Nusa Tenggara Timur

Diving in Komodo!
lördag 3 mars 2018 - Komodo, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

So yeah writing takes time and when you are in a stretch of activities it sometimes gets pushed back. But finally it is time for another post.So for my last days in Labuan Bajo I got to do one of my bucket list points that I have had on my radar for years. Doing my open waters dive course. So said

Flores and the Komodo Islands
tisdag 27 februari 2018 - Labuhanbajo, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

So sometimes you get stuck, in a place, in a moment or just in a thought. All of this more or less happened here.Hey guys been some time, correction quite a lot of time since I last sent a post your way.For the last eight days i've been placed in Labuan Bajo a small town on the western shore of

Komodovaraner
lördag 23 september 2017 - Labuan Bajo, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Vi startar från Gili T klockan 7 på morronen. Vi tar "arbetarbåten" över till Lombok  där vår buss ska hämta oss på Bunga Bunga Cafe.Vi hinner med bananpannkaka ock Lombok-kaffe. Bussen kommer och vi kör iväg. Efter cirka 5 km kommer guiden på att det saknas 2 st.Tillbaks igen. På

Hans Axelsson
haax i INDONESIEN 2017
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
En kort sammanfattning om dykningen
lördag 5 november 2016 - Unnamed Road, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Nu har vi dykt klart för den här gången; Jari passerade 1.000 dyk och Eva-Helen 800 dyk.Mycket fina orörda rev och färgstarkt, mycket roliga saker att se och hammarhaj hade vi turen att se två dyk.Nu är vi på väg tillbaka till Bali där vi ska tillbringa en natt och en dag, därefter

JariEvaHelen i Indonesien hösten 2016
Oj oj oj
fredag 28 oktober 2016 - Unnamed Road, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Nu har vi varit här i 5 dagar. Vi har ytterligare 6 dykdagar kvar.Än så länge har det varit typisk tropisk dykning, revdyk med sköldpaddor, muränor och diverse fiskar samt "muckdiving" (dykning på mörk sandbotten där man kan hitta mycket konstiga djur). Under de närmaste dagarna ska vi

JariEvaHelen i Indonesien hösten 2016
Dagarna på Flores
lördag 3 oktober 2015 - Komodo, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Dagarna här börjar vid sex halv sju, transport ut till båten vid sju, och frukost på båten under den 1.5 till 2 timmar långa färden till första dykstället. Var vi dyker bestäms av tidvatten och strömmar men har blivit i centrala och norra delarna av Komodo Marine Park. Två dyk på

Till Komodo
fredag 2 oktober 2015 - Komodo, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Det här med att flyga i Asien har ju visat sig vara förenat med en hel del överraskningar. Flyget från Bali till Labuan Bajo hade utan någon mer information senarelagts 50 minuter. Det var förvisso en välgärning som möjliggjorde en knapp timme ytterligare sömn då vi hade upptäckt detta

Radiotystnad
fredag 25 september 2015 - Komodo, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Rune och Eva-Marie hälsar att på Komodo finns det inget internet. Om sex dagar återkommer de till den digitala verkligheten.

Senast aktiv - från Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna
8. Låååångsamt påväg mot Flores.
måndag 28 april 2014 - Larantuka, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Resdagarna är de tyngsta. 26h på en liten passagerarfärja i 30-35 graders hetta går väldigt långsamt, särskillt när det från början skulle gå 6 timmar fortare. Men det var den bästa vägen att ta oss 25mil västerut till Ankermi Happy Dive, en bit ifrån Maumere på ön Flores. Och

Oscar Israelsson
0scar i Östra Indonesien
7. Dyk #100
fredag 25 april 2014 - Kalabahi, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

97,98,99, 100!!! Nu har jag precis passerat hundrastrecket i antal dyk. Givetvis traditionsenligt helt naken! 200m från en moské, men jag tror ingen såg mig. Bildbevis finns! Kändes faktiskt ganska bekvämt måste jag säga. Hahaha. Nästa mål får väl bli att göra ett dyk på över

Oscar Israelsson
0scar i Östra Indonesien
Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

INDONESIEN 2017

9 september 2017 - 1 oktober 2017

Ö-luffa i Indonesien

Indonesien hösten 2016

21 oktober 2016 - 10 november 2016

Även för årets andra resa är resmålet Indonesien. Återigen en ny plats, Alor som är en ö och som ligger mellan Bali och Papua. Det är en stor ö, nästan 90 km x 27 km. Här väntar 11 dagars dykning innan vi åker till Bali där vi stannar i 2 dagar innan hemresan startar. På vägen hem stannar vi i Abu Dhabi för att gå på Ferrari World, ett nytt nöjesfält för oss, så att vi kan åka lite berg och dalbanor igen :-)

Bali 2015

18 september 2015 - 6 oktober 2015

En två veckors resa till Bali, Nusa Lembongan och Komodo.

Östra Indonesien

22 mars 2014 - 30 maj 2014

Ny resa med ryggsäcken. Denna gång mer med dykningen i fokus.

Indonesien, Bali, Lombok

15 december 2013 - 17 januari 2014

Bangkok - Denpasar - Kuta - Ubud - Canggu - Gili Air - Gili Trawangang - Lombok - Komodo Iland - Sanur - Bangkok

Indonesiens övärld

16 juni 2013 - 12 juli 2013

Vi ämnar besöka öarna Bali, Sulawesi, Pulau Bunaken, Gili Islands, Flores och Komodo. Vi planerar att dyka, vandra och upptäcka en nya äventyr.

Nya Guinea & Bali 2012

1 november 2012 - 30 november 2012

Vår mest ambitiösa resa säger Läs & Res. Ska bli riktigt spännande och se vad det innebär. Vi samlas på Bali nästa fredag.....