28 - 29 februari
söndag 28 februari 2016 - Sentani, Papua, Indonesien

Söndag... Då är det väl att gå i kyrkan, efter frukosten var det på med ända rena tröjan och försöka se så hyfsad ut man kunde. Marios ville inte gå med för han hade bara träningsoveralls byxor. Men efter att ha visat att vi inte heller hade finkläder, så gjorde han sej också

Förflyttning
lördag 27 februari 2016 - Sentani, Papua, Indonesien

Nu ska vi lämna regnskogen en dag för tidigt, Christian skulle resa vidare så det blev ändrade planer. Sovmorgon idag 7.00 började alla röra på sej, packade ihop våra saker och åt frukost. Var mulet och riktigt behaglig temperatur. Nu bar det uppför till savannen, följde "åsen" innan

Nytt försök djurspaning.
fredag 26 februari 2016 - Sentani, Papua, Indonesien

Väckning 5.00 idag igen :), Christian ville kolla paradisfåglarna igen. Vi gick ut på egen spaning och de tre "tjejerna" fick en liten rundtur med Marius. Vi följde floden till vattensamlingen där vi fiskade, satte oss tyst och stilla. Men även idag ville inte djuren visa sej, så vi gick

Paradisfåglar
torsdag 25 februari 2016 - Sentani, Papua, Indonesien

Semester????? Väckning kl 05.00 oppps. Ja vad gör man inte för att uppleva naturen när den är som allra bäst. En snabb kopp te och så en tur ut i regnskogen för att kolla de underbara paradisfåglarna. Finns väldigt många olika sorter och vet inte vilken av dom vi såg. Bilden som ni

Regnskogen
onsdag 24 februari 2016 - Sentani, Papua, Indonesien

Semester det innebär inte alltid sovmorgon, tidigt uppe för att äta frukost och packa det sista innan det blev bilresa 2 timmar runt Sentani sjön innan vi kom till Nickys terratorium som han sa :). Här kom vi till ett litet vägskäl, bilen packades ur och hela staben väntade med att börja

Utflyckt i Jayapura
tisdag 23 februari 2016 - Jayapura, Papua, Indonesien

Natten har varit kanon, bra sömn efter den goda middan igår. Gado-Gado kostade ca 20.-, som är en indonesisk sallad av något kokt, blancherade eller ångade grönsaker och hårdkokta ägg, stekt tofu och tempeh och Lontong (ris insvept i ett bananer löv), serveras med en jordnötssås

Koteka
måndag 12 november 2012 - Wamena, Papua, Indonesien

Måndag idag och vi flyger till Wamena och Baliem Valley för 4 dagars höglandsvandring. Upp vid 6 packade färdigt. Lämnade bagaget som skulle checkas in till Nicky. Gick till flygplatsen kl 8. Skulle åkt halv 10 men nu är klockan 10.15 och har precis satt oss på planet. Nästan alla vi har

Packa till Wamena
söndag 11 november 2012 - Sentani, Papua, Indonesien

Tog ett tidigt morgondopp för att förhoppningsvis värmeutslagen ska försvinna. Efter frukost gick vi alla i gruppen till kyrkan för gudstjänst kl 9. Tog adjö av alla goa människor i byn, mycket ledsamt. Vet ju att vi aldrig ses igen. Dags för återfärd i Bemos till Sentani. Stod busar på

Sagotillverkning
lördag 10 november 2012 - Sentani, Papua, Indonesien

Tidig morgon igen, upp halv 6. Det var marknadsdag i lilla Berap. Nog den minsta marknad jag varit på. Köpte pinang (betelnöt) och siri and kapur kalkaktigt. 1000 IDR = 80 öre för cirka 10 st. Kex i kiosk på tillbakavägen. Sedan blev det frukost med sagobröd, omelett och stekta bananer och

Åter Berap
fredag 9 november 2012 - Sentani, Papua, Indonesien

Tack vad roligt med era inlägg! Tyvärr har jag väl gjort er besvikna. Dels har det nästan inte funnits uppkoppling. I och för sig inte så konstigt då vi mestadels varit långt från ära och redlighet. Sedan har det i princip inte gått att lägga ut bilder. Tror det beror på att

20 februari 2016 - 17 mars 2016

En spännande och upplevelserik resa.

BURMA

BURMA

14 november 2012 - 1 december 2012

Nya Guinea & Bali 2012

Nya Guinea & Bali 2012

1 november 2012 - 30 november 2012

Vår mest ambitiösa resa säger Läs & Res. Ska bli riktigt spännande och se vad det innebär. Vi samlas på Bali nästa fredag.....

21 januari 2011 - 14 februari 2011

En fokuserad dykresa till Östra halvan av Indonesien; Bali, Nya Guinea/Irian Jaya och Sulawesi/Lembeh Strait! En del vanliga dagsutfärder med båt, men även en hel vecka på liveaboard i de outforskade örikena norr om Guinea! Det blir även en kort tur upp till stammarna i bergstrakterna i Guineas djupaste inland - hoppas där hitta kannibaler o huvudjägare!

Papua Nya Guinea, samt Bali

Papua Nya Guinea, samt Bali

1 november 2010 - 8 december 2010

1 november 2010 - 9 december 2010

Resan går åter till sydostasien. Denna gång blir det Bali, väst Papua. Delar av resan går tillsammans med läs och res, men vi stannar kvar ytterligare ett par veckor för dykning och mer slacker semester.

Nya Guinea + Bali

Nya Guinea + Bali

26 februari 2010 - 28 mars 2010

Den här resan känns som den ultimata utmaningen!

Familjelyckofodralens förlovade land

Familjelyckofodralens förlovade land

19 juni 2009 - 1 augusti 2009

Med Läs&Res tar vi oss genom Västpapuas mangroveträsk, högland och marina nationalparker. Sen vilar vi upp oss på Bali med dykning, stränder och vulkaner.

I kannibalernas gryta!

I kannibalernas gryta!

1 april 2009 - 1 juni 2009

Jag och tre klasskamrater har fått stipendium av Sida för att åka till indonesien och göra ett forskningsprojekt/examensarbete. Jag och Emma åker till Papua (västra indonesien) för att vistas i djungeln och komma i kontakt med urbefolkning för att genomföra vårt arbete. [b]Det blir ett äventyr bland öar, hav, djungel, propellerplan och FD kannibaler![/b]

I kannibalernas fotspår!

I kannibalernas fotspår!

1 april 2009 - 31 maj 2009

Efter mycket arbete och med ett MFS stipendie från SIDA i handen bär det iväg mot Indonesien och Papua där vi ska skriva vår uppsats bland urbefolkningen i Papuas högländer... Följ med på ett äventyr med mig och Coola!

maxine200885
maxine200885