Irland

Dag 6 Dublin i regn. Trinity College, Brazen´s Head, Temple Bar. Botanical Garden i fint väder!
lördag 6 juli 2019 - Dublin, County Dublin, Irland

Första morgonen i Dublin började med en Irish Breakfast på vårt B&B. I den ingick bacon, ”puddings”, vita bönor i tomatsås och ett stekt ägg. Puddings visade sig vara två små bitar av något köttaktigt, den ena var Black pudding, alltså typ blodpudding eller blodkorv. Den andra

Dag 5 Från Killarney till Dublin via Cahir
fredag 5 juli 2019 - Dublin, County Dublin, Irland

Nu dags för en resdag igen. Vi lämnade Killarney vid 10-tiden. Ganska bra vägar första delen av resan. Vi stannade i Cahir för att äta lunch, och för att det verkade vara ett intressant ställe - med historia. Det låg en borg mitt i stan, invid en å som gick över i en fors. I forsen stod

skaj i 7 dagar på Irland
Dag 4 Mäktig naturupplevelse 2: Lakes of Killarney. Samt 4th July-firande!
torsdag 4 juli 2019 - Cill Airne, County Kerry, Irland

Det vackra sommarvädret bara håller i sig. Inte för varmt, lite kyligt på morgonen. Men idag blev det nog ändå nästan 25 grader frampå dagen. Vi hade bestämt att ta oss till ”Ladie’s view” - en utsiktspunkt mellan bergen och sjöarna bara en halvtimmes körning bort från staden.

Dag 3 Galway-Killarney via Ennis
onsdag 3 juli 2019 - Cill Airne, County Kerry, Irland

Kanske 3-3,5 timmars effektiv bilkörning tar dagens etapp. Vägarna är större än gårdagens spännande upplevelser - motorväg och landsväg med gott om plats.Vi valde att köra av i Ennis för att äta lunch och titta på staden. Den har trånga gator, en gammal stad. Huvudgatan har färgglada

Dag 2 Mäktig naturupplevelse nummer 1 - bilutflykt till Cliffs of Moher
tisdag 2 juli 2019 - Irland

1 timme och 45 minuter, kanske 2 timmar, tog det oss att köra från Galway till Cliffs of Moher Visitors Center. Hastighetsbegränsningarna är galna. 100 på en väg som knappt varit betrodd att vara 70-väg i Sverige. Till exempel ingen vägren, och mycket kurvor. Vad som finns på ens egen

Dag 1 Dublin-Galway on the left-hand side
måndag 1 juli 2019 - Galway, County Galway, Irland

Human flygtid mitt på dagen från Stockholm, ca 3,5 timmars flygtid till Dublin med SAS.Det tog sin lilla tid att vänta i kö på Herz-kontoret för att hämta ut en redan bokad hyrbil. Vi tar som alltid bästa försäkringen, sådär så man inte behöver bry sig om ifall en repa fanns när man

Dublin
onsdag 27 februari 2019 - Dublin, County Dublin, Irland

Idag blev det sovmorgon för oss alla fyra, sen en riktigt god frukost och fin service på Gresham Hotel. Så var det dax att ta barnen på kulturbesök till Trinity College och Book of Kells. En lagom visit var intressant, ingen idé att dra ut på tålamodet för länge :) När det var avklarat

From Donegal to Dublin
tisdag 26 februari 2019 - Dublin, County Dublin, Irland

Efter frukost tog vi en promenad i lilla Donegal, kollade in The old Castle och den vackra gamla kyrkogården. Fika och farväl till våra kära innan vi påbörjade resan till Dublin. Först gjorde vi ett stopp vid stranden i Rossnowlagh. Ett snabbt stopp i Ballyshannon så Matteus fick titta på

Ardara, Glencolumbkille and Maghera
måndag 25 februari 2019 - Donegal, Irland

Efter en lång frukost gav vi oss iväg till Ardara, besökte morfar/farfars barndomsställen. Fick se hur det går tll att väva fina ulltyger och en god fika med Allan. Sen åkte vi upp mot Glencolumbkille och kollade på utsikten och vidare till Maghera för att se det vackra vattenfallet där.

Framme på den gröna ön
söndag 24 februari 2019 - Donegal, Irland

En lång resdag med många nya intryck för våra barnbarn. Kartläsaren fick chauffören att utforska nya vägar, kanske inte helt enligt plan men fram kom vi :) Barnen uppskattade landskapet med alla nya intryck. En mycket glad great grandma Eileen tog emot oss och bjöd på middag. Lilla hunden

7 dagar på Irland

7 dagar på Irland

1 juli 2019 - 8 juli 2019

Första gången på Irland och vi försöker se så mycket som möjligt. Men visa av tidigare bilsemester ser vi till att bo minst 2 nätter på varje ställe... det blir för mycket åka bil och för lite tid på en ort annars.

Adventure in Ireland

Adventure in Ireland

23 februari 2019 - 28 februari 2019

Med Isabelle och Matteus på sporlovs äventyr på Irland.

Our trip to Ireland

Our trip to Ireland

16 januari 2019 - 16 januari 2019

Trip to Ireland

Trip to Ireland

5 mars 2018 - 15 mars 2018

Me and Gustaf are going to Ireland to experience the country.

Irland 2017

Irland 2017

5 augusti 2017 - 17 augusti 2017

Fáilte go hÉirinn - the Emerald Island beckons

Fáilte go hÉirinn - the Emerald Island beckons

14 september 2016 - 20 september 2016

A close-by green land, but still a bit different, a bit more scenic, a bit more rural; welcome to Ireland!

UK 2016

UK 2016

28 juli 2016 - 9 augusti 2016

Familjeresa. Jag, Bernt och Elias 13 år åker Storbritannien runt.

Irland/England

Irland/England

30 juli 2015 - 4 augusti 2015

Min resa med Jennie till Irland, Dublin/Sligo och England, London

Erasmus Law UCD Dublin 2014

Erasmus Law UCD Dublin 2014

29 augusti 2014 - 22 december 2014

Efter sex månaders planering och lika mycket velande har det nu blivit dags för ännu ett utlandsäventyr för lilla mig. Denna gång bär det alltså av till de rödhårigas land, Irland, för ett högst välbehövligt men skrämmande avbrott från Stockholm och studierna i svensk rätt. Min förhoppning är att detta ska bli kul och lärorikt samtidigt som jag är säker på att det kommer vara utmanande både akademiskt och på det personliga planet. För att ni ska kunna hänga med på mon resa, genom toppar och dalar, har jag bestämt mig för att damma av min gamla resedagbok. Enjoy!

Weekendresa

Weekendresa

3 april 2014 - 6 april 2014

Då va det dax för en tripp till Dublin och en tur över på västkuten. Lite pub och riverdans. Uppdatering följer.

M Lowereneborg
LowerEneborg