69 Bilder & 24 Dagböcker
Det är två timmar kvar tills klockan egentligen skulle ringa. Gå upp, äta frukost och sedan till jobbet springa. Så här mitt i natten borde ju att sova vara en enkel sak, men jag roar mig med att titta på kartan och konstaterar: vi är nästan över Irak. Flygplansmaten var hemsk, det kan ni
Hej vi hamnade lite fel pa hemresan men det ar ratt sa lugnt har pa flygplatsen vi marker inget. Nu for forsta gangen far vi ingen ol nar vi vantar men en bon hinner vi nog med. Kram fran hemvandarna.
Danmark var kul i ungefar 2 dagar sen inte langre. Jag snurrade aterigen pa jordgloben och det blev Bagdad, Irak . Inte det resmal jag hade tankt mig direkt, men men. Jag fyllde planet med allting av skyddsutstyr jag kunde fa tag pa!! En fickkniv, en skydsvast, 2 softairgun och en slangballa.
Hej alla! Jag vill bara hälsa att det är fritt fram att skriva kommentarer här. Det är som en gästbok. Mvh /Marcus
Dag 2 pa jobbet! Nu har jag fast internetlina! :)) Men jag skall nog inte privatsurfa sa mycket, men de har inte gett mig sa mycket att gora. Jag skall mest satta mig in i arbetet. Jag jobbar alltsa pa Asiacell Telecom, en av operatorerna i norra irak. Buden gar fram och tillbaka om vem som ar
Hej allihop! Jag borjar vanja mig vid livet har. Det borjar arta sig. Hinner som sagt inte skriva nagot alls verkar det som. Jag maste rusa ivag. har har ni lite 'topics' att tanka pa ???? utfyllnad kommer sen 21 juni: -------------------- Alla "utlänningar" lider av fotografsjuka Mina
Hej allihop! Det ar massor med saker att gora och inte sa mycket tid over till att smita ivag till internetcafe. Jag har inte tid att skriva sa mycket just nu, darav tva inlagg idag (den andra daterad den 14e som jag skrivit pa laptopen hemma. Internetcafet ar langsamt och saknar svenska
Kära vänner! Jag mår bra. De tar väl hand om mig här. Jag får vatten två gånger om dagen och en brödkant varje fredag. Cellkamraterna är trevliga och terroristerna inte så dåliga som man tror. Hälsa alla jag känner... Nädå. Det är ganska lugnt här. Ingen fara. Min mosters man
Jahapp! Välkomna allihop! Jag har kidnappat en skara vänner för att i sex veckor framöver terrorisera med bilder och text på vad jag har för mig. Det är underbart att resa på eftermiddagen! Jag har packat hela dagen, men ändå är det stressigt. Det känns som att man tar med sig hela
En lite försenad bröllopsresa till landet "down under".
jag flyger med sas till ryssland på studie resa
World Police & Fire Games och sedan semester
[b]Ska i mitt tortillaanpassade flygplan åka till alla länder i hela världen.[/b]
[i]När ni nu tillsammans skall vandra genom livet Måste ni förstå att allt inte alltid är givet Livets stig är slingrande genom känslornas dalar Där enbart sunda förnuftet talar Ni vandrar nu in i en tid av lycka i sus och dus Kanske resultatet blir ett litet bus Ni skall bägge dela på jobbet att städa och diska För under tiden ni kärlekens ord till varandra skall viska Ett hjärta fullt av kärlek är en styrka för kropp och själ Det gör att man alltid mår väl Ett par gulliga ord när kroppen är trött och sliten Gör att man orkar sista biten Vi vill nu önska er båda evig lycka Genom några speciella fraser tycka Den som inte gråter- heller inga känslor har Den som ger – han får Den som inte söker heller inget finner Den som inte finner- vill hellre tro! Vi vill alla tacka så mycket för för att vi fick närvara vid den fina stund som blev av starten på er framtid som lyckliga äkta makar. [/i] Tack även för ett enormt rolig, minnesvärd och lyckad fest. Nu när ni ska ut i världen och flänga passar tänkte vi att det nog skulle passa bra med lite extra klirr i reskassan. Ni har nu 5000:- att spendera utanför 70-skyltarna i Alingsås. Ha ett underbart resten av ert liv! Klicka [link url=http://www.resdagboken.com/Default.aspx?documentId=24§ion=myimagegalleries&journeyId=101185][b]här[/b][/link] för att se bilder från er stora dag. STORT GRATTIS ÖNSKAR: Marcus & Sanna Gunnar & Lisbeth Karin & Sofiane Linnéa Marcus & Linda Lillen & Anna Christian Jens & Tina Magnus & Åsa Jimmy & Carro Per-Martin Johan & Helena Svante & Petra OBS! Det finns naturligtvis inget slutdatum, men man var tvungen att ange ett.
Dilman skall till Irak. Jag har som sagt lovat mina vänner dyrt och heligt att inte bli bortrövad, bortsprängd eller bortgift. Så här får du en möjlighet att följa mina strapatser och bravader.
Denna resa gör vi för att finna våra egna själar, att finna oss själva i denna stressfyllda värld. Men vi kommer såklart sakna alla, speciellt majas fisk torben!
En mangkulturell resa i tid och rum. Som speglar det svenskaste ungkarlslivet med allt fran nudlar till K2. Det kan ses som ett stort steg for oss men ar ett annu storre steg for sverige. Vilket kommer satta vart land pa kartan. Det bor papekas att detta inte ar nagon frivillig resa som gors i syfte av semster. Vi ar snarare svenska representanter som blivit utsanda pa pa uppdrag av glesbygdsverket samt jordbruks departementet med syfte att kartlagga samt noggrant studera den nya zeelenska agrikulturens utveckling de narmsta manaderna med tanke pa den allt storre utstreckningen alkoliserde Maorier i Naturen. Visst kommer vi dock ha tid att fornoja oss med underhallning av alla de mojliga slag under resans gang trots var seriosa mening med resan. Vi har redan planerat nojen som: Narkotika missbruk, prostitution samt diverse besok pa far forintelselager, for o ja de har existerat. Ursprungligen var vi tva ur Svenskar fran den alsta av svenska provinser (Jamtland). Under resans gang kommer vi gladiligen att acceptera trevligt sallskap som jag redan nu fran resans tidiga stadium har varit valdigt uppskattat fran varan sida. Vi har hittills stott pa uber homofiler, en entuesistisk Mao Zedong anhangare fran Kina, en avdankad anti-antisemitist fran Munchen samt ett Harligt gang utbytesstudenter fran Ungerns allra mest pitoreska korvatar halor. Det ar resan som ar pa allas lappar och jag tror att jag talar bade for mig och Mongoundercover nar jag sager att nar vi kommer hem kan ni verkligen kalla oss for grabbarna med varldsvana, for vi har da varit i 3 till 4 lander. Latin for Lars=Autism
I ett år framöver kommer jag att plugga i Zürich. Hur det hela fortlöper kommer ni (förhoppningsvis) att kunna läsa i denna resedagbok