Italien

Klocktornet lutar...
torsdag 17 maj 2018 - Pisa, Toscana, Italien

Jag ar i Pisa och glor pa tornet o pa alla vi som fotar det och sjalva ska vara med pa fotot. 1000-tals av alla folkslag ...men det ar verkligen manga manniskor fran asien pa alla turstplatser.De ar smidiga o lugna,de har manga kameror och nastan alla har hattar eller nat pa huvudet.Nasskydden

ilmaria i TÅGLUFF 2018
vattenstaden......
måndag 14 maj 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Denna markliga stad som har kanaler isf gator.Batar isf bussar.Jag har svart att forsta hur detta fungerar men lar mig  lite lite hela tiden.Inte manga pratar engelska och det blir inte enklare men jag koper biljett o borjar. Jag ska till jarnvagstationen med bat alltsa.Inte bara jag utan

ilmaria i TÅGLUFF 2018
Vingårdar here we come
fredag 27 april 2018 - Negrar, Veneto, Italien

Äntligen dags för vin. Vi kör en liten bit österut från gardasjön till valpolicellaområdet. Här görs bland annat Amarone och Ripassovinerna som vi älskar så mycket. Vi har hunnit med några vingårdar under dagen. Man svänger in på gården och får provsmaka alla viner man vill. Sen

Marcus
MacAndrea i Vin & Kiteresan
Senast aktiv - från Åseda, Kronobergs län, Sverige
Gardasjön
onsdag 25 april 2018 - Garda, Veneto, Italien

Äntligen framme i Italien. Efter en magisk resa genom alperna nådde vi gardasjöns norra spets. På slingriga pitoreska vägar tog vi oss söderut och vi slår läger i byn Garda.

Marcus
MacAndrea i Vin & Kiteresan
Senast aktiv - från Åseda, Kronobergs län, Sverige
Sista dagen
fredag 6 april 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Fredag Sista dagen med cykling idag. Imorgon går bussen hem till ett snöigt Sverige.Hakade på en mellangrupp upp, men kroppen är inte pigg alltså. Planen var upp San Leo, fika och sen vidare till Villa Grande men jag kände på väg till San Leo att detta inte går. Benen är trötta. Pulsen

Vingård, picnicgrillacykeltur och sightseeing
torsdag 5 april 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Torsdag.Igår tog jag en vilodag. Har känt mig lite småförkyld till och från så behövdes. Prognosen för vädret såg även ut sådär men det slutade med att solen sken hela dagen. Jaja. Bra med vila hur som haver. Tvättade cykeln och åt crepes så blev en bra dag ändå. På kvällen var

San Marino!
tisdag 3 april 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Tisdag. Idag blev det en tur till San Marino och denna gång med ett leende. Bestämdes på förväg att jag cyklar längst bak och jag njöt hela vägen upp. Tänka sig, denna backe som tidigare varit min värsta kan nu göras behaglig. Det är en insikt jag gjort denna resa; jag behöver inte

Lido di Jesolo
lördag 7 april 2018 - Lido di Jesolo, Veneto, Italien

1996

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Andra resor
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Tuff tur!
måndag 2 april 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Måndag. Fan i helvete vad drygt sammanfattar dagens runda. Måste bli bättre på göra läxan och köra långpass hemma, helt klart. Känns lite som att jag kommit oförberedd till en tenta.. i något ämne som jag trodde mig ha förkunskap i men det visade sig vara fel. Men i övrigt bra

April april
söndag 1 april 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

1:a april 2018. Dagen började lite busigt, men ordnade upp sig riktigt rejält. Då det var lite regnigt på morgonen bestämdes det att intresserade tar bussen till Rimini. Så skönt att vi har den och busschaufför på plats här hela veckan. Efter lite sightseeing, glass och fika åkte vi

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Vin & Kiteresan

23 april 2018 - 20 maj 2018

Med husbil genom europa för att dricka vin och surfa Kite :)

Påskresa Italien

28 mars 2018 - 9 april 2018

Cykelresa till Riccione, Italien med cykeltours.

Rom

12 maj 2006 - 14 maj 2006

Weekend on you own in Rome

Sauze D’oulx

27 januari 2018 - 7 februari 2018

Skidresa till Italien. För min del första gången på minst tio år förutom två dagar på Dundret!

Livet.....

31 december 2017 - 20 april 2018

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

2017 Rome III - The Honeymoon Adventure

9 november 2017 - 13 november 2017

För att fira årsdagen av vårt bröllop tog jag med mig frun och sonen till Rom och Pompeii för lite äventyr. För tredje året i rad fick dom se ännu ett av världens "sju nya underverk". För mig blev det tredje och förmodligen sista gången jag såg Kolosseum.

Chase the sun 2017

27 september 2017 - 8 oktober 2017

Cykelresa i Italien med Cykeltours.

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!