Sumatera Barat

Nu ar vi pa gang!
onsdag 26 mars 2014 - Bukittinggi, Sumatera Barat, Indonesien

Nu kommer ett av de utlovade inlaggen. Njut av detta, ar inte saker pa hur manga det kommer att bli! Nu sitter jag och Clara pa ett internetcafe i Bukittinggi. Det ar en vadligt fin by/stad i bergen dar vi ska bo iallafall minst tva natter framover. Imorgon har vi bokat en tur pa mopeder i

Egentid
söndag 23 februari 2014 - Padang, Sumatera Barat, Indonesien

Jag har mot min vilja fått en dag med egentid, därav två inlägg på samma dag. Det förra inlägget lyckades jag inte publicera på förra stället då uppkopplingen var så dålig, så nu försöker jag skriva ikapp. Egentiden tvingas jag spendera på hotellet, drickandes avslagen coca cola,

Mot beachen :o)
torsdag 16 januari 2014 - Padang, Sumatera Barat, Indonesien

Hej! Tekniken är underbara ........ när den funkar. De senaste två dagarna i Lovina har uppkopplingen strulat, men nu har vi förflyttat oss igen till en liten hamnstad på östra Bali och här verkar det vara kontakt. Vi kom alltså till Lovina på norra Bali i tisdags efter en slingrig

Iväg
söndag 24 november 2013 - Padang, Sumatera Barat, Indonesien

Sådärja, äntligen har min resa tagit fart! De första 25 timmarna var väl ingen höjdare med ömmande kropp, för lite sömn och en längtan efter att få komma fram, men nu är jag här! Regnet hänger lite i luften men värmen är sådär härlig den bara kan vara utomlands! Idag har jag inte

Emma Simonsson
emmasimonsson i Ryggan och jag besöker Asien
Senast aktiv - från Siem Reap, Kambodja
Bali- slutet pa resan!
söndag 21 april 2013 - Padang, Sumatera Barat, Indonesien

Far se om detta blir det sista inlagget eller om jag kommer hinna med ett till. Det ar ju nu faktiskt bara ca 10 dagar kvar av denna fantastiska resa. Har svart att greppa det. Sist jag skrev vantade vi pa en nattminibuss till Malang. Jag var da helt ovetande om vilken helvetesnatt som vantade

Biltutans ABC m.m.
tisdag 2 oktober 2012 - Padang, Sumatera Barat, Indonesien

När man reser runt såsom vi gjort de senaste veckorna så stöter man på en massa fascinerande saker som är annorlunda mot Sverige. En av de mest fascinerande upplevelserna med Indonesien är också en av de mest vardagliga, nämligen trafiken. Till en början kan den verka galen, kaotisk och

Indonesiskt nummer
söndag 18 mars 2012 - Padang, Sumatera Barat, Indonesien

Hej, Ville bara säga att vår gamla thaimobil just dog och därför har vi stoppat vårt indonesiska sim-kort i Thereses mobil. Det går inte ringa på Thereses vanliga nummer nu men ni kan nå oss på vårt indo-nr: +62 813 10 126560. Vi kommer bara kolla Thereses nummer nån gång i veckan för

Therese Carlström
ThereseochSebastian i Asien, varen 2012
Senast aktiv - från Pulau Pinang, Pinang, Malaysia
Dag 7 - Padangbai
lördag 17 mars 2012 - Padang, Sumatera Barat, Indonesien

I förrigår anlände vi till Bali från Jakarta, efter lite förseningar landade vi kl 22.30 i Denpasar. Regnet öste verkligen ner så vi hoppade in i en taxi så fort vi kunde och drog till Kuta för en natts sömn innan vi skulle resa vidare. Efter lite letande hittade vi ett hotell med lediga

Therese Carlström
ThereseochSebastian i Asien, varen 2012
Senast aktiv - från Pulau Pinang, Pinang, Malaysia
nr. 5
söndag 26 februari 2012 - Bukit Lawan, Sumatera Barat, Indonesien

Hej svej. Jag har varit dalig med uppdatering, an en gang. Har kommer atminstone litegrann. 8/2 Enbart slappardag. Cissi och Rebecca var pa full moon party kvallen innan, och aven fast jag och Andreas inte hade nagon direkt orsak sa hangde vi som om vi varit dar vi med. Hundarna pa stranden ar

Padang bai!
onsdag 25 januari 2012 - Padang, Sumatera Barat, Indonesien

Da var vi antligen har!. Efter en av dom segaste bussresorna i mannaminne. Vi hade blivit tillsagda att resan skulle ta ungeofar tva timmar, men vad lurade vi blev. Efter tva byten av buss och lite annat strul sa var vi framme, dock efter 6 timmar. Men men, har ar vi nu och har det fantastiskt.

Fam Höckert Wall på Bali

Fam Höckert Wall på Bali

28 januari 2014 - 21 mars 2014

Tänk vad fort tiden går. Snart är mitt "lediga" år med Arvid till ända och det är dags att lämna över kontrollen till maken och släppa in kaoset i hemmet. Men innan dess ska vi ta oss några mil söderut och korta ner vintern lite. Ser fram emot att slippa allt klädbök som hör årstiden till. Hoppas nu bara på att guideboken har rätt vad gäller vädret på Bali under regnperioden...

Ut i världen igen!

Ut i världen igen!

22 mars 2014 - 21 april 2014

Då var det dags att återigen få smaka på livet som backpacker. Denna gång blir resan "bara" en månad. Jag kommer flyga till Jakarta i Indonesien och min plan är att denna gång utforska Sumatra. Jag flyger hem från Hong Kong och hoppas även på att hinna med Taiwan innan det. Men vi får se, inget är helt bestämt ännu.

Med syster yster på Bali

Med syster yster på Bali

6 januari 2014 - 23 januari 2014

Nu när vår kära mamma har tagit klivet in i glömskans värld så tyr vi oss till varandra och gör något vi båda har gjort, men aldrig tillsammans - REST.

Ryggan och jag besöker Asien

Ryggan och jag besöker Asien

23 november 2013 - 19 april 2014

Tillsammans ska jag och min backpackerryggsäck resa runt mellan länder och öar i sydöstra Asien och Indonesien. Vi blir borta i ungefär fem månader och tillsammans hoppas vi få uppleva en massa häftiga platser och träffa många härliga människor! Följ oss gärna på vår resa!

Äntligen backpackers

Äntligen backpackers

6 januari 2013 - 2 maj 2013

Jag och min bästa kompis Frida ska ge oss ut på vår första långresa! Vi är båda nykomlingar inom backpackervärlden så vi är taggade till tusen!:) Vår resa ungefär ut såhär: Vi börjar med att flyga till Vietnam där vi är med på en tur som tar oss från södra till norra Vietnam. Vi flyger sedan till Kuala Lumpur där vi stannar ett par dagar och åker sedan över till Singapore. Sen har vi en lång flygning till Auckland och i NZ stannar vi i drygt tre veckor. Efter det drar vi såklart vidare till Australien där vi tar oss upp längst östkusten i ca 6 veckors tid. Sedan har vi bestämt oss för att utforska Indonesien och flyger till Jakarta och därifrån luffar vi oss vidare mot Bali, Lombok och Giliöarna!

På en våg genom Sydostasien

På en våg genom Sydostasien

4 september 2012 - 20 december 2012

Det finns många måsten för den moderna mannen. Han ska vara välvårdad, kunna mecka med bilar, vara måttligt intresserad av mode och inredning, kunna årtalen då samtliga krig genom historien började och slutade OCH FRAMFÖRALLT han ska kunna surfa!! Jag och John har länge jobbat på tidigare nämnda egenskaper, men det har saknats nåt i vår (manliga) identitet. Denna resa ska vi därför lära oss surfa, punkt slut. Vi kommer givetvis göra mycket annat kul tillika läsvärt så vi rekommenderar ER våra vänner, vänners vänner och ni totalt okända att följa med på vår resa!!! Mvh Gurra å Jompa

Asien, varen 2012

Asien, varen 2012

11 mars 2012 - 7 juni 2012

Sköldpaddsjakten

Sköldpaddsjakten

5 januari 2012 - 15 april 2012

Flying solo in Indonesia...

Flying solo in Indonesia...

21 december 2011 - 9 januari 2012

Så var det dags igen. Jullov! Denhär gången blir det Indonesien och närmare bestämt Bali. Om två dagar hoppar jag på Qatar airways och flyger via Doha till Singapor. Där blir det byte till Air Asia som tar mig till Denpasar, Bali. På dagordningen står: - Lapa sol - Bada - Dricka drinkar - Snorkla - Partaj - Träffa kul folk - Gärna något trevligt överraskande. Jag längtar!!!

Sydostasien 2011-2012

Sydostasien 2011-2012