Lördag Sabbat
lördag 9 mars 2019 - Jerusalem, Israel

Denna dag var det äntligen strålande solsken och det fortsatte hela dagen! Härligt.Vi drog mot Jeriko.Vi tittade på trädet där Sakeus satt. JerikoVi drog till platsen vid Jordan där Jesus blev döpt.Åkte förbi platsen där den gode samarien gorde sin mänskliga gärning.Åkte till berget

Fredag Jerusalem
fredag 8 mars 2019 - Jerusalem, Israel

Fredag i JerusalemIdag var det Jerusalem för hela slanten. Det skulle vara sommar och sol så jag klädde mig därefter. Redan utanför hotellet, när vi väntade på bussen, tyckte jag att det var lite kallt. Men det blir varmare frampå dagen, tänkte jag. Det blev det inte. I stället tog

Dag 5
torsdag 7 mars 2019 - Jerusalem, Israel

TorsdagIdag for vi till Jerusalem. Jag tog en massa bilder genom bussfönstret. Vi for förbi Sionberget med Marias grav, Kidrondalen, Oljeberget, Stadsmuren, Blomsterporten/Herodesporten, Damaskusporten.Vi kommer att komma närmare de olika ställena i morgon.Vårt första mål idag var Davids

Onsdag

Ny spännande dag med nys spännande upplevelser. Vi samlades vid bussen i strålande sol. Nu är det korta byxor och sandaler som gäller.Första stopp var vid Herdarnas än. Där kunde man titta ner till herdarnas äng. Den ligger i stadsdelen Beit Sahour (betyder: Kristnas äng). Det är den

Måndag
måndag 4 mars 2019 - Nasaret, Norra distriktet, Israel

MåndagVaknade av regn. Men det hade slutat innan det var dags för oss att traska upp till Bebådelsekyrkan. Nuvarande kyrka är ganska ny, stod färdig 1969. Den var överdådig och som ett jättemonument över en liten stackars tonårsflicka. Det var mäktigt att få komma in i det allra

Söndag
söndag 3 mars 2019 - Nasaret, Norra distriktet, Israel

Dag 1 SöndagDet blev en lång dag som egentligen började redan på lördagsmorgonen.Lördagen var seg och jag  bara gick och småplockade och väntade på att den skulle ta slut.Man fick ha med sig 2 x 20 kg plus 10 kilo handbagage. Det är ju massor. Till slut när jag hade slängt ner en massa

Mot Jordanien...
måndag 22 oktober 2018 - Eilat, Israel

Vaknade på morgonen och hasade ner till frukosten...inte hade förändrats...den var likadan som de andra dagarna.Återvände till rummet och packade...för i dag var det dags för ett 3 dagar långt besök i Jordanien.Checkade ut från hotellet och lämnade de stora resväskorna där, stuvade in

Delfiner ❤️
lördag 20 oktober 2018 - Eilat, Israel

Efter ”frukosten” var avklarad körde vi mot dolphin reefe för att snorkla med delfiner och sola 😀 Jag var väldigt kluven inför att snorkla i djupt vatten och förberedde Lotta på att hon förmodligen skulle få göra detta utan mig.Väl framme kom vi in i något som påminde om Thailand

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Sista måltiden, museer och mys
måndag 29 oktober 2018 - Jerusalem, Israel

181029Inledde dagen med att besöka Last Supper Room. När vi kom in i rummet stod en grupp turister och sjöng där inne. När de gick fick vi en stund för oss själv där inne.Återvände sedan till bilen och körde till Jungfru Marias grav. Här stod en präst och mässade när vi kom ner. När

Sovmorgon 👍🏻
onsdag 31 oktober 2018 - Tel Aviv, Israel

181031Njöt av att kunna sova hur länge vi ville...jag vaknade som vanligt runt 7 men Carina sov till efter 8. Egentligen skulle vi denna dag ha kört upp till Haifa och Nasaret men Carina fick välja och föredrog då en stranddag i Tel Aviv, vilket var ett bra beslut.Väl uppe gick vi hur som

3 mars 2019 - 10 mars 2019

Nu ska jag fara till Israel och följa bibelns platser efter Nya testamentet. Vi ska hitta de platser där Jesus var. så himla spännande!

Nollan :-)

Nollan :-)

18 oktober 2018 - 1 november 2018

Nollan fyller nolla :-) Detta firas med en rundresa i Israel och Jordanien. Har varit där innan men inte med hjärtat och nya intressanta saker återstår att upptäckas. Grädde på moset blir besök i/av Bethlehem, Jerusalem, Dolphin Reef, Glasbubble hotellet, Wadi Rum, Petra och mycket annat. KUL!

Jerusalem - Israel 2018

Jerusalem - Israel 2018

22 mars 2018 - 29 mars 2018

Tillbringade en vecka i Jerusalem, Israel med fokus på att besöka heliga platser. Bodde i AirBNB i German Colony. Besökte även Döda havet, Masada och Ein Gedi.

Israel - i farfars fotspår

Israel - i farfars fotspår

7 juni 2017 - 15 juni 2017

Israel - the Ancient and Holy

Israel - the Ancient and Holy

10 maj 2017 - 21 maj 2017

Finally walking the Holy Land.

Pilgrimsresa

Pilgrimsresa

31 mars 2017 - 22 april 2017

Embrace the Adventure

Embrace the Adventure

27 september 2015 - 30 april 2019

time to explore africa and hopefully South america

Släktresa till Jerusalem

Släktresa till Jerusalem

17 september 2015 - 24 september 2015

Släkten Beijer åker på studie- och nöjesresa till Israel.

6 mars 2015 - 14 mars 2015

Kolla runt, kultur... se nytt...

Födelsedagsspelning i Tel Aviv!

Födelsedagsspelning i Tel Aviv!

29 januari 2014 - 2 februari 2014

En sväng till Israel. Spännande.

Christer
Chrisbi