Gili Trawangan

Stadspromenad

Mycket snack och lite verkstad. Alltså ang snorkeltur till slutet av korallerna. Otroligt varmt idag, 34 grader maxade vi på. Stora vågor. Jag menar så stora vågor att det bubblade när dom åkte över mitt huvud. Vi hade stora problem att simma och mer eller mindre bara go with the flow.

Snorkling

Sov som en gudinna inatt. Mjuk säng, skönt täcke och 2 mycket fina kuddar. Jo man tackar. Ingen semester utan tuppar, även här verkar dom finnas och galer från klockan 5 på morgonen. Vi har även en moske någonstans i skogen, där skriker dom klockan 18:00. Alltid ska det vara något. Inga

Åsnefärd

Tid är någon som är olika viktigt på olika platser på vår jord. Vår avgång med färjan är 11:00 vi startar ca 1120 Pga lite dåligt havsväder blir vi totalt 1 timme sen. En timme av viktig soltid. Vår matklockan hamnar också fel, för vissa i sällskapet.I 3 timmar satt vi instängda i

Snorkeltur
onsdag 20 september 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nu är rekordet slaget igen! 9 (nio!) utombordare på en och samma båt.Det vimlar av "resbyråer" här på gatan. Vi har fått en ny vän i Mr Ulum, på Sea Star. Han fixar allt åt oss.En snorkeltur på 4 1/2 timma för 70:-. Då ingår utrustning och allt vatten man kan dricka.Första stoppet

Bada
måndag 18 september 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Ni har vi tillbringat 3 dagar på Gili T.Stranden, ja det finns bara en strand, men den går runt hela ön. Sanden är fin, men i vattnet är det fyllt av döda koraller så det är svårt att bada. Det skiljer c:a en meter på ebb och flod, så vid ebb är det nästan omöjligt.Gili T är ett

Resdag
fredag 15 september 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Klockan 1100 hämtades vi på Sarinande. Vi ska hämta upp fler personer som ska med till Gili T. Jag har egentligen ingen aning om var hamnen ligger men någonstans öster om Denpasar ligger den väl.Efter tre timmar kommer vi fram till hamnen i Padangbai.Båten har väntat på oss för vi var

Dykningen
onsdag 16 augusti 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Hej hej 🌴☀️herregud vad vi njuter här borta, man vet att man har semester när man äter glass och dricker öl varje dag! Igår gjorde vi vårt första dyk här på Gili, med Manta Dive. Ett väldigt stort men proffesionellt dykcenter. Det blev ett morgondyk men temperaturen är då redan

Amandaocheric i Indonesien
Gili Trawangan ☀️
måndag 14 augusti 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Hej där hemma :) Nu har vi äntligen kommit fram till Gili trawangan och varit här i 3dagar! Trots att det hänt mycket sen vi var här sist så är det underbart vackert! 😍 Det är ju såklart mer turister här än när vi var sist eftersom det är högsäsong nu och utbudet på mat och

Amandaocheric i Indonesien
Ö-liv

Hej barnen och alla Vänner!  Rapporterna har varit få p.g.a att Wi fi funkar så dåligt. Vår guide tog oss med till en lokal restaurang och ja den var verkligen lokal. Lång resa och sedan var det till att sitta på små röda plaststolar. Alla glodde på oss. Det fanns ingen öl utan bara

Ubud och Giliöarna!
fredag 17 februari 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Hej igen, då va det dags för uppdatering. Shit va mycket jag hunnit med sen sist. Nu har nämligen en hel månad gått här på bali och är på väg mot nästa destination Thailand. Bali har verkligen levt upp till många förväntningar och jag kommer sakna landet, lokalborna och alla andra

Emelie Sandin
emet i All by myself...
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Indonesien

Indonesien

6 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Äntligen åker vi ut i världen igen och denna gång till en redan besökt päla - Indonesien 😍🌴 ett av våra favoritländer utan tvekan! Vi kommer hålla oss på Bali i 3 veckor, första ön blir Nusa lembongan och sen åker vi ut till gili T och gili Meno! Ni hör ju hur underbar denna resa kommer bli! 🌴🐠

INDONESIEN 2017

INDONESIEN 2017

9 september 2017 - 1 oktober 2017

Ö-luffa i Indonesien

1 mars 2017 - 22 mars 2017

Några dagar på Bali, några på på Gili Trawangan, några dagar på Lombok.

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

Bali, Australien och Kalifornien

Bali, Australien och Kalifornien

14 november 2016 - 13 januari 2017

Äventyr på Bali, jul och nyår med familj och släkt i Australien och sen hälsa på brorsan i Kalifornien.

Sydostasien

1 oktober 2015 - 29 oktober 2015

Malaysia och Indonesien

Malaysia och Indonesien

9 mars 2016 - 1 april 2016

Den 9/3 2016 börjar vår resa till Kuala Lumpur, Malaysia -äntligen!!! Tanken, som den är nu, är att vi skall stanna där 3-4 nätter för lite acklimatisering och shopping. Sedan blir det flyg till Bali, Indonesien. Där är de första 6 nätterna nu bokade på ett hotell precis vid stranden. Sedan får vi se vad vi är sugna på att göra. Kanske blir det att resa till det kuturella och lugna Ubud, paradisöarna Gili eller Lembongan eller kanske båda? Vi tar det som det kommer och fixar boende efter hand. Nu har jag laddat ner en app som skall räkna ned dagarna tills vi åker, bara 172 dagar kvar??

26 oktober 2015 - 10 november 2015

Här kommer vi lägga ut foto och knasigheter från vår resa till Bali.

340
202