Indonesien

Dag 23: Bali
onsdag 6 mars 2019 - Bali, Indonesien

Äntligen på Bali! En resa utspridd på 48 timmar är över. Men ska försöka börja där den första Bali-dagen börjar. Klockan 03:30 var jag nere i lobbyn på hotellet i Bangkok för att köras till flygplatsen. 06:00 lyfte flyget och var framme 4,5 timmar senare (+1 h tidzon). På plats tog

Snorkling och hejdå till Bedste!
onsdag 13 februari 2019 - Bali, Indonesien

Hej allihopa...Då gör vi ett nytt försök med att skriva ett inlägg, krånglat lite. Dagarna flyter på med mass bad och god mat. Frida och Bedste har varit på utflykt till stranden Padang Padang beach, jätte fin, liten och smockat med folk! Tur vi lät barnen stanna hemma! Vi har varit på

Snorkling och hejdå till Bedste!
onsdag 13 februari 2019 - Bali, Indonesien

Hej allihop.....Vi gör ett nytt försök med inlägg. Strulat lite när vi försökt tidigare. Dagarna lunkar på och vi badar och äter gott. Både Tim och Wilma har haft lite problem med öron men efter besök av läkare är det bättre.Frida och Bedste har varit på utflykt till stranden Padang

Ubud och drömboende! Vi
onsdag 20 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Hej på er ❤️Nu är mitt yoga och hälsoretreat över, det har varit så kul och då lärorikt! Yoga, god hälsosam mat, surfing, matlagningskurs, risfält, kaffeodling och massor fantastisks människor. Magiskt! Det var nog inte mitt sista yogaretreat! Nu har vi åkt vidare ut ibland Ubuds

Amanda Israelsson Och Eric Eklöf
Amandaocheric i Bali & Yoga retreate
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
En djävel
lördag 16 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Här ska knådas, ”STRONG MASSAGE and two hours ” säger jag till den lilla kraftfulla tjejen, där jag ligger på slaktbänken, och hon knådar aaaaaah här somnar jag INTE, de va en djävel till att knåda, jag kommer att va full av blåmärke imorgon, där fick jag så jag teg.Mamma hade

Forsränning
fredag 15 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Då var det äntligen dax, Det mamma pratat om på hela resan och långt innan, RAFTING. Efter att provat till flytväst och hjälm börjar vi den långa vandringen mot floden, först över risfält sedan nedför trappor och inte vilka trappor som helst vissa 40cm höga vissa bara 10cm och våta

Barong
torsdag 14 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Poolhäng hela förmiddagen fram till klockan ett, shuttelbuss ner till city för massage 90 minuter alla fyra, jag somna så klart, trots ett intensivt knådande från MASSÖSEN.Nu var vi väl värda resans första longdrink, R och L Long Iland och G och N Mojito.Middagsdax, restaurang med vita

Cat poo chino
onsdag 13 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Made är dagens chaufför, han ska köra oss i sin nya Toyota till fem olika sevärdheter norr om Ubud. Första stopp en terass odling av ris, imponerande stor, drivs av 14 familjer. Mamma och jag går ner för de hala trapporna, ibland lersteg, mellan de små ris ” fälten”,  upp igen, för

Senast aktiv - från Billesholm, Skåne län, Sverige
Landat på Bali och yoga retreatet
onsdag 13 februari 2019 - Bali, Indonesien

Hej på er där hemma! Nu har vi installerat oss några dagar här på Bali i staden Canggu. Vi landade sent i lördagskväll efter en bra och smidig flygresa och tog oss med en taxi till vårt första hotell - Frii echo beach hotel som ligger i staden Canggu. Ett jättefint relativt billigt

Amanda Israelsson Och Eric Eklöf
Amandaocheric i Bali & Yoga retreate
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Utforska
tisdag 12 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

idag var det dax att utforska Ubud centrum, stan där vårt hotell ligger, det ligger precis i utkanten och helt perfekt. Åker shuttle bus in till stan, 5 minuter, buss och buss det är en vanlig personbil. Vi börjar i ett tempel, vandrar vidare på  Monkey Forrest road, mycket shoppar och