Sumatra

MC
söndag 13 mars 2011 - Sumatra, Indonesien

Hyrt MC tva dagar. Igår till kratersjön Minanjau. Sedan turismen dog pa Sumatra (efter Balibomerna och lågkonjunktur) odlar man fisk i stallet for turister där. Vi trodde vi skulle kunna ta ett dopp men det var svart att komma ner till vattnet for alla fiskodlingar. Dessutom ratt skitigt. Vagen

Bukittingi
fredag 11 mars 2011 - Sumatra, Indonesien

Upp i bergen igen. Bukittingi, slingrig resa med bil. Hoga berg och vulkaner runt omkring. En ar riktigt aktiv... Tar det lugnt i staden 90.000 inv, shoppar lite och slappar. Amis mage i lite olag men det ar forsta gangen pa denna resa. I Bukittingi regnar det 200 dagar om aret. Inget vi visste men

Dagens batutflykt
torsdag 3 mars 2011 - Sumatra, Indonesien

Dagens planering var att ta sig med bat ut till Sikuai Island Resort, vi var nere i hamnen i tid, liten hake man maste vara 3 betalande, vi var 2 alltsa betalade vi for 3, 750000 rp, 750 kr (lunch ingick). Vi satt o vantade, nagot maskinfel sa de. Sen kom stora bossen o beslutade att vi skulle ta

Ami Gadh
amig i Nepal och värme
Senast aktiv - från Padang, Sumatera Barat, Indonesien
Djupt in i Sumatras djungel - Bukit Lawang
onsdag 20 oktober 2010 - Sumatra, Indonesien

Tva dagar tog det att ta sig mellan Pulau Weh och Bukit Lawang inklusive en lite obehaglig nattbuss... som visade sig vara annu obehagligare pa vagen tillbaka. Bukit Lawang var daremot allt ifran obehaglig. Det var en jattemysig liten djungelby utan bilar, som strackte sig langs en forsande

Philip Engström
josphil i tosoa
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Sumatra
torsdag 8 april 2010 - Sumatra, Indonesien

Nu har jag återvänt till Jakarta efter tre dagar på Sumatras norra sida. Vi åkte från Jakarta i Måndags eftermiddag med inrikesflyg till Batam sedan Speedboat en liten låg båt som tog ca 40 pers och gick utav bara den i två och en halv timme. Väl ute på plantagen blev vi väl

Bukit Lawang och Lake Toba
tisdag 16 mars 2010 - Sumatra, Indonesien

Hej pa er! Nu fuskar jag lite eftersom jag skrev detta inlagget far mer an en vecka sedan. Jag lamnar det som det ar och sa far ni ett nytt snart. God lasning! Nu har det gatt en lang tid sen jag skrev senast och mycket har hant. Vi tog oss som planerat till Bukit Lawang med en minibuss fran

Nepal och värme

Nepal och värme

12 februari 2011 - 18 mars 2011

En skön resa med olika upplevelser, vandringar, berg, sol, stränder, djungel och kärlek. Planen är att vi besöker länderna: Nepal, Sumatra och Indien. Vi startar med att vandra 9 dagar i Nepal.

tosoa

tosoa

6 september 2010 - 19 december 2010

En dagbok för er som vill följa Philips och Josefines äventyr. Ett äventyr där vi snubblar fram genom Sydostasien.

Krippe möter Indonesien

Krippe möter Indonesien

4 april 2010 - 17 april 2010

Asia mit Dante und Amanda

Asia mit Dante und Amanda

18 februari 2010 - 8 juni 2010

Jag, Dante och Amanda aker for att upptacka Asien, vi borjar pa ett par oar i THailand, sen blir det spontanitet over det hela.