Italien

3 dagar Milano
måndag 11 mars 2019 - Milano, Lombardiet, Italien

Lördag morgon, avfärd från Vinberg 04:30, från Halmstad 05:00. Flyg från Köpenhamn till Bergamo 08:55. Flygtransfer en timme buss 10 euro tur/retur från Bergamo till Milano centralstation. 20 minuters promenad där jag ledde 25 man med gps och hittade vårt hotel, IH Hotels Milano

Markus Hulander
Hulander i Vinberg-Bergamo-Milano
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Slottsbesök och vimmel på stan
söndag 10 mars 2019 - Bari, Apulien, Italien

Vaknade i morse i Bari efter en god natts sömn.Vandrade runt på stan i ett vimmel av färgglada löpare i 3-4 timmar. Besökte Castello Svevo, intressant med månghundraårig historia. Trötta i benen åter på båten med fika

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Muskat, Oman
Ett besök på världens äldsta casino
tisdag 12 februari 2019 - Venedig, Veneto, Italien

När man tänker på casinon dyker fort klassiska spelstäder som Las Vegas, Monte Carlo, Macau eller Atlantic City upp i ens sinne. Med undantag för Monte Carlo inleddes dock spelverksamheten i alla dessa städer först på 1900-talet. Spelhallar och regelrätta casinon är som bekant äldre.

Vårlikt i fina berg
måndag 28 januari 2019 - Rom, Lazio, Italien

Bodde i bergen i dagarna tre. Vi googlade vart det skulle vara varmast och soligast. Vi hamnade i en bergsby i norra Toscana. I Casoli, ovanför Camaiore, just norr om Pisa. Bodde i egen minilägenhet i Fabios house. 10 grader och sol, som beställt. Det var mest sol och vårvarmt, men på

Skojade inte om bergsby!
torsdag 24 januari 2019 - Toscana, Italien

To be continued.

Roadtrip - in i Italien
onsdag 23 januari 2019 - Verona, Veneto, Italien

Vi mellanlandade i Kempten. Gjorde ett kort stopp på reningsverket. Träffade min chef, Dr Z, administrationstanten, amerikanen, praktikanten, samt sa hej till processgubbarna och teknikerna. Dr Z hade bla spenderat en semester i Sverige i Östersund!Vi åt lunch på första bästa ställe i

Bye Rom
måndag 5 november 2018 - Rom, Lazio, Italien

Idag packar vi ihop och lämnar Italien och Rom. Vår första del av resan har varit bra. Ingen stress men mycket vandring. Lite mycket regn kan man tycka. Då har Rom klarat sig bra ändå.Tur att vi bor så nära Centralstationen med så många väskor, 8 stycken och en halt tant. Biljetten till

Sista natten i Rom
söndag 4 november 2018 - Rom, Lazio, Italien

Måste börja med att be er alla om ursäkt 😏 Har en hel del problem med uppladdning av bilder. Men bara så ni vet, bilder har vi.Dagen började med regn och åska och det alldeles för länge. Kl 12 bestämde vi oss för att trotsa regnet. Besökte såklart en kyrka/basilika, även idag. Tror

En dag i Rom
lördag 3 november 2018 - Rom, Lazio, Italien

Vaknar av att jag fryser inombords. Måste plocka fram en filt och skruva upp värmen, om det går 🤔 till i nattUtsikten, jo vi har ett gäng lägenheter att spionera på. Solen strålar in och det blir nog en kanondag även om det finns en del mörka moln på himlen. Dusch frulle och ute redan

fortsättning dag 1
fredag 2 november 2018 - Rom, Lazio, Italien

Efter först köande till bussen för att sedan vänta på att den ska fyllas rullar vi så ut med riktning Rom. Turen in tar drygt 1 timme. Magen knorrar, dryck saknas o hjärnan känns lite mosig. Självklart så ska ju vi av sist på linjen, Roma Termini. Typ centralstationen. Vi bor rätt

Vinberg-Bergamo-Milano

Vinberg-Bergamo-Milano

9 mars 2019 - 11 mars 2019

Teambuilding med Vinbergs IF

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Portugal och sen???

Portugal och sen???

30 september 2018 - 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

Bästa 40-års presenten.

Bästa 40-års presenten.

17 augusti 2018 - 20 augusti 2018

Milanoresa med syrrorna.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Sultry Sardinia

Sultry Sardinia