Galway

Dag 1 Dublin-Galway on the left-hand side
måndag 1 juli 2019 - 258 R336, Galway, Galway, County Galway, Irland

Human flygtid mitt på dagen från Stockholm, ca 3,5 timmars flygtid till Dublin med SAS.Det tog sin lilla tid att vänta i kö på Herz-kontoret för att hämta ut en redan bokad hyrbil. Vi tar som alltid bästa försäkringen, sådär så man inte behöver bry sig om ifall en repa fanns när man

Kristina Ek

LowerEneborg i Irland 2017
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
ancient tongue, rocky road
torsdag 15 september 2016 - Galway, County Galway, Irland

Galway lies on the west coast and is a gateway to the Gaeltacht, the Gaelic-speaking areas. Just like Finland, Ireland is a bilingual country, just like Finland the two languages are completely unrelated and just like Finland, the ”second native” is almost exclusively spoken in certain areas in

Slutet på resan
lördag 28 maj 2011 - Galway, County Galway, Irland

Halloj halloj! Nu är slutet på resan här och jag skriver ihop vad som förmodligen kommer bli mitt sista inlägg. Den sista veckan har flutit förbi relativt snabbt, så jag summerar utan för mycket detaljer! I måndags fick jag tillbaks min andra inlämning (26,5/30 poäng, enligt Filip har

Senast aktiv - från Galway, County Galway, Irland
Min sista söndag i Galway!
söndag 22 maj 2011 - Galway, County Galway, Irland

Halloj igen! Herregud, om en vecka befinner jag mig förmodligen hemma i Nyhamnsläge vid den här tiden. Känns lite konstigt… Nog för att jag vill hem och så, oerhört gärna, men om man blickar tillbaka har 7 veckor flugit förbi enormt fort. Men jag har ju trots allt min dagbok för att

De första dagarna
torsdag 19 maj 2011 - Galway, County Galway, Irland

Det är nu torsdag kväll och vi sitter på hotellrummet i Cork, som är stad nummer två på vår Irlands-roadtrip. I måndags vid lunchtid landade vi i Dublin och hämtade ut en liten hyrbil och gav oss ut i vänstertrafiken. Det kändes jättemärkligt att köra på "fel" sida av vägen,

Oh, I know! You're scottish!
torsdag 19 maj 2011 - Galway, County Galway, Irland

Hejsan! Det får bli en kort uppdatering idag, för Jonas är trött. I veckan har det inte hänt så mycket, vädret är fortfarande mög och vårt internet vägrar ge med sig. Men idag har jag ringt till ”de ansvariga” och förhoppningsvis skulle nätet lösa sig idag, men det får vi helt

Två veckor kvar!
söndag 15 maj 2011 - Galway, County Galway, Irland

Halloj! Här regnar det! Hela tiden! Varje förbaskad dag nu i en hel vecka. Och det är inte som i Sverige att det regnar när det regnar, nej nej. Det regnar 10 minuter, sen är det sol i en halvtimma, sen regnar det i 15 minuter, sen är det molnigt en stund, sen öser ner som gud-vet-vad i 5

Senast aktiv - från Galway, County Galway, Irland
Nätet kan dö när som helst, kommer inte på någon bra titel - Argh!
fredag 13 maj 2011 - Galway, County Galway, Irland

Hej hej! Nu är jag här igen! Nätet krånglar fortfarande, men jag tror att vi (eller skolan) har hittat var problemet ligger. Tydligen får man inte streama för många videor på nätet då man genom det saktar ner bredbandet för resten av området. Så i och med det har vår

Senaste "nytt"!
tisdag 10 maj 2011 - Galway, County Galway, Irland

Hej igen allihopa! Tänkte uppdatera läget lite nu när jag har en stund över! Tyvärr har nätet i vårt hus varit väldigt svårt att samarbeta med och jag kan som mest vara online några minuter innan jag blir utsparkad av nätverksgudarna och jag tvingas koppla upp mig själv på nytt. I

7 dagar på Irland

7 dagar på Irland

1 juli 2019 - 8 juli 2019

Första gången på Irland och vi försöker se så mycket som möjligt. Men visa av tidigare bilsemester ser vi till att bo minst 2 nätter på varje ställe... det blir för mycket åka bil och för lite tid på en ort annars.

Irland 2017

Irland 2017

5 augusti 2017 - 17 augusti 2017

Fáilte go hÉirinn - the Emerald Island beckons

Fáilte go hÉirinn - the Emerald Island beckons

14 september 2016 - 20 september 2016

A close-by green land, but still a bit different, a bit more scenic, a bit more rural; welcome to Ireland!

Destination Galway

Destination Galway

3 april 2011 - 29 maj 2011

Wiiie! Ireland Ireland Ireland!

En vecka i Irland

En vecka i Irland

16 maj 2011 - 23 maj 2011

Den 16 maj åker vi till Irland för att hälsa på Daniel som jobbar där. Men vi ska även hinna med att köra (vänstertrafik!!) runt lite i landet också. De städer vi ska besöka är Dublin, Galway, Limerick, och Cork.

Sjukgymnastik i Dublin

Sjukgymnastik i Dublin

19 september 2010 - 19 december 2010

Erasmusutbyte i Dublin via Karolinska Institutet. Jag gör där mina 10 veckors sjukgymnastikpraktik, men förhoppningsvis får jag även tid till att utforska fler platser på Den Gröna Ön. :)

There and back again

There and back again

25 juli 2010 - 20 augusti 2010

Vi börjar och slutar vår resa i London, däremellan hoppas vi hinna med England, Skottland, Wales, Nordirland och Irland.

Irland

Irland

4 april 2010 - 11 april 2010

Bland sjukhus och guiness!

Bland sjukhus och guiness!

11 februari 2010 - 10 maj 2010

3 månaders utbyte på Irland!

Irland (2010)

Irland (2010)

12 juni 2010 - 21 juni 2010

Nils och Jens gör Irland!

M Lowereneborg
LowerEneborg