County Galway

Dag 1 Dublin-Galway on the left-hand side
måndag 1 juli 2019 - 258 R336, Galway, Galway, County Galway, Irland

Human flygtid mitt på dagen från Stockholm, ca 3,5 timmars flygtid till Dublin med SAS.Det tog sin lilla tid att vänta i kö på Herz-kontoret för att hämta ut en redan bokad hyrbil. Vi tar som alltid bästa försäkringen, sådär så man inte behöver bry sig om ifall en repa fanns när man

Kristina Ek

LowerEneborg i Irland 2017
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
ancient tongue, rocky road
torsdag 15 september 2016 - Galway, County Galway, Irland

Galway lies on the west coast and is a gateway to the Gaeltacht, the Gaelic-speaking areas. Just like Finland, Ireland is a bilingual country, just like Finland the two languages are completely unrelated and just like Finland, the ”second native” is almost exclusively spoken in certain areas in

The fools on the hill
torsdag 5 juli 2012 - Átha na Sluaighe, County Galway, Irland

Tisdag Efter att vi matat, vattnat och äggplockat fåglarna kom det jobbigaste jobbet än så länge. Michaela avlivade de fem stora, vita hönorna och sedan fick jag och Magus plocka bort deras fjädrar. Våra vänner! Ville gråta, men de fick ett bra liv och en snabb död. Men kommer äta mer

..and ambitions are low
fredag 29 juni 2012 - Átha na Sluaighe, County Galway, Irland

Onsdag Efter att jag och Magus matat fåglarna fortsatte vi klippa snår och fick händer fulla av sår. Höll till under några trollträd täckta av klättrande taggpinnar i timmar och kom ut med flera kliande prickar och svidande streck. Tog en långpromenad med Magus och Heidi och träffade

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
When routine bites hard..
tisdag 26 juni 2012 - Átha na Sluaighe, County Galway, Irland

Söndag Morgonen ringde kvart i åtta. Hälsade på katterna utanför dörren och klistrade på ansiktet i badrummet med konstant blött golv. Åt favoritflingorna med ekologisk mjölk, persika, äpple, kanel och grönt te och gick ut till sötdjuren för att ge dem frukost, hålla i ankungar och

Angry Birds
lördag 23 juni 2012 - Átha na Sluaighe, County Galway, Irland

Torsdag Hade min längsta sovmorgon än så länge på Irland! Till halv nio.. Var smågrått och småregnigt som vanligt, men mysigt att få vara i Dublin! Checkade ut och lämnade våra väskor på hostellet, så att vi kunde strosa längst shoppinggatorna O’Connell Street och Henry Street. Var

All the ducks
torsdag 14 juni 2012 - Átha na Sluaighe, County Galway, Irland

Tisdag Vaknade med regn och katter och morgonte. Släppte ut fåglarna, gav dem mat och vatten, plockade ägg och fick se en massa nykläckta ankungar under ruvhönan. Sedan fortsatte jag och Magus evighetsprojektet att rensa ogräs i familjens gigantiska rabatter, men blev avbrutna av Michaela som

In another land
måndag 11 juni 2012 - Átha na Sluaighe, County Galway, Irland

Lördag Jag och Magus gick upp tidigt och flygbussade till lilla Umeå Airport. När vi landat på Arlanda hängde vi på Starbucks och efter en massa koppar te och schack flög vi mot Dublin. Lyssnade som alltid på flygskivan Astral Weeks av Van Morrison medan jag såg molntäcken över ett

Slutet på resan
lördag 28 maj 2011 - Galway, County Galway, Irland

Halloj halloj! Nu är slutet på resan här och jag skriver ihop vad som förmodligen kommer bli mitt sista inlägg. Den sista veckan har flutit förbi relativt snabbt, så jag summerar utan för mycket detaljer! I måndags fick jag tillbaks min andra inlämning (26,5/30 poäng, enligt Filip har

Jonas Haig
jonashaig i Destination Galway
7 dagar på Irland

7 dagar på Irland

1 juli 2019 - 8 juli 2019

Första gången på Irland och vi försöker se så mycket som möjligt. Men visa av tidigare bilsemester ser vi till att bo minst 2 nätter på varje ställe... det blir för mycket åka bil och för lite tid på en ort annars.

Irland 2017

Irland 2017

5 augusti 2017 - 17 augusti 2017

Fáilte go hÉirinn - the Emerald Island beckons

Fáilte go hÉirinn - the Emerald Island beckons

14 september 2016 - 20 september 2016

A close-by green land, but still a bit different, a bit more scenic, a bit more rural; welcome to Ireland!

Irlandheten

Irlandheten

9 juni 2012 - 9 juli 2012

Mima och Magus volontärarbetar en månad på ekologisk bondgård! Wooh!

Destination Galway

Destination Galway

3 april 2011 - 29 maj 2011

Wiiie! Ireland Ireland Ireland!

En vecka i Irland

En vecka i Irland

16 maj 2011 - 23 maj 2011

Den 16 maj åker vi till Irland för att hälsa på Daniel som jobbar där. Men vi ska även hinna med att köra (vänstertrafik!!) runt lite i landet också. De städer vi ska besöka är Dublin, Galway, Limerick, och Cork.

Sjukgymnastik i Dublin

Sjukgymnastik i Dublin

19 september 2010 - 19 december 2010

Erasmusutbyte i Dublin via Karolinska Institutet. Jag gör där mina 10 veckors sjukgymnastikpraktik, men förhoppningsvis får jag även tid till att utforska fler platser på Den Gröna Ön. :)

Golf och kultur Irland

Golf och kultur Irland

17 augusti 2010 - 24 augusti 2010

På tisdag morgon 04.58 börjar resan till Irland. Vi Ann, Micke och Göran har hyrt en bil och skall kör runt på Irland och spela golf med ett och annat pub besök. Vi landar i Dublin 10.30 och ställer kosan mot Sligo som ligger norrut. Golftid är beställt den 18 augusti sista bollen på early birdie kl 10.00. Det skall bli roligt att köra runt och se den gröna ön.

There and back again

There and back again

25 juli 2010 - 20 augusti 2010

Vi börjar och slutar vår resa i London, däremellan hoppas vi hinna med England, Skottland, Wales, Nordirland och Irland.

Irland

Irland