Jalan Moch Hatta

6. På resande väg mot Alor

Resterande tid av vistelsen på Bali dök vi med Dive Concept i Tulamben på östra sidan av ön. Överraskande, väldigt bra och det var klart värt en avstickare. Jag och tyske Tom Cruise har nu flugit nästan 100mil österut till Kupang i Västtimor, där vi under morgondagen ska ta färjan till

Oscar Israelsson
0scar i Östra Indonesien
KUP 0900 Charter
onsdag 26 december 2012 - Jalan Moch Hatta, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Härom dagen fick jag en intressant flygning på mitt schema. En charter flygning till Kupang i Indonesien. Vi skulle flyga asylsöknade tillbaka till Indonesien. Ingen av dem kunde någon engelska, så alla säkerhetsbriefingar, till serveringen och alla papperjobb i Indonesien, fick klaras ut av

Lina Almqvist
Lina__ i Life Down Under
Senast aktiv - från Darwin, Northern Territory, Australien
Kupang lördag
lördag 11 december 2010 - Jalan Moch Hatta, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Hejsan igen..... Då har vi varit hemma hos Jenis syster i Rote (Baa). Jag kan ju rapportera att resan faktiskt tog ganska exakt två timmar. En lite obehaglig incident bara, en av lastarna fick ett epileptiskt anfall och krampade på kajen en ganska lång stund, men han verkade ok när vi

Kupang
tisdag 7 december 2010 - Jalan Moch Hatta, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Hejsan. Kl är nu 6 på morgonen och vi ska precis äta frukost, Nasi kuning som Jenis svåger haft med sig....mums. Klockan 7 ska vi åka ner till hamnen för vidare transport till Rote där Jenis syster hämtar oss. http://en.wikipedia.org/wiki/Rote_Island Lite information om Kupang här

Kupang
tisdag 7 december 2010 - Jalan Moch Hatta, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Hejsan....ett litet bonusinlägg. Det fanns gratis "wi-fi" på hotellet vi bor på i Kupang.....där ser man.... Planen är att vi imorgon åker till Jenis syster på Rote. Hennes svåger är också här i Kupang idag så han följer med oss på båten imorgon, tydligen 45 minuters resa (enligt

Östra Indonesien

Östra Indonesien

22 mars 2014 - 30 maj 2014

Ny resa med ryggsäcken. Denna gång mer med dykningen i fokus.

Back 2 Indonesia

Back 2 Indonesia

1 december 2010 - 4 februari 2011

Då var det dax att åka ner till värmen i Indonesien igen. Denna gången blir det speciellt då vi ska visa upp den stora/lilla guldklimpen Karl Kristian för familjen........det ska bli redigt kul.

Life Down Under

Life Down Under

1 november 2010 - 20 juni 2014

Mitt liv tillsammans med Johannes i Australien.

Senaste aktivitet
Senaste svar