannybarck