Special Capital Region of Jakarta

The days in Jakarta
lördag 3 februari 2018 - Special Capital Region of Jakarta, Indonesien

Alright what to say about Jakarta... I think the best (and only) way I can describe it is with structured chaos. The place is so big that there is no silence, at anytime. Everywhere I walked there was always prople hanging around a street shop/food place etc. And above all else the term applicate's

My first day in Jakarta

Wow, I have been in quite a few big cities in my traveling days but still Jakarta is something else. Having spent almost half the day, had to sleep after reaching the hostel at 2:30am,  just walking around I realised I haven't covered any ground at all. The place is simply to big! I even manged

Framme!

Nu har vi tagit oss 13539 km till Jakarta, detta exkluderat omvägen via tyskland och flygning över Ryssland och China.För första gången kändes en flygning av denna dignitet som relativt smidig, flyget mellan Dusseldorf och Hongkong var av nyaste sort med både bra filmutbud och ett tennisspel

Rasmus Persson
kokosnytt i Indonesia Grand Tour
Senast aktiv - från Bira, Sulawesi Selatan, Indonesien
Planes, trains & automobiles

Gårdagskvällen blev lugn då det fortsatte regna. Tog några öl på baren som låg på hostelets tak och tjabbade lite med andra resenärer. Likaså har jag inte gjort mycket idag. Packat ihop mina grejor, hämtat tvätt och postat vykort. Hade en plan att besöka museet på morgonen men kände

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
All those moments will be lost in time, like tears in rain

Efter över en vecka i hett tropiskt klimat blev det igår dags att lämna in kläderna för tvätt för första gången under resan. Detta kom att påverka dagens klädval, men mer om det senare. Spenderade gårdagkvällen på restaurang besök i Kemang i Jakarata tillsammans med en indonesiska.

The Year of Living Dangerously

Igår blev det billigast mat hittills. För 10.000 rupier, dvs ca 7 kr fick jag en stor portion nasi goreng på ett litet hak. Billigt och gott. De andra från hostelet skulle iväg på en jazzfestival i en by några mil utanför Jogja, men då hade varken jag eller killen från Serbien hunnit

Sista dagen- vänner- farväl

Sista dagen i Indonesien ?? men det är skönt att åka då hemma är alltid hemma men skulle gärna stannat längre och åkt runt till fler ställen. Jag gick ner och åt frukost och gjorde iordning väskorna och tänkte skämma bort mig ännu mer med massage. Så jag tog en på hotellet och åkte

Sol- musik- njuta

Jag sov bra fast det spelades hög musik i området bredvid vårt. Det var bra indonesisk musik och de spelade live så det var kul att lyssna på.jag var också så trött så jag somnade snabbt. Vi gick upp efter sju för att hinna åka iväg med cyklarna innan det var dags att åka hem till

Thousand Islands- båtresa- havet

Jag kunde sova några timmar men vaknade innan alarmet jag hade satt till 0400. Jag gjorde mig iordning och tog alla packning och gick ner till receptionen och lämnade in stora väskan och behöll den mindre som jag skulle ta med till Thousand Island som vi skulle åka till idag. Satte mig ner sen

Packa- Yanti- Grand Indonesia

Idag hade jag inte så mycket planerat idag under förmiddagen så jag tog det lugnt. Jag förberedde väskorna inför avresan på lördag så jag kunde lämna stora väskan på hotellet som jag gjort tidigare. Jag hade lyckats få ett rum på hotellet mellan söndag och måndag fast det stod fullt

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Indonesia Grand Tour

Indonesia Grand Tour

1 juni 2017 - 4 augusti 2017

Längst ute i öster någonstans hamnade Gulliver i Puttenuttland i Gullivers resor. Vi ska åt samma håll men inte riktigt så långt bort. Faktum är att vi kanske inte ens ska åt samma håll, vi ska typ ditåt, fast lite mer åt sydost från Hongkong. För att komma dit följer man den gamla kolonialrutten mellan Ryssland och de Japanska handelsöarna. Har man tid kan man runda stilla havets egna Gotland... Australien! Raukarna är inte lika fina vad jag förstått men dom har kommit långt i evolutionen, rådjuren går på två ben och kallas för Kängurur. Men vad det gäller våran resa tar vi istället vägen förbi landet som föddes ur en weissebeer, das dutche! Vidare ska vi sedan via Kinas svar på Dubai och för att slutligen komma till det vissa beskriver som ett av jordens rövhål... japp Jakarta! Håll i hatten för nu blir det åka av!

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Indonesien

Indonesien

16 oktober 2015 - 3 november 2015

Search&Wedding

Search&Wedding

8 oktober 2014 - 30 oktober 2014

Försöka söka efter våra rötter i Jakarta för sedan bröllop på Bali mellan fina Joacim&Hanna

Indonesien Baby

Indonesien Baby

8 augusti 2014 - 31 augusti 2014

Efter att vi i några år nu sett hur våra tyska kompisar (från vår första thailand-backpack) lagt upp fantastiska bilder från Indonesien så vill vi ju inte vara sämre - vi drar till paradisstränderna. Mitt i "koralltriangeln" jagar vi den perfekta snorklingen och på vägen dit hoppas vi på långa bussturer genom fantastiskt landskap. I skrivande stund har vi inte mycket mer bokat än 1. flygbiljetter CPH-Jakarta ToR via Singapore (dock korta stopp) 2. Boende den sista veckan på en ö som heter Bunaken - Norra Sulawesi. 3. Flygbiljett från Norra Sulawesi tillbaka till Jakarta. 4. Boenden sista dagarna i Jakarta Resten förväntar vi falla på plats nu sista dagarna innan vi åker och/eller på plats.

Jorden runt

Jorden runt

9 januari 2014 - 9 april 2014

Indonesien jul/nyår 2013

Indonesien jul/nyår 2013

22 december 2013 - 9 januari 2014

Än så länge är inte så mycket på resan bokat! Mer än att jag flyger till Borneo och är där i en 4-5 dagar, sen blir det Gili Islands och därefter Bali lagom till nyår! Sen blir det att börja ta sig mot Jakarta för att därifrån åka hem! ??

Malaysia & Indonesien

Malaysia & Indonesien

14 november 2013 - 17 december 2013

Indonesiska äventyr

Indonesiska äventyr

9 november 2013 - 31 mars 2014

Här får ni följa mig på min resa genom Indonesien i höst och vinter. Jag kommer beta av några av landets många öar - exakt vilka får vi se efterhand. Eventuellt tar jag mig även till några intilliggande länder. Malaysia är troligt och Thailand inte uteslutet. Mitt mål är att resan ska bli en brokig blandning av gamla tempel, djungelturer, vackra stränder, några städer, vilda orangutanger och härliga människor.

Glodok, Special Capital Region of Jakarta, Indonesien
305