Tandjung Puting

Flodtur till orangutangerna
lördag 10 mars 2012 - Tandjung Puting, Indonesien

10-12mars Nu är vi tillbaka efter 3 dagar på klotok i Borneos djungel. Klotoken visade sig vara en 17m lång träbåt, där vi hade övre däcket för oss själva.. Lämnade Kumai vid 10 tiden o tuffade långsamt längs floden. Redan efter ett par timmar fick vi se både orangutanger o näsapor

Siv Ingegerd Bengtsson Nilsson
SivanoIngegerd i Kärringarna på drift i Borneo
Senast aktiv - från Nepal
Jul, jul, strålande jul!
lördag 24 december 2011 - Tandjung Puting, Indonesien

Julafton, i dubbel, trippel, ja, nånting bemärkelse var det idag! I detta nu sitter ni och tittar på Kalle Anka och hans vänner som firar jul. Vi summerar dagen, som har varit alldeles fantastisk! Och precis som vi skrev tidigare, kommer denna dag, dessa dagarna vara det som definierar hela

Tiias Tiitin
TiiasTiitin i Borneo Baby!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Vi mönstrar på
fredag 23 december 2011 - Tandjung Puting, Indonesien

Vidare till flygplatsen igen, ännu en flygplats – men vilken flygplats! Kliver in i avgångshallen – utomhus, med grönska runt omkring. Vår flight skulle gå 06:05 – men på tavlorna stod det 07:00. Vi fattade ingenting, och inte gick det att få utförlig information på engelska på

Tiias Tiitin
TiiasTiitin i Borneo Baby!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Kärringarna på drift i Borneo

Kärringarna på drift i Borneo

3 mars 2012 - 4 april 2012

Styr kosan mot Borneo o orangutangerna via en Singapore Sling på Raffles. Räknar med att resa runt 1 månad,startar i Kuching o har tänkt att ta ett varv motsols runt Borneo. Förväntar oss att campera med både orangutanger o Ibanfolk.

Borneo Baby!

Borneo Baby!

21 december 2011 - 8 januari 2012

Monkey monkey monkey! Vi åker till Borneo, kikar på apor och andra djur i djungeln, och åker sedan över till Malaysias fastland och turistar och får lite solsemester!