Papua Barat

Staying in lovely Raja Ampat
fredag 9 februari 2018 - Raja Ampatöarna, Papua Barat, Indonesien

So my friends after four days spent outside of the grid I have returned from what can only be described as paradise. The islands of Raja Ampat, The Four Kings, were nothing short of spectacular. Crystalclear water, long white sand beaches and an abundance of marine life just to name a few things.

RESAN 2017 Vietnam, Indonesien och Indien
torsdag 9 mars 2017 - Raja Ampatöarna, Papua Barat, Indonesien

UNDERBART!!!http://ingridmarie.bloggo.nu/

Ytterligare 2 dagar dykdagar avverkade
torsdag 6 mars 2014 - Kri, Papua Barat, Indonesien

Det här är verkligen paradiset på jorden! Kan man ha det mycket bättre; vaknar till ljudet av diverse fåglar, ödlor samt vattnet som kluckar precis under huset där vi bor (vi räknar inte musen/råttan som tycker det är trevligt i vårt rum också). Man går bort och äter en härlig

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Indonesien 2014
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
På plats på Kri
tisdag 4 mars 2014 - Kri, Papua Barat, Indonesien

Vi har nu avverkat 3 dagars dykning här på Kri. Idag gjorde vi 2 spektakulära dyk med massor av mantor. Det var kraftig ström (vilket är bra om man vill se mantor) bägge dyken. Det var 8 - 10 mantor som cirkulerade ovanför oss under bägge dyken, helt magiskt !!!! Under tidigare dyk har vi

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Indonesien 2014
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Sammanfattning av veckan i Raja Ampat/Sorong
fredag 17 januari 2014 - Sorong, Papua Barat, Indonesien

Nu har vi lämnat Raja Ampat efter flera spännande dagar. Dykning blev det såklart för oss båda till slut. När vi väl anlänt till detta paradisställe kände vi oss minst sagt förvirrade. Utan att veta något, eller för den delen kunna ta reda på något, hade vi alltså hamnat här på

Gabbi Och Sophie Von Gegerfelt Dennerby
bananpannkaka i Asien 2013-2014
Senast aktiv - från Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Nu är semestern från studierna slut!
söndag 4 mars 2012 - Kri, Papua Barat, Indonesien

Efter drygt 2 veckor i Indonesien och 11 dagars dykning är det nu dags att åka "hem" till Koh Lanta igen och fortsätta med våra studier. Vi har sett och upplevt mycket under vår tid här. Det är stor "risk" att vi kommer att återkomma hit om något år eller så, trots att det finns så

På plats på Kri Eco Resort
lördag 25 februari 2012 - Kri, Papua Barat, Indonesien

Nu har vi varit här nästan en vecka. Dykt 5 dagar i rad, idag är det vilodag för personalen. Jag (Jari) gick därför till grannresorten, en 15 minuter "rask" promendad på en liten stig i djungeln, för att komma åt internet. Vad gör man inte för sina vänner ! Vi har sett mycket under

Fak Fak
tisdag 7 september 2010 - Fak-fak, Papua Barat, Indonesien

HEJ! Nu befinner jag mig på Fak Fak som ligger i Indonesien, asiens svar på havet. Jag testade på dykning med några andra turister. Jag sjönk som en sten. Så nu ligger jag på botten och pratar med sjöjungfrur. Så vad har ni för er hemma? Man hör aldrig nått från er... Har ni glömt

Doxycycline
måndag 21 juni 2010 - Sorong, Papua Barat, Indonesien

Ojojoj. Nu skriver jag inlagg for brinnande livet! Men sa kan det va da man gar och vantar pa natt...Imorrnkvall flyger jag mot Irian Jaya. Blir tvungen att mellanlanda i en stad som heter Ujung Pandang dar jag kommer sova en natt innan jag flyger vidare mot Sorong. Vet inte hur bra tillgang

Linda Leek
Lajkas i Kembali!
Senast aktiv - från Kuta, Bali, Indonesien
Fler kort...och sista hela dagen på Papua!
fredag 19 mars 2010 - Manokwari, Papua Barat, Indonesien

En riktigt god natts sömn fick vi och åt frukost vid 8-tiden. Några gjorde en promenad tillsammans organiserat av Ignas till en park i närheten men vi tog det lugnt och promenerade själva runt i staden. Vi träffade en kanadensare som hade arbetat mycket med universitetet i Jayapura och som

Ingrid Och Björn Eckefeldt
eckefeldt i Nya Guinea + Bali
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

RESAN 2017: Vietnam, Indonesien och Indien

RESAN 2017: Vietnam, Indonesien och Indien

30 januari 2017 - 26 mars 2017

Vi har länge längtat efter en riktigt låång resa - äntligen ska vi göra den. Förhoppningsvis blir den full av många olika intryck, äventyr och avkoppling :) Vi har ju som bekant haft problem med den här resdagboken en tid och därför istället hänvisat till vår blogg istället. Även om det nu verkar som om den här resdagboken nu äntligen har uppdaterats och förbättrats kommer vi ändå, tills vidare i alla fall att länka er till vår blogg "Levande resor" Följ med... http://ingridmarie.bloggo.nu/

Asien 2013-2014

Charterresa =)

Kembali!

Kembali!

6 juni 2010 - 29 juli 2010

Reser tillbaka till Indonesien efter fem års längtan. Längtan tillbaka till släkten, alla vackra platser, att få äta mat ur bananblad, att strutta omkring i flipflops och all denna värme. Värme i dubbel bemärkelse.

Nya Guinea + Bali

Nya Guinea + Bali

26 februari 2010 - 28 mars 2010

Den här resan känns som den ultimata utmaningen!

Tage Berdenius
TageBN94