Sumatera Selatan

Palembang
måndag 30 november 2009 - Palembang, Sumatera Selatan, Indonesien

Hejsan nu ska jag berätta lite om en sjukt spännande dag! Idag har jag rest till ön Sumatra som ligger bredvid ön Java som jag nu har varit på. Jag tog en båt nu på morgonen som tog mig till staden Tanjungkarang - Telukbetung där jag sedan tog tåget upp till södra Sumatras huvudstad

vulkan utflykt
onsdag 2 december 2009 - Palembang, Sumatera Selatan, Indonesien

Hej Befinner mig just nu på ett data Café på hotellet eftersom min dator är lite off men hoppas att det fixar sig snart… Men har varit här i ungefär 3 dagar och till skillnad från min förra resa så kommer jag mest vara i Indonesien för forskning och en uppsats så får väl se hur det

Een eerste hallo
onsdag 16 september 2009 - Palembang, Sumatera Selatan, Indonesien

Hallo familie, vriendjes, vriendinnetjes, aanhang, bekenden en ander gespuis! Na een vlucht van 19 uur (incl een twee uur durende tussenstop) ben ik geland in Jakarta waar ik een niks zeggende 2 dagen om en nabij het backpackers gebied heb besteedt. Hierna ben ik doorgevolgen naar Palembang waar

Rood wit groot
söndag 19 juli 2009 - Palembang, Sumatera Selatan, Indonesien

Waarom ben je zo wit? Hoe kom je aan dat rode haar? Hoe kan het dat je zo groot bent? Was je bevriend met Michael Jackson? Ben je familie van Edwin van de Sar? Vertel eens over sneeuw! Heeft jouw land een koning of een president? De kinderen verdringen zich om me heen en zijn onvermoeibaar in het

Stoort flygplan
onsdag 9 april 2008 - Palembang, Sumatera Selatan, Indonesien

Hej på er. Nu har jag varit tillbaka i Indonesien och besökt några kunder. Resan dit blev med den nya Airbus A-380 från Sydney till Singapore. Jag blev imponerad över hur snabbt de kunde få in 420 passagerare som stod i gaten och väntade. Väl framme i Indonesien så åt vi på lokala

Minna Widestedt
minnonen67 i Australien
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Hej da, civilisationen!
fredag 8 juni 2007 - Palembang, Sumatera Selatan, Indonesien

Hej! Ikväll blir det en kortis.. Helt slut! Bla för att vi gick upp kl 05 i morse och åt inte förren kl 19 på kvällen. Aj då. Inte helt enligt planerna.. Iaf. Lämnade Singapore igår morse. Tog en båt till Pulau Batam (inte Bintam som det står, Batam fanns inte med.. O ligger brevid).

Indonesie
söndag 29 oktober 2006 - Palembang, Sumatera Selatan, Indonesien

Beste allemaal, Ons eerste berichtje uit Indonesie. We zijn gisteren vanuit Singapore vertrokken naar Pulau Bintan, een eilandje vlak voor de kust van Singapore. Singapore was voor ons even een beetje thuiskomen. Na alle drukte van Kuala Lumpur in Maleisie, lijkt Singapore een hele rustige

chrisje
Chrisje i Wereldreis
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Asien Resa

Asien Resa

30 november 2009 - 8 december 2009

En resa genom Asien där jag kommer besöka Indien, Indonesien och Nordkorea :) OBS! Tillhör ett skolarbete !!!

Kultur Resa

Kultur Resa

23 november 2009 - 7 december 2009

Ska på en kultur resa till tre länder. Japan, Indonesien och Kazakstan

Kindergeneeskunde Indonesie

Kindergeneeskunde Indonesie

29 augusti 2009 - 24 oktober 2009

In het kader van mijn studie Geneeskunde ga ik voor 8 weken naar Indonesie (Palembang) in mijn vrije tijd zal ik deze stad en delen van het noorden van Sumatra en Java bezoeken. De site is bedoeld voor eenieder die er naar geïnteresserd is of gewoon nieuwsgierig is!

Indonesië: opgaan in het leven en tempo van een land onder de evenaar

Indonesië: opgaan in het leven en tempo van een land onder de evenaar

5 juli 2009 - 5 augusti 2009

Een jaar lang woonde ik tussen internationale studenten die vanuit alle hoeken en gaten van de wereld besloten om hun hersenen met kennis aan te vullen in Groningen, Groningen of all places... Het gaf me de mogelijkheid om vanaf de Groningse klei, de wereld aan me voorbij te zien trekken. Mannen uit India, die dansend en zingend het voormalige bejaardentehuis tot leven wekten. Lange blonde Noorse schonen, die iedere man een extra keer deden omkijken. En de Indonesische dames, die zelfs zo ver verwijderd van hun families, een nieuwe familie wisten te creeëren waarvoor ze dagen en nachten in de keuken konden staan. Het was als een wereldreis in eigen land. Inmiddels heb ik het internationale studentenleven verlaten en me terug getrokken in een wereld op zichzelf, hoog en droog boven de Vismarkt: Huize Boschlust. Een plek die eigenlijk te comfortabel en warm is om ooit te verlaten. Toch heb ik dat gisteren gedaan. Want na maanden passief de wereld rondgereisd te hebben, wordt het tijd voor wat actie. Ik ga naar Indonesië om de Indonesische dames te bezoeken en hun families te ontmoeten. Mannen, ouders, kinderen, pasgeboren babies en zelfs het begin van een nieuw gezin, want ik ben uitgenodigd voor een bruiloft! En stiekem ga ik ook even terug in mijn eigen familiegeschiedenis. Want mijn lieve oma van 101, reisde 80 jaar geleden ook naar Indonesië (toen nog Nederlands Indië) om een gezin te stichten. Iedere keer dat ik het toch wel heel eng vind om alleen door zo'n ver en vreemd land te reizen, denk ik aan mijn oma, die nog veel jonger was toen ze alleen met de boot naar Indonesië reisde. En ik denk aan de lieve Indonesische vrouwen, waarvan ik weet dat ze me liefdevol zullen opvangen. Dan verdwijnt de greep om mijn keel en wordt mijn hartslag rustiger als ik bedenk dat ik een maand lang mag leven in zo'n prachtig land ver, ver van hier. Opgaan in het leven en het tempo van een land onder de evenaar.

Australien

Australien

2 juli 2007 - 2 juli 2010

Vår vistelse downunder!

Searching for Shanti

Searching for Shanti

4 juni 2007 - 16 augusti 2007

Nu drar vi på oss backpacking stassen igen och beger oss österut. :) På med ryggsäckarna och vi gör oss redo för nya äventyr..

Wereldreis

Wereldreis

1 oktober 2006 - 31 mars 2007

Wereldreis van een half jaar. Vanuit Azie naar Australie en Nieuw-Zeeland. Daarna via de Cookeilanden naar Paaseiland. Van Paaseiland naar Chili en dan Zuid-Amerika in.

Resmål

Palembang Sentosa