Sumatera Utara

Trekking through the Jungle in Bukit Lawang
måndag 2 april 2018 - Medan City, Sumatera Utara, Indonesien

This is it. My finale post of Indonesia. Well what to say about Bukit Lawang and the great jungle it borders on. It is amazing, the place is situated beautifully by a river with houses and resturants along it. And behind it all is the great Sumatran jungle. So why do you go to this small remote

Watch out for Nina
fredag 9 juni 2017 - Samosir Regency, Sumatera Utara, Indonesien

Nu mer går vi under namnen Rambo och Pocahontas, vi har sovit, ätit och gjort det mesta i djungeln!Vi började med att ta oss från jakarta till Bukit Lawang i norra Sumatra vilket tog cirka 13 timmar med flyg till Medan och sedan buss till Bukit Lawang.Bukit Lawang ligger mer eller mindre precis

Rasmus Persson
kokosnytt i Indonesia Grand Tour
Senast aktiv - från Bira, Sulawesi Selatan, Indonesien
Sumatra
tisdag 1 april 2014 - Medan, Sumatera Utara, Indonesien

Welcome to Indonesia! Visste innan denna resa inte ett skit om detta land mer än att dess huvudstad heter Jakarta och att juvelen Bali ligger här! Då jag läste på visade det sig att Indonesien är det största landet i Sydostasien med en befolkning på ca 250 miljoner invånare. Landet är

lenazvenson
lenazvenson i Indonesien
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Jungle Trekk
lördag 8 december 2012 - Medan, Sumatera Utara, Indonesien

Hej kära dagboksläsare. Nu har vi varit på lite mer äventyr. Vi åkte först till Jakarta och tänkte stanna där två dagar men den staden kändes ganska tråkigt och vi hittade inget att göra så vi åkte till flygplatsen och köpte en biljett till Medan för att sen åka buss till Bukit

Lake Toba
lördag 27 augusti 2011 - Medan, Sumatera Utara, Indonesien

Hej! Vi ar nu tillbaka efter en tripp till Lake Toba och on Samosir. Resan dit var en nara doden upplevelse. Fa nu inte en hjartinfarkt pappa!! Vi tankte ta lokalbussen dit men busstationerna har ligger inte som i Sverige lampligt centralt, utan utanfor stan och saledes knepigt att ta sig dit. Vi

Oplanerad resa till Indonesien
tisdag 23 augusti 2011 - Medan, Sumatera Utara, Indonesien

Hej! Vi lamnade Perhentian och akte upp till Khota Bharu, som var en mysig stad. Det borjar dock markas att det ar Ramadan har nar man ror sig i valdigt muslimska stader. Restaurangerna ar stangda pa dagarna, inte alla men manga, och oppnar kl 19 nar kvallsmalet far atas. En gang kom vi till

Take a picture, then run!
söndag 28 november 2010 - Parapat, Sumatera Utara, Indonesien

Njae. Ar ganska saker pa att jag vardesatter min halsa hogre an en apbild, och paniken i var djungelguids rost gjorde mig bara mer saker pa att det inte var lage att tveka. Nu tror jag i och for sig inte att han var sa radd for apan i sig, utan de skador turistnaringen och tillika hans levebrod

Jenny Thorold
JenTho i Indonesien
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Vulkanbestigning
måndag 19 juli 2010 - Berastagi, Sumatera Utara, Indonesien

hallojs! lite kort om tid sa det blir ett kort inlagg denna gang:-)I berastagi bestamde vi oss for att bestiga en vulkan. Mycket fint men luktade skit!:-) kolla in bilderna, Sofia Sandra och Magnus

Vill inte åka hem, bara lite till...
onsdag 21 juli 2010 - Medan, Sumatera Utara, Indonesien

Som ni redan märkt så förlängde jag min resa med en månad, hade kunnat vara längre, men men.. Sen senast har jag gjort visa-run till Kuala Lumpur for att fa en manad till, sen fick jag reda pa att man kan gora det i Medan (narmaste staden har, 2,5 timmar), men det tar ca en vecka och man

Ann-Sophie Redlig
ann-sophie_r i Ett äventyr
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Har det SBB!
tisdag 22 juni 2010 - Medan, Sumatera Utara, Indonesien

Jag är kvar på samma ställe, surprise surprise.. :) Har det alldeles för bra här, knappt man fattar att det faktiskt finns ett sånt här ställe i verkligheten! Efter senast jag skrev har jag träffat en lite nya människor och gjort en massa skoj. Fredagen är marknadsdag, så den besökte

Ann-Sophie Redlig
ann-sophie_r i Ett äventyr
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Indonesia Grand Tour

Indonesia Grand Tour

1 juni 2017 - 4 augusti 2017

Längst ute i öster någonstans hamnade Gulliver i Puttenuttland i Gullivers resor. Vi ska åt samma håll men inte riktigt så långt bort. Faktum är att vi kanske inte ens ska åt samma håll, vi ska typ ditåt, fast lite mer åt sydost från Hongkong. För att komma dit följer man den gamla kolonialrutten mellan Ryssland och de Japanska handelsöarna. Har man tid kan man runda stilla havets egna Gotland... Australien! Raukarna är inte lika fina vad jag förstått men dom har kommit långt i evolutionen, rådjuren går på två ben och kallas för Kängurur. Men vad det gäller våran resa tar vi istället vägen förbi landet som föddes ur en weissebeer, das dutche! Vidare ska vi sedan via Kinas svar på Dubai och för att slutligen komma till det vissa beskriver som ett av jordens rövhål... japp Jakarta! Håll i hatten för nu blir det åka av!

26 mars 2014 - 18 april 2014

Dåtera sa "Jag åker via Bali hem!" Så jag frågade "Vill du att jag ska möta upp?" Japp! Alltså dax för Team Effective att återigen mötas å kolla av Indonesien:) Känns prima å jävligt välförtjänt;)

Ganska oplanerat, No travel plans.

Ganska oplanerat, No travel plans.

5 november 2012 - 21 januari 2013

Hej. Nu ska jag på en resa igen. Det ska bli kul. Har inte riktigt bestämt vart och hur än. Men börjar på Filippinerna och besöker en vän. Sen kommer jag att vara några dagar i Singapore på vägen hem. Roger fick inte ledigt på jobbet, de sa att han var för viktig där, hehe. Men han kommer troligen efter i december, då kanske han inte var lika viktig :) Det ska bli kul att få resa med er igen och att ni följer med på resan. Sen planerar vi lite eftersom.. Hi my friends. Now I will go and travel again. I have not planned so much yet. But will first go to the Philippines and visit a friend. Rogers boss say that he is to important to get free from his work. But maybe he is coming in December, let’s hope.. Looking forward to travel with you again and let’s see you on the travel diary :)

Malaysia och Singapore

Malaysia och Singapore

8 augusti 2011 - 3 september 2011

Backpacking i Malaysia, Singapore och eventuellt en avstickare till Vietnam en månad i augusti - sol, bad och äventyr!

21 oktober 2010 - 22 december 2010

Indonesien - Malaysia

Indonesien - Malaysia

13 juli 2010 - 29 juli 2010

Sydostasien, Here I come!

Sydostasien, Here I come!

6 april 2010 - 26 augusti 2010

TilI dykningens paradis - Indonesien

TilI dykningens paradis - Indonesien

1 april 2010 - 4 juni 2010

I två månader ska jag resa runt i Indonesien och inte göra mycket annat än att dyka och ha det gött!

Ett äventyr

Ett äventyr

6 maj 2010 - 3 augusti 2010

Reser runt i Thailand, Malaysia och Indonesien. Målet är att hinna med surfing på Bali och Lombok, dykning, sol&bad, fest och äventyr.

Rasmus Persson
kokosnytt