Waterford

EmmaDilemma's goin to Scotland!
söndag 2 augusti 2009 - Waterford, County Waterford, Irland

Nu är det bestämt! Den tionde packar jag ihop o säger hejdå till Blackwater lodge o Irland för att följa med Tom till Scotland. Jag längtar så o det ska bli så kul! Har dock en jobbig vecka framför mig. En tysk tjej har kommit hit o på åtta dagar måste jag lära henne allt jag kan om

Nybliven 22åring
tisdag 14 juli 2009 - Waterford, County Waterford, Irland

Grattis grattis säger jag till mig själv idag :) Jag undrar dock vart mitt liv har tagit vägen. 22 år!! Nyheter härifrån då. 27 augusti blir jag studerande på nytt. Jag har börjat få gäster i mitt lilla hus. Varav en är en liten näbbmus som jag försöker få att flytta ut igen. Jag

Underbara Blackwater..
söndag 5 juli 2009 - Waterford, County Waterford, Irland

Så bra som Umer har det nu har hon nog inte haft det innan. Hur underbart kan allt bli? Varför måste sommaren ta slut..? Calle, du kan inte fatta hur mycket du har påverkat mig o hur mycket du har med allt detta att göra. Haha, jag är skyldig dig :) Kärlek till er alla från en Umer som

Bilder
lördag 13 juni 2009 - Waterford, County Waterford, Irland

Mamma o pappa har varit på besök. René har åkt hem o Tom har kommit. Oliver kom o försvann o Daniel har kommit tillbaka. Här kommer lite bilder :)

Snart hemma!
måndag 4 maj 2009 - Waterford, County Waterford, Irland

HEJ! Tyvar sa fick jag inte vara ledig i helgen. Sa jag har mjolkat och jobbat lordag och sondag. Idag har jag borjat tvatta mina klader sa jag kan borja packa imorgon! Kanns skont att snart vara hemma igen. Har ar det just nu valdigt regnigt och blasigt! Man haller nastan pa att blasa bort nar

Ledig!
söndag 19 april 2009 - Waterford, County Waterford, Irland

Nu ar jag antligen ledig for nagra timmar, annars ar det jobb fran 7-17 varje dag. Har ar valdigt backigt och gront. Mycket vacker natur! Ska forsoka fa in lite bilder nagon dag. Jag har eget rum med egen toalett! Familjen ar trevlig men mamman Mag ar lite bitsk ibland. Men det gor inte sa mycket.

All by my self..
onsdag 15 april 2009 - Waterford, County Waterford, Irland

Hej! Känns som att det kan va på tiden för en liten uppdatering kanske? Känner mig hemsk som aldrig skriver här men.. så är det. Känns som att det inte har änt speciellt mycket men när jag tänker efter har det det ändå. På grund av världsekonomin går detta stället inte väldigt

Resan
tisdag 14 april 2009 - Waterford, County Waterford, Irland

Kom fram igar efter en lang resa. Borjade med att aka fran Ingelstad 4 pa morgonen ner till Kastrup dar planet gick vid 9. Efter 2 timmar va vi i Dublin. Dar fick jag vanta pa min buss i 2 timmar. De andras bussar gick vid halv 1 och min vid halv 2. Det fanns manga bussar att valja pa men jag tog

Plugg och utflykter
fredag 27 mars 2009 - Waterford, County Waterford, Irland

Hejsan! Tiden här går alldeles för fort..! Allt flyter på och det finns alltid saker att göra, vilket är superkul! Vi passar på att åka på lite utflyter på helgerna, och förra helgen på lördagen åkte jag och några tjejer till en stad som heter Waterford, som ligger mer söderut

Therese Streitlien
Therese1985 i Irland!
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Tankeställare..
lördag 7 mars 2009 - Waterford, County Waterford, Irland

..jag är skitdålig på att höra av mig till alla er där hemma. Jag vet det o mår dåligt av det. Förlåt! I förrgår va Sebastian, Daniel o jag med om en bilolycka. Vi va på väg till ett ställe vid floden där Glenda har en liten stuga för att rasta deras tre hundar, som också var med

Irland Praktik

Irland Praktik

13 april 2009 - 9 maj 2009

Jag ska till gård på Irland med 230 mjölkkor på praktik. Familjen där jag ska bo består utav Peter & Margaret och deras 4 barn mellan 3-12.

Irland!

Irland som aupair

Gröna kullar Röda krogar Gråa himlar Svarta öl

Gröna kullar Röda krogar Gråa himlar Svarta öl

16 januari 2009 - 16 augusti 2009

Istället för att börja plugga åker jag till Irland som au-pair. Barnen är fem och sju år gamla. Föräldrarna driver hotell och vandrarhem och lär ut flugfiske.

Äventyr nästa, tack!

Äventyr nästa, tack!

15 september 2008 - 28 oktober 2008

resan avbruten på grund av sjukdom..:( inget allvarligt, men jag beslutade att det bästa var att åka hem igen...så inget mer att rapportera från underbara landskapen på irland..

Ireland

Ireland

31 augusti 2008 - 23 december 2008

Anledningen till att vi ska åka till Irland är att vi ska studera marknadsföring och såklart festa lite!

Rom och Irland jul o nyår -07

Rom och Irland jul o nyår -07

21 december 2007 - 4 januari 2008

Hälsa på familj och vänner i två av de länderna som börjar på I i Europa.

30 augusti 2007 - 11 januari 2008

Pluggar en termin på Waterford Institute of Technology i Irland!

Au pair Cork, Ireland

Au pair Cork, Ireland

14 januari 2008 - 3 juni 2008

Min au pair resa till Cork, Ireland!

På cykel i Europa

På cykel i Europa