Sulawesi Tengah

Gilli calling
tisdag 17 november 2015 - Malay Archipelago, Sulawesi Tengah, Indonesien

Hallo dar hemma! Resan ner till Bangkok via Dubai gick bra. Emiraterna var hittills det basta flyg vi haft att gora med. Dubais flygplats stor ren och alla valdigt vanliga. Vi fick forflytta oss med tag mellan terminalerna som var under terminalen. Mat ingick oksa sa vi passade pa att ata en buffe

Jaana Nilsson
ToJaa i Indonesien
Senast aktiv - från Trosa, Södermanlands län, Sverige
Gilli t

Då var vi på gilli t! Paradisön som jag längtar efter sedan vi startade vår resa! Vi började vår vistelse i Indonesien i kuta, Bali. Där stannade vi 4 nätter. Mötte upp våran holländska vän och träffade även 3 andra killar. En till från Holland, en från Tyskland och en från Wales.

Cecilia Jacobsson
CeciliaochVeronicaiAsien i Asien
Senast aktiv - från Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja
Kuala Lumpur

Kom i går kväll till KL och bor på det vanliga hotellet , Åker i morgon till Borneo Sarawak där vi skall vara i 16 dg.Har idag förstärkt våran kassa samt köpt raklödder.Gilli öarna var fina , men sista boendet var inte bra,det var ett skitställe och sedan blev det ju inte bättre av att

komododrakar.
lördag 21 februari 2015 - Malay Archipelago, Sulawesi Tengah, Indonesien

Idag har det varit tornado här på Trawangan,ett tiotal båtar har kapsisades i hamnen träd gick omkull. Får hoppas att det inte sker när vi ska åka till Komodo ön. Vi ska åka en 4 dg resa med båt till Komodo ön bland annat. Ska bli intressant att se dem i verklighet, får hoppas att de

Gili air Indonesien
måndag 16 februari 2015 - Malay Archipelago, Sulawesi Tengah, Indonesien

Har nu kommit till Gili Air utanför Lombok Fina vatten och snorkling ,var i förrgår med på en snorklingstur och såg 5 sköldpaddor ,kanonfint vatten .Åker den 19 feb till en mer avsides ö Tarawangn(tror det stavas så)Kerstin är trött på värmen och vill åka hem ,men det vill inte

Fler fantastiska dagar på Poyalisa
onsdag 20 augusti 2014 - Bomba, Sulawesi Tengah, Indonesien

Vi vaknar tidigt varje dag i detta lilla paradis. Tiitin har haft vissa svårigheter att sova, ena dagen p.g.a. busväder, regn och vindar som susat i vår lilla bambu-bungalow, andra dagen djur, antagligen råttor som varit på påsarna med snacks vi hängt upp - dock verkar inget tuggat på -

I kristallklart vatten
måndag 18 augusti 2014 - Bomba, Sulawesi Tengah, Indonesien

En tidig sänggång resulterade i en tidig uppgång - vi vaknade tidigt, inne i rytmen som vi hållit under resan - vi hade snabbt kommit in i den indonesiska dygnsrytmen. Man håller en tidszon som gör att solen går upp före sex och eftersom vi är ganska mitt på ekvatorn går den således

En "egen" tropisk ö
söndag 17 augusti 2014 - Bomba, Sulawesi Tengah, Indonesien

Börjar känna som att vi upprepar oss - men även denna morgon vaknade vi tidigt. Vi hade tagit reda på att det skulle finnas ett ställe där Tiitin äntligen skulle, eventuellt, kunna köpa det där cyklopet vi letat efter i inte mindre än tre städer. Sagt och gjort, vi tog varsin ojek in

En resdag från Tentena till Ampana
lördag 16 augusti 2014 - Ampana, Sulawesi Tengah, Indonesien

Vi skrev inte igår, men gårdagen bestod av restid - från Tentena till Ampana, från den friska höglandsluften, tillbaka ner till den heta kustvärmen. Det var uppstigning, frukost och istigning i ännu en Kijang, där vi efter en stund fick sällskap, ett spanskt/katalanskt par, en ensam

En moppetur i Tentena
fredag 15 augusti 2014 - Tentena, Sulawesi Tengah, Indonesien

Vi tog det lugnt denna morgon och kände ingen stress alls att ta oss iväg - även om vi visste precis vad vi ville. Vi insåg, att vi hamnat tillbaka på någon sorts off-beat pancake trail igen - när vår hotellkvinna frågade om ”Frukost? Jatack! Kaffe/te? Kaffe tack, och försvann sedan

Indonesien

Indonesien

11 november 2015 - 28 november 2015

Asien

Asien

2 januari 2015 - 2 april 2015

Kommer backpacka genom Asien, ännu oklart exakt vart vi hamnar!

Kala lumpor samt Lombok i Indonesien

Kala lumpor samt Lombok i Indonesien

5 februari 2015 - 22 mars 2015

Flyger först till kuala lumpor stannar 3 nätter sedan med air asia till Lombok i Indonesien stannar ca 3 veckor sedan tillbaka för vidare befordran till Borneo sarawak i3 veckor

Indonesien Baby

Indonesien Baby

8 augusti 2014 - 31 augusti 2014

Efter att vi i några år nu sett hur våra tyska kompisar (från vår första thailand-backpack) lagt upp fantastiska bilder från Indonesien så vill vi ju inte vara sämre - vi drar till paradisstränderna. Mitt i "koralltriangeln" jagar vi den perfekta snorklingen och på vägen dit hoppas vi på långa bussturer genom fantastiskt landskap. I skrivande stund har vi inte mycket mer bokat än 1. flygbiljetter CPH-Jakarta ToR via Singapore (dock korta stopp) 2. Boende den sista veckan på en ö som heter Bunaken - Norra Sulawesi. 3. Flygbiljett från Norra Sulawesi tillbaka till Jakarta. 4. Boenden sista dagarna i Jakarta Resten förväntar vi falla på plats nu sista dagarna innan vi åker och/eller på plats.

Asien & Central Amerika

Asien & Central Amerika

9 mars 2014 - 18 maj 2014

En drömresa med äventyr!

Hongkong

Hongkong

28 januari 2014 - 27 april 2014

Då Johan studerar i Hongkong under sex månader som en del av sin lärarutbildning passar jag på att hänga med. Efter min sociaonomexamen den 16/1 åker jag ner och stannar tills jag börjar arbeta den 1/5. Det är oklart vad jag ska göra i Hongkong.

Indonesiska äventyr

Indonesiska äventyr

9 november 2013 - 31 mars 2014

Här får ni följa mig på min resa genom Indonesien i höst och vinter. Jag kommer beta av några av landets många öar - exakt vilka får vi se efterhand. Eventuellt tar jag mig även till några intilliggande länder. Malaysia är troligt och Thailand inte uteslutet. Mitt mål är att resan ska bli en brokig blandning av gamla tempel, djungelturer, vackra stränder, några städer, vilda orangutanger och härliga människor.

Klanen i Asien

Klanen i Asien

9 maj 2013 - 22 maj 2013

Singapore, Malaysia, Indonesien

Singapore, Malaysia, Indonesien

21 mars 2013 - 15 april 2013

Så var det dags, Asienresan är här. Jag o Tomas ska uppleva både lyx o misär från villan i Singapore, via malaysiska bungalows till trekking i Borneos inre djungel. Drömmar o mardrömmar kommer att besannas, var så säkra! Näsapor, pygmeelefanter o orangutanger kommer varvas med insekter, skorpioner o spindlar. En resa så långt ifrån poker- o skolvärlden vi kan komma. Spännande ska det bli o vi har längtat o våndats om vartannat. Men nu är vi här. Äntligen!!! Vi ska bara hitta mitt pass först. :) På återseende våra nära o kära. Vi lyfter på hatten, vänder på klacken o svävar iväg. Puss o kram!!

Henke på Wildlife Rescue Centre

Henke på Wildlife Rescue Centre

5 maj 2013 - 1 juli 2013

Åtta veckors volontärarbete på ett räddningscenter för djur som fallit offer för den illegala handeln.

209
167