Resdagboken

Teheran

111 Bilder & 3 Dagböcker

Rapportera
سفر به ایران Iran-juni 2011
söndag 17 juli 2011 - Teheran, Iran

Troligtvis är det de mest gästvänliga människorna i världen som vi haft nöjet att hänga med i Iran. Vågar påstå att en hel del kyliga nordbor skulle kunna lära sig mycket av dem gällande gästfrihet. Vi har blivit behandlade kungligt då vi ständigt blivit serverade fruktfat efter

Rapportera
Sidenvagen 6
torsdag 22 april 2010 - Teheran, Iran

Hej! I tisdags körde vi på morgonen mot Isfahan, ca 48 mil från Shiraz. På vägen dit stannade vi till ca 14 mil norr om Shiraz, vid Pasargadae, en gammal ruinstad med kungapalats. Staden började uppföras 546 f.kr. av Kyros den store men blev aldrig helt färdigställd. Den blev ändå

Maggy Och Sune Fritz
Fritzarna i Sidenvägen 2010
Senast aktiv - från Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige
Rapportera
Fint väder,god mat och en fruktansvärd trafik
tisdag 13 april 2010 - Teheran, Iran

Det är tisdagen den 13:e april. Jag är hemma hos några släktingar i Tehran. Sonen i huset har tillgång till en snabb internet. Jag har inte lyckats ladda upp några bilder, men jag har tagit en hel del bilder och filmer som jag kommer att ha med mig hem. I övermorgon ska jag, min bror, hans

Saeid Gh
kaff i Iran/Tehran
Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
Salam aleikum Iran!

Salam aleikum Iran!

11 juni 2011 - 22 juni 2011

Time to check out Iran. We´ll be hanging around with some Iranian friends and their families so it will be great! 11 days on a, for us, new place! Awesome!! Keep in touch!

180 Foton 1 Inlägg
Sidenvägen 2010

Sidenvägen 2010

9 april 2010 - 24 april 2010

En resa längs en del av sidenvägens platser.

152 Foton 7 Inlägg
Iran/Tehran

Iran/Tehran

23 mars 2010 - 20 april 2010

Äntligen efter 17 långa år har jag lyckats övertala mig själv att resa till Iran. Kristina & Erik har oxå deltagit i operation övertyga Saeid att åka till Iran. Tis 23/3 åkar jag buss till Stockholm, övernattar hos min gamla vän som oxå heter Saeed. Ons 24/3 flyger jag från Arlanda till Frankfurt för att därifrån flyga vidare till Tehran. Om flyget passar tiden så kommer jag att landa i Tehrans, för mig nya flygplats, KIA kl ca 02.30 För varje dag som går blir jag mer och mer nervös. Hur är det där? Hur ska jag bete mig för att inte betraktas konstig och västerländsk? Hur gamla har min bror, mina släktingar och de övriga blivit? Just nu sitter jag på jobbet jämte en av mina trevliga kollegor syster Camilla och skriver detta. Det har varit en solig och lugn dag. Jag skulle ha varit ledig idag, men jag blev tillfrågad om jag kunde jobba, vilket jag till synes kunde. Detta med resedagbok hade jag inte en tanke på, men en annan av mina trevliga kollegor förslog den och jag nappade på den direkt. Till min förvåning upptäckte jag att jag redan hade ett "konto" här. Jag regirtrerade mig för ca 4 år sedan pga en bekant, Don Linus som skulle resa nästan världen runt och som hade resedagboken. För att kunna läsa om hans resa så var jag tvungen att skaffa mig ett konto här. Nå väl snart börjar min äventyr med start från Fiskaregatan i Kalmar då jag ska åka Silverlinjen mot Stockholm. Saeid den fete :-)

48 Foton 16 Inlägg
Inga foruminlägg

Resmål

Manjil Abad
Close

Logga in med Facebook

Glömt ditt lösenord? Bli medlem
Close

Bli medlem