Gili Air

Waterbom Bali
onsdag 24 maj 2017 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nu har vi haft några lugna dagar i "vårt" hus i Sanur. Efter att vi hyrde cykeln har vi delat upp oss en del så att jag och Anders har varit med varsitt barn för att få lite egen kvalitetstid med dem. En eftermiddag cyklade t ex Anders och Viggo så långt norrut på strandpromenaden som man

Fanny Barck Österman
fannybarck i Nya Zeeland, Thailand & Bali
Ubud i efterhand
lördag 19 mars 2016 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Hej igen! Det var ett tag sen jag skrev eller ens var ute på nätet. Skönt att gå off grid emellanåt. Just nu är jag på Gili Air och har varit här i en vecka, men drar tillbaks till Ubud imorgon. Jag var sjuk ett par dagar den här veckan och mår ff illa. Skönt att få komma tillbaks lite

Beatrice Berglund Tarby
Beatrice77 i Bali en snabbis
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Gunung Rinjani
torsdag 5 mars 2015 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Så var man nedkommen från den stora vulkanen Rinjani på ön Lombok. Två dagar tog det att kila upp och ned vulkanen, kvickt som en bergsget! Skämt åsido, igår -dagen efter, kunde jag knappt ställa mig upp på benen, än mindre gå mer än att mödosamt stappla mig fram några meter. Trodde

I stormens öga
onsdag 31 december 2014 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Snö till sol I Nara tror de att hjortar är Guds budbärare och röst. Därför får de röra sig fritt över alla tempelområden, är galet tama och det är fantastiskt kul att mata dem med små kex. (Även fast man kan bli buffad i rumpan om man inte är tillräckligt snabb) Tempelområdena var

Jessika Malmcrona
JessAndJake i Jess&Jakes smekmånad
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Julafton
onsdag 24 december 2014 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

22/12 var det tidig uppstigning kl. 05.15 for transport med minibuss kl.06.30 till hamnen dar de snabba batarna kor en till Gili-oarna, 3 till antalet. 1 och en halv timme med baten. Gili Trawangan, storst och "party-on". Gili Meno, minst och mest relaxad. Gili Air, nat mellanting av de andra och

Ulf Lindström
SimonTemplar i Flersyftes-resa Asien
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Paradisöar....
tisdag 18 november 2014 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Pick up tid var 07.30 för resan till Sengigi o Gili Air. Vi satt som pensionärer o tittade på det franska paret som oxå skulle åka med. Vi hade packat kvällen innan o klivit upp kl sex. Vi hade ätit frukost innan de ens vaknade. Tjugo över sju hade de inte ens packat klart...:-) Kom iväg

Man kommer alltid känna sig som en turist i detta land
söndag 15 juni 2014 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Turen har vänt! Igår fick vi tillslut tillbaks våra väskor, tjohoo! Herman och Poppe kunde tyvärr inte behålla sitt rum, så de fick efter en eskort en bit in i fejkdjungeln en stor överraskning! En STOR överraskning ;) Se bilder! Vi tog även taxi till en strand som skulle vara jättefin,

I'm inlooooveeeee
söndag 11 maj 2014 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

....med Gili Meno, helt fantastiskt! En sömnig ö, men chill än Gili Trawangan. Jag är på Gili Air nu och väntar på min båt som ska ta mig till ön Nusa Lembongan. Jag lämnar alltså Lombok, Indonesien och återvänder till Bali. Jag har inte kunnat ha någon kontakt med någon hemma för

Melanie Gabuten
MelGabuten i Bali
Senast aktiv - från Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand
Vulkaner och strand
onsdag 30 april 2014 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Ungefär en vecka har gått sen jag satt på flygplatsen i Bangkok och väntade på mitt plan till KL. Jag sitter nu och äter en middag bestående av hamburgare och en tonfisksallad på ön gili air strax utanför Lombok. Men innan vi kommer dit ska jag berätta vägen hit. Jag landade iaf på

Henrik  Schmekel
Henkos1 i Resten av Asien enligt Henrik
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Gili air och vår sista dag!
söndag 9 mars 2014 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nu har det kommit så långt att vi är på vår sista dag på vår resa. Hemresan börjar sent ikväll, dock behöver vi åka från ön redan vid lunchtid, tråkigt! Vi hade kunnat fortsätta resa länge till, det har varit en helt fantastisk tripp som har blivit så mkt mer än vi kunnat

Bali en snabbis

Bali en snabbis

24 februari 2016 - 22 mars 2016

En månad på Bali och Gili Trawangan. Lite hemside fix, lite mer yoga och mest chill i solen.

Nya Zeeland, Thailand & Bali

Nya Zeeland, Thailand & Bali

11 januari 2017 - 9 juni 2017

Vi har bestämt oss för att spendera föräldraledigheten utomlands och få ordentligt med kvalitetstid med familjen. Vi kommer börja på Nya Zeeland, dels hos gudmor och gudfar i Auckland, och dels i en campervan på Nordön för att sedan flyga vidare till Thailand. Vi ska hyra hus på Koh Samui i en månad och sedan resa runt bland öarna i ytterligare en månad innan vi avslutar resan med en månad på Bali. När vi påbörjar resan kommer Viggo vara 3,5 år och Arvid 7 månader så vi kommer hem mellan deras födelsedagar.

En trevlig resa till Indonesien (och Singapore)

En trevlig resa till Indonesien (och Singapore)

20 februari 2015 - 26 mars 2015

2 november 2014 - 25 november 2014

Lombok-Bali-Singapore

Lombok-Bali-Singapore

14 juni 2014 - 5 juli 2014

Jag, Gustaf, Herman och Jesper åker till Lombok, Bali och Singapore!

Bali

Bali

2 maj 2014 - 16 maj 2014

Yoga, mat och allt annat Bali har att erbjuda!

Resten av Asien enligt Henrik

Resten av Asien enligt Henrik

27 januari 2014 - 19 augusti 2014

Ska försöka hinna med lite platser jag anser spännande i Asien.

Sydostasien

Sydostasien

27 januari 2014 - 12 mars 2014

Flersyftes-resa Asien

Flersyftes-resa Asien

18 november 2014 - 29 januari 2015

Koh Samet, Khorat, öar kring Trang/Krabi, Ranong/Koh Phayam Thailand + Bali och Gili-öarna Indonesien. Resa med anledning av giftermål i blivande fruns hemby strax norr om Khorat i Thailand, bröllopsresa till Bali m.fl. öar i Indonesien, fördröjt eget 50-årsfirande(fyllde år ifjol), blivande fruns 40-årsfirande och semester såklart. Därmed blir det 10 veckors resa sammanlagt.

Fanny Barck Österman
fannybarck