Tobasjön

still going strong in lake toba
tisdag 22 februari 2011 - Tobasjön, Indonesien

Vi har inte riktigt kommit ivag an..2 veckor senare sa ar vi fortfarande kvar i lake toba. Kvar och diggar livet! Vi har biljett till Kuala lumpur pa sondag sa vi lamnar danua toba pa lordag. Hittils har vi roat oss med att dricka djungeljuice (typ palmvin) som ar sjukt billigt har. 2000rupie for

Ida Domeij
idadomeij i Ninis on the run part II
Senast aktiv - från Hanoi, Vietnam
lake toba!
onsdag 9 februari 2011 - Tobasjön, Indonesien

Hej igen! Det har hant sa mycket sen senast sa jag vet inte ens var jag ska borja. har kommer en liten redogorelse. Sist var vi alltsa i yogya sedan tog vi oss till pangandaran, en liten kuststad dit javaneserna aker pa semester. Valdigt vackert stalle. Dock lite turister dar och medelaldern lag

Ida Domeij
idadomeij i Ninis on the run part II
Senast aktiv - från Hanoi, Vietnam
Lugna dagar i Sumatra
söndag 23 maj 2010 - Tobasjön, Indonesien

Flyg till Malaysia, buss direkt till Melaka. En natt där (efter Ironman 2 på bio! (Endast till Hampus; ja, hjälten får tjejen på slutet...) och sen blev det färja över till Dumai och Sumatra. Nattbuss till Bukttinggi, och när man väl inte bara anlänt utan också hittat rum fanns det

Viktor Fredriksson
Wiluus i Asien runt
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Nu har det hant mkt mkt.. :)
torsdag 25 februari 2010 - Tobasjön, Indonesien

Heeeej igen! Berattade ju i forra inlagget om att vi skulle soka oss sodeur och bo billigt vid stranden.. vi akte buss dit men blev lurade tyvarr. det var inte 50.000rp per rum utan per person vilket ju helt plotsligt gjorde stallet jatte dyrt.. 100.000rp= 80sek. Vi blev lite less da killen som

hej vackraste!
söndag 31 januari 2010 - Tobasjön, Indonesien

Halla alla vara stjarnor! Nu ar vi i Indonesien, narmare bestamt lake toba. Vilket skulle kunna vara paradiset pa jorden. Det ar en vulkano i en vulkansjo, omringad av hoga berg, grona skogar och annu gronare risfalt. Knappt nagra vagar, fantastiskt trevliga manniskor och alldeles, alldeles

Sofia Rosén
Sofia.rosen i Första gången
Senast aktiv - från Borlänge, Dalarnas län, Sverige
antligen lugn och ro
torsdag 19 november 2009 - Tobasjön, Indonesien

hej semester! Ar po en o som ligger i den kanske djupaste av sjoar. sjukt chill stamning och antligen lugn och ro. igar reste vi fr Medan pa formiddagen. resan va bara 5 timmar men da vi mer el mindre blev infosta och totalt ripped off i en minibuss utan AC utan att ha atit och utan ens en droppe

Lake Toba
onsdag 22 juli 2009 - Tobasjön, Indonesien

Hej alla goa semesterfirare!! Till att börja med tack för kommentarer!! Det är nice att få lite feedback på vad som sker och händer! Har ju inte blivit så mkt inlägg eftersom uppkopplingen här i Indonesien är allt annat än bra. Att Resdagboken dessutom kan vara det kassaste som finns

Från en sjö till en annan
söndag 24 maj 2009 - Tobasjön, Indonesien

Turen fran Maninjau till Parapat ar inte den roligaste man kan gora. Trans-Sumatran Highway ar ingen highway som man tanker sig. Den ar i basta fall som en mindre svensk landsvag och i flera fall inte en vag overhuvudtaget. Dessutom hade vi klamt in nio vuxna och tva barn i en bil med atta

Sumatra klart. Off to Las Vegas!
måndag 11 maj 2009 - Tobasjön, Indonesien

Hellooo again! Mor Mona fick ju spel på mitt förra inlägg och för att vara ärlig så är det inte så allvarligt som det låter.. Var endast ute fem dagar i Kuta.. Har fortfarande kvar mitt medlemsskap i nykterhetsrörelsen! Nu har vi iaf gjort Sumatra.. Eller gjort och gjort, vi har varit

Alexander Danielsson
alixhehe i Asia 09
Senast aktiv - från Härnösand, Västernorrlands län, Sverige
Ninis on the run part II

Ninis on the run part II

4 januari 2011 - 13 juni 2011

Knatte, Fnatte och Fjatte drar ut på nya äventyr! Vi kommer göra det vi är bäst på; sänka flest öl, bränna oss röda för att sedan sola mera, spela spel, förlora för att gången efter vinna, upptäcka secrets spots and never tell, och framförallt "Living on the edge!". Always choose paris.

Backpacking - Asien

Backpacking - Asien

17 februari 2010 - 16 juni 2010

Vi kommer åka till Indonesien först och där landar vi på Java och sedan åker vi direkt till Sumatra och efter någon månad eller så blir det Bali där en kompis hemifrån joinar. Då hänger vi med Ali på Bali hihi =) Sen får vi bara med visum vara i Indonesien i max 90 dagar så vi kommer åka vidare då och till vilket land vet vi inte än.. Filipinerna? Thailand? Australien? Malaysia? Fiji Islands? Ja som sagt, vi har ingen aning..får se vart livet tar oss helt enkelt =)

Första gången

Första gången

19 november 2009 - 11 mars 2010

Ja då var det dags... Vi beger oss ut på vår första, av förhoppningsvis många, långresor. Det är sydostasien som är vårt mål, och det ska bli hemskt roligt. Får se om vi blir uppätna av kannibaler eller om vi kommer hem till Svergie igen!:)

Sydostasien second edition

Sydostasien second edition

14 november 2009 - 15 januari 2010

Det är fortfarande 2009. Allt kan hända!

Asien runt

Asien runt

9 november 2009 - 17 juni 2010

Far asien, eller iaf sydostasien, runt så länge pengar och vilja finns. Ensam vad det ser ut än så länge, men lär finnas gott om folk där nere har jag hört :)

Indonesien 2009

Indonesien 2009

5 juli 2009 - 7 augusti 2009

Vi drar till Indonesien och mycket mer än så vet vi inte än! Det kommer bjudas på trekking, sol, bad och dykning. En och en annan öl kommer säkert att slinka ner också! Enjoy!

Asia 09

Asia 09

29 mars 2009 - 19 juni 2009

Sydostasien med Christoballé Charlié Wallin och Dennis Gimli Midget Dvärgen Engstrand. Börjar i Indonesien, Bali två veckor för att sedan ta oss till grannön Lombok där vi ska försöka lära oss surfa på ett surfcamp... Har planerat in att leva livet lite! Bla. genom att ta dykcert! Troligtvis blir vi borta cirka tre månader, har visum för 60 dagar i Indonesien.. efter det bär det av till någon okänd destination.

Hälsa på syster med working holiday

Hälsa på syster med working holiday

11 januari 2009 - 11 juni 2009

Hälsar på min syster i Christchurch och försöker jobba ihop lite pengar for mitt uppehälle. Dessutom en månad i Singapore, Indonesien och Malaysia på vägen hem.