Haifa

Heldag i Haifa o Acre
fredag 14 april 2017 - Haifa, Israel

Historiens vingar känns i luften! Hängivna guider.

Marita Hjortenbrink
MaritaochIngeOnTour i Pilgrimsresa
Senast aktiv - från Ashdod, Israel
Mat, mat, mat...
torsdag 12 juli 2012 - Haifa, Israel

Så har de första dagarna i Israel passerat. Vi har det jättebra, och har börjat (begyndt) att upptäcka (opdage) det israeliska köket (køkkenet). Det är verkligen super-läcker mat. Vi har fått massa olika smårätter, fisk, pita, och sushi (kanske inte så israelsk...). Sushin prövade vi

Haifa
lördag 31 mars 2012 - Haifa, Israel

Hej, Hej. Historia, Historia och historiska platser. Dagen och kvällen har varit absolut obeskrivliga. Gick av båten i morse och dealade med en taxi. Det blev jag o Jutta samt Stuart o Edna (från Leeds) och en ny bekantskap Tom och Jennie från Isle of Man. Taxichaffören frågade vad vi se

Hälsning från Haifa
lördag 4 juni 2011 - Haifa, Israel

Ohoj, familj o vänner! Återigen bara en kort hälsning,denna gång från Israel och den stora hamnstaden Haifa. Allt rullar på enligt rallyplanen. Överallt tar man emot oss med öppna armar, ordnar mottagningar, fester och fantastiska utflykter. Vi har rest i Jesu fotspår i Galileen, besökt

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Medelhavet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Balagan!
fredag 25 mars 2011 - Haifa, Israel

Jag forsokte lotsa mig igenom den annars sa fantastiska marknaden i Aleppo med kilometerlanga utbud av sjalar som sades komma fran kashmir (men som egentligen var fran Kina), kryddor, tvalar, tyger och klader och allt du kunde tanka dig. Men idag gick jag igenom denna dubbelvikt. Vattnet i kranen

mitsuyotchi i The Middleeast
Jerusalem
torsdag 24 februari 2011 - Haifa, Israel

shalåm! Allt är bra här. Det börjar bli varmare igen efter ett par veckor med mycket regn och blåst. Idag satt jag ute och åt godaste födelsedagsglassen och läste bok efter jobbet. Min roomie har åkt hem, så nu bor jag själv i ett rum med fyra sängar. Halva rummet är en enda stor

1 månad!
lördag 12 februari 2011 - Haifa, Israel

Hej! Tänkte att det var dags att uppdatera, men det har inte hänt så mycket spännande. Har mest hängt på kibbutzen, jobbat, spelat lite fotboll och gått på lite olika kalas. Idag kom vi på att vi varit här en månad. Helt konstigt. Jag och Emil firade med melodikrysset, som vi klarade!!

Zippori
lördag 29 januari 2011 - Haifa, Israel

Hej:) Allt är fortfarande bra här. Jobbar, spelar fotboll och äter en massa god mat. Idag var utflyktsdag! Alla volontärerna åkte till en liten by som, om jag minns rätt, heter Zippori. Det är där som Maria, jesus mamma ska ha bott. Jesus ska tydligen också ha hängt runt där endel. Vi

Senast aktiv - från Haifa, Israel
El nes el arab yoheb'oun el ared
lördag 22 januari 2011 - Haifa, Israel

Da jag kontaktat Mohammed pa CS hade han bett mig att vanligen inte uppge hans namn eller adress vid den syriska gransen da det efterfragades vart jag skulle ta vagen i Syrien. Detta for att den syriska regeringen inte uppskattar denna typ av interaktion mellan syrier och turister. Och av denna

mitsuyotchi i The Middleeast
Tel aviv
lördag 22 januari 2011 - Haifa, Israel

Hej! Åh kom hem från Tel aviv för några timmar sen. Vi passade på att dra dit över sabbaten. Lång vit strand och t-shirt väder. Inte helt fel. Strosade omkrig och tittade på katter och roliga människor. Roligt att folk som varit här länge inte tycker att stranden är nåt särskilt, men

Pilgrimsresa

Pilgrimsresa

31 mars 2017 - 22 april 2017

Israel och Jordanien

Israel och Jordanien

9 juli 2012 - 30 juli 2012

Jag ska med Mads till Israel och Jordanien på en 3 veckors backpacker-resa. :)

Jorden Runt med Aurora

Jorden Runt med Aurora

2 januari 2012 - 1 maj 2012

Nu åker vi iväg på våran kryssning runt jorden. Kommer sakna er men oj va roligt vi skall ha! Följ gärna med på resan! Bilder kommer självklart också läggas upp allt eftersom.

11 januari 2011 - 11 april 2011

5 augusti 2010 - 26 augusti 2010

Kibbutz Baram

Kibbutz Baram

20 oktober 2009 - 20 januari 2010

Jag ska åka till en kibbutz för att arbeta där i 3 månader. Jag är i norra Israel i Baram som ligger precis vid gränsen till Libanon.

På resande fot i mellanöstern

På resande fot i mellanöstern

14 september 2009 - 19 december 2009

Min resa börjar med volontärarbete på kibbutz Bar'Am i Israel, där jag bor och arbetar för att få se ett annat levnadssätt samt uppleva landet genom dess invånare. Jag avslutar min resa genom att spendera de sista tre veckorna i Jordanien och Egypten.

Christer
Chrisbi