Pulau Menjangan-besar

Riktig snorkeltur
söndag 24 februari 2013 - Pulau Menjangan-besar, Indonesien

Idag har vi snorklat! Vi var vid Menjanganön vid Balis nordvästra spets. Ön tillhör den stora nationalpark som finns på västra Bali vilket märktes genom den orörda korallen. Vi åkte två timmar bil och en halvtimme båt för att ta oss dit. Resan var verkligen värt det. Klart vatten, man

Emma Jönses
emzer81 i Indonesien
Senast aktiv - från Della Hotel, Parga, Grekland
Skitdator och Nemo
tisdag 29 november 2011 - Pulau Menjangan-besar, Indonesien

Den dar bilden jag skulle lagga ut igar blev det inte mycket av med. Ni som har facebook kan ju se den dar. Idag hittade jag Nemo och hans kompisar pa korallrevet utanfor Menjangan. Jag hade tva helt underbara dyk dar. Faktiskt sa borjar jag antligen fatta hur jag ska ta mig fram och kontrollera

Indonesien

Indonesien

12 februari 2013 - 8 mars 2013

Backpacking med älsklingen i Indonesien

Ett varv runt 2011-2012

Ett varv runt 2011-2012

26 oktober 2011 - 2 april 2012

Det är äntligen dags att komma iväg på en ordentlig resa. 26 oktober flyger jag från Stockholm till Bangkok, och därefter väntar Thailand, Malaysia, Vietnam och/eller andra länder i Sydostasien innan det är Filippinerna till nyår. Därefter blir det Nya Zealand, Fiji, Miami... (osäker avslutning) för hemfärd från New York 1 april. Vad jag ska göra på mina resmål är ännu ganska obestämt. I Thailand startar jag hos vänner Sofia och Jan som är tillfälligt bofasta (går det att vara det?) i Bang Sare, nånstans i närheten av Pattaya och Sattahip. I Filippinerna får emigrantvännen Jocke med fru Janit besök av mig. En kompis från Kanada fyller 40 i februari och eventuellt kommer det att innebära firande med honom och hans vänner i Miami då. Eftersom jag lyckades klara ett dykcertifikat i somras så har jag självklart tänkt att dyka lite emellanåt också.