Togean island

Sulawesi
måndag 24 februari 2014 - Togean island, Indonesien

Hej hej! Jag har ju inte varit någon jätte flitig resedagbokskribent det senaste. Fy mig. Jag har därmed samlat på mig så himla mycket att berätta... Men nu kommer det i alla fall ett par inlägg inom kort om en del av det jag sett och upplevt. Del 1: Sulawesi Efter de där

ForstaDyken
fredag 12 februari 2010 - Togean island, Indonesien

Antligen har vi gjort vara forsta dyk pa den har resan. Vi borjade pa ett stalla som kallas Una-Una (tydligen en "aktiv" vulcan). Forsta dyket var suverant. 25-30 meter djupt och 20-25 meter sikt med svag stomm. Alltid lite ovant med ny utrustning osv sa vi var val lite obalans till att borja med.

Nicklas Andersson
SaraNicklas i TillSydney
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Baten till Togeans
onsdag 10 februari 2010 - Togean island, Indonesien

Nu sitter vi pa baten som tar oss mot togean ilands. Vi har presis vaknat och som det verkar nu sa kommer baten ta 17 timmar allt som allt. lite beroende pa vem man fragar och hur man tolkar svaret. Det ar en ratt stor bat gjord av tra, den har riktigt dalig sjo gang och den ar valdigt tung sa det

Nicklas Andersson
SaraNicklas i TillSydney
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Oh shit vad mycket som hant!
onsdag 5 augusti 2009 - Togean island, Indonesien

Halooo där hemma!! Har tyvärr inte hunnit skriva nåt pga fullt program o sen en vecka på en paradisö utan internet eller mottagning på mobilerna... Vi drog från Kalimantan till Sulawesi i 24 tim, med en färja som egentligen var för bilar men de la ut massa madrasser på alla bildäck som

Fran storslagna vyer i bergen till palmkladda strander pa Togean Islands
söndag 5 juli 2009 - Togean island, Indonesien

Hej kära vänner! Nu har det gått ett tag sedan vi sist skrev, och det har hänt en hel del. (och jag kom precis på hur man skriver å ä och ö, gött) Nåväl, håll någon hårt i handen så ska vi berätta! Sist vi skrev befann vi oss i det natursköna Tana Toraja. Ett stort bergigt

lycka pa togian
onsdag 24 juni 2009 - Togean island, Indonesien

Jag blev vakt av den nya divemastern som ocksa var pavag till blackmarlin resort dar vi skulle bo. Han sa jag tror att det ar dina vanner som star dar pa kajen! jag tittade dar va dom, jag hoppade av baten innan den hade ankrat fast i kajen och kramade dem och da kande jag akta lycka efter att ha

Tillbaka till civilisationen
onsdag 24 juni 2009 - Togean island, Indonesien

hej hej! kanns som det har hant en miljon grejer igen vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta allt.. For det forsta vi har en ny reskamrat Peter som har rest hela 5 dagar fran Orebro for att traffa oss! Kanns som en bit av Sverige har kommit till oss och nu langar vi inte hem langre :) Vi har

Jessica Karlsson
Jespa i äventyret har börjat
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
togean island
måndag 30 mars 2009 - Togean island, Indonesien

Nu var det ett tag sen vi skrev. vi har sett och upplevt mycket sedan vi lamnade bali for ungefar en vecka sedan men vi ska forsoka aterberatta det sa gott det gar. Vi landade i manado sent pa kvallen vilket alltid ar daligt. Allt ar stangt och dom anda som ar dar ar taxigubbarna som vill tjana

Jonassandra Carnbytörnqvist
Jonassandra i Kung
Indonesiska äventyr

Indonesiska äventyr

9 november 2013 - 31 mars 2014

Här får ni följa mig på min resa genom Indonesien i höst och vinter. Jag kommer beta av några av landets många öar - exakt vilka får vi se efterhand. Eventuellt tar jag mig även till några intilliggande länder. Malaysia är troligt och Thailand inte uteslutet. Mitt mål är att resan ska bli en brokig blandning av gamla tempel, djungelturer, vackra stränder, några städer, vilda orangutanger och härliga människor.

TillSydney

TillSydney

15 januari 2010 - 8 mars 2010

Till sydney via asien pa tva manader

17 000 vackra oar att upptacka!

17 000 vackra oar att upptacka!

13 juli 2009 - 12 augusti 2009

Jag o mina 2 vänner reser runt i Indonesien för att se Kalimantans stora flodvärld o orangutangernas djungel, tar sen färjan över till Sulawesi för att se mystiska cermonier i djurassic park liknande natur, för att sen avsluta på mindre öar med en av värdldens finaste snorkling.

pEth goes Indonesien

pEth goes Indonesien

12 juni 2009 - 26 juli 2009

Semester och for att halsa pa andy o jessica

Indonesienresan

Indonesienresan

16 juni 2009 - 31 juli 2009

Vi kommer att resa till Indonesien och vara borta i 6 veckor, med start den 16 juni. Planet landar på Bali, sedan låter vi oss föras dithän ödets vindar blåser oss. Planerad destination förutom Bali är Sulawesi, ön med den lustiga formen som ligger nordöst om Bali. Fantastiska korallrev, otrolig natur och makabra begravningsceremonier sägs vara några av sevärdheterna.

Kung

Kung

12 januari 2009 - 23 maj 2009

Under konstruktion

äventyret har börjat

äventyret har börjat

26 juli 2007 - 26 juli 2009

Resa runt i asien och down under och ja vem vet vart det bär av egentligen