Giliöarna

Och så kom vi över havet
onsdag 4 april 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Är nu på Bali igen. Men innan ni får se bilder här ifrån så ska ni få höra om vårt första stopp i sydostasien: gili trawangan.Vi kom från Australien till Bali den 30 mars. Jag tror vi har rekord i kortast tid man kan spendera på ett hostel. Klockan var elva på kvällen när vi kom fram

Cykeltur på Gili Meno
tisdag 20 mars 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Tisdagen den 20/3Dagen inledes med en uppfriskande löprunda ...  (Stefan). Å vad redo man är att ta sig an andra dagen på Gili Meno efter lite nyttigheter. Såg en Monitor lizard (varan) på 60-70 cm vid Salt lake. Senare på eftermiddagen såg vi skymten av en betydligt större, en bit över

Annette Björkqvist
Nettan1965 i Bali 2018
Senast aktiv - från Sanur
Gili Meno - Snorkling mm
måndag 19 mars 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Måndag 19/3Med böneutropen i bakgrunden och en Bintang (öl) i handen skall jag nu försöka summera dagen 😄Efter ännu en härlig frukost med bananpannkaka, yoghurt, frukt mm så checkade vi ut från Cocotinos och åkte upp mot bangsal igen. Resan tog nästan 2 timmar,Så liten snabbare

Annette Björkqvist
Nettan1965 i Bali 2018
Senast aktiv - från Sanur
Sköldpaddor på Gili öarna
torsdag 22 februari 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

På Gili Air så slog vi rekord, vi stannade på ett ställe i 5 nätter. Gili Air är ju Gili Luft på engelska men på indonesiska så säger man Gili Ayre och det betyder Gili Vatten - jättekonstigt. När jag snorklade på Gili öarna så såg jag 17 sköldpaddor plus några i ett akvarie. I

Nomi Nidesjö

Resa till Bali 2018

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Asien 2017/18

Asien 2017/18