Yogyakarta

Hanging in Yogyakarta and visiting Prambanan
måndag 26 mars 2018 - Yogyakarta, Indonesien

Ah Yogya, a beautiful city in the middle of the island of java. Following its rich and colorful history a sprawling city have spurred with a love for the artisitc. In this city I found myself on my finale days of my 60 days of traveling in Indonesia. I stayed at beautiful hostel named Snooze in the

The visit to Borobodur
söndag 25 mars 2018 - Yogyakarta, Indonesien

Sometimes you get somewhere, you see something or you meet someone and you know wow this I will remember for the rest of my days'. Well here I am at the bottom of the largest Buddhist temple in the world, Borobodur, sitting under a parasol with the rain pouring down around me. Yeah bot the most

Serenity.. at last
torsdag 13 juli 2017 - Yogyakarta, Indonesien

... 8 timmar med somn senare :)Finally here.. im sorry i get really enoyed about haftng to replace aao so the written english for now is the queens.Anyhow... after that wait at jakarta airport, finally time for boarding.. the time came... ..it went, and then was passed.. people at first walking

The Sumatran Rat Monkey
lördag 19 november 2016 - Yogyakarta, Indonesien

Gårdagen avslutades med en barrunda med ett gäng från hostelet. Vi har först på en bar där ölen var gratis under en begränsad tid och en begränsad mängd. Den ölen tog slut långt innan tiden var över. Vi käkade även där men flydde sedan vidare då stället fylödes med folk som var

Kakihara i Hunt for Orang Pendek
The Java Man
fredag 18 november 2016 - Yogyakarta, Indonesien

Anlände tillsist till Yogyakarta igår efter en seg väntan på flygplatsen. Väl framme så ignorerade jag skickligt allt lockande på taxi och tog lokalbussen mot stan. Tre kronor kontra fyrtio vann enkelt, speciellt då man tjänar noll tid på taxi eftersom de ändå måste fram i samma

Kakihara i Hunt for Orang Pendek
Dag 6 - Resa till Solo,Nanik,tågresa
onsdag 15 oktober 2014 - Yogyakarta, Indonesien

Vi gick upp tidigt och kom ner till frukosten till 06:10 för att hinna äta och checka ut till 07:00. Innan vi gick ner till frukosten fick vi ett sms från mas Yosef att han satt fast på sitt tåg till stationen då det skett en olycka mellan ett tåg och en taxi. Men innan vi tog taxin till

Jogja, Java
torsdag 3 april 2014 - Yogyakarta, Indonesien

Som att färdas genom tid och rum, ja så har denna första vecka på vår semester känts! Med början i glittrande Kuala Lumpur, sen från Sumatra till Java, skillnad! Det verkar dock som vi nu anlänt till ett mer nutida Asien. Mellanlandade på väg hit i Jakarta, å herregud det var ju som att

Lena Zvenson
lenazvenson i Indonesien
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Yogyakarta och vägen till Bromo
lördag 11 januari 2014 - Yogyakarta, Indonesien

Yogyakarta är en mysig stad och vi bor i en labyrint av hostels. Vi började ganska hårt så dagen efter att vi kom gick vi upp halv 5 för att se på två stora tempel! Båda två var riktigt häftiga och det första Borobuder var ett av de största buddistiska templen hära. Att gå där kl

Flyg och buss
onsdag 8 januari 2014 - Yogyakarta, Indonesien

Hej hallå Indonesien! Då har vi flugit ner till Indonesien. Nu har vi tagit tillbaka en timme. Så nu ligger vi 6 timmar före igen :). Vi gick upp kl 07.00 för att äta frukost. Personalen hade lämnat det så att vi kunde äta innan vi åkte! Så snälla :) Vaughan och Maja åt med oss,

Vilka tempel!
söndag 5 januari 2014 - Yogyakarta, Indonesien

Gårdagen spenderade jag med att först titta på ett Buddistiskt tempel som ingen vet hur gammalt det är! Under flera 100 år låg det gömt under grönska sen under 1800-talet hittades templet och man tog fram det under all grönska! Det andra templet var ett Hinduistiskt tempel också flera 100

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Search&Wedding

Search&Wedding

8 oktober 2014 - 30 oktober 2014

Försöka söka efter våra rötter i Jakarta för sedan bröllop på Bali mellan fina Joacim&Hanna

Indonesien

Indonesien

26 mars 2014 - 18 april 2014

Dåtera sa "Jag åker via Bali hem!" Så jag frågade "Vill du att jag ska möta upp?" Japp! Alltså dax för Team Effective att återigen mötas å kolla av Indonesien:) Känns prima å jävligt välförtjänt;)

Indonesien jul/nyår 2013

Indonesien jul/nyår 2013

22 december 2013 - 9 januari 2014

Än så länge är inte så mycket på resan bokat! Mer än att jag flyger till Borneo och är där i en 4-5 dagar, sen blir det Gili Islands och därefter Bali lagom till nyår! Sen blir det att börja ta sig mot Jakarta för att därifrån åka hem! ??

Indonesiska äventyr

Indonesiska äventyr

9 november 2013 - 31 mars 2014

Här får ni följa mig på min resa genom Indonesien i höst och vinter. Jag kommer beta av några av landets många öar - exakt vilka får vi se efterhand. Eventuellt tar jag mig även till några intilliggande länder. Malaysia är troligt och Thailand inte uteslutet. Mitt mål är att resan ska bli en brokig blandning av gamla tempel, djungelturer, vackra stränder, några städer, vilda orangutanger och härliga människor.

Asien

Asien

27 november 2013 - 27 mars 2014

Vi är två 20åriga tjejer som reser till Asien. Dax för vårt stora äventyr!

Dags att inta Indonesien

Dags att inta Indonesien

5 september 2013 - 23 september 2013

Jag och Daniel åker till Indonesien för att åka tåg, kolla runt och härja.

The road to Mandalay

The road to Mandalay