Italien

Celebrating One year as married
söndag 12 november 2017 - Rom, Lazio, Italien

Dagen började med att vi sov ut (jämfört med gårdagen). Vaknade ca 07:20 Men lyckades ta oss ned till frukosten inte förrän 08:30. Efter det postade jag mina vykort (till Mor & far, Adam, Natanya och mig). Därefter påbörjade vi en sightseeing runda runt centrala Rom med start vid

Pompus Pompeii
lördag 11 november 2017 - Pompeii, Kampanien, Italien

Idag åkte vi till Pompeii. Vi gick upp 05:30 och tog ett tre timmars tåg vid 06:56 till Neapel. Där tog vi en överfull tunnelbana ut till Pompeii och utgrävningarna. Käkade lite mat på ett fik och gick sedan in. ”Blown Away” var nog det första jag kände. Helt otroligt ställe,

Veni Vidi Vici - Part III
fredag 10 november 2017 - Rom, Lazio, Italien

Idag började det med att vi gick och köpte tågbiljetter till Napoli, vi ska till Pompeii i morgon. Trots gårdagen var skorna relativt torra. Sedan gick vi ner till Kolosseum, och gick in för första gången. Riktigt otroligt där inne, upp och ner, massor av foton blev det också. Därefter

A Honeymoon in Rome
torsdag 9 november 2017 - Rom, Lazio, Italien

Idag åkte jag, Natnaya och Adam till Rom. Vi gick upp kl 05.00 tog en dyr taxi till tågstationen för 169kr, sedan tåg till Uppsala och sedan buss till Arlanda för 110kr. Flyget gick bra, incheck och allt. Hittade vårt hotell direkt nästan som ligger ca 300 meter från Termini Tågstation –

Fem dagar i Rom
tisdag 3 oktober 2017 - Rom, Lazio, Italien

Det är bra med fasta taxipriser från en flygplats. 50 euro kostar det från Roms Fiumicino in till de centrala delarna, i vårt fall Trastevere. Är man som vi fyra så tjänar man inte mycket på att åka buss eller tåg, plus att man kommer direkt till dörren.Dörren för vår del var Relais

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Till Rom med J-O och Ulrika
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Panoramavägen
torsdag 5 oktober 2017 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Torsdag.Idag körde vi panoramavägen, en av mina absoluta favoritvägar någonsin. Körde via Gradara dit och fikade där först. Blev glass och cola. Sen vidare mot panorama. Utsikterna längs panoramavägen är helt amazing. Man har havsutsikt åt ett håll och grönt landskap/en dal åt det

San Marino!
onsdag 4 oktober 2017 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Onsdag 4e oktober. Idag var det då dags för San Marino för fjärde gången. På omslagsbilden är det mitten puckeln. Det är den där backen som i mitt huvud är ett jävla berg som aldrig tar slut. Men det gör den ju. Och den är bra mycket lättare än vad jag fått för mig, även om den

Milano 20171006
fredag 6 oktober 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Mycket regn och kallt i början på resan har nu förbytts i värme och sol. Från Kotor i Montenegro inget regn. Maten är helt fantastisk, tillsammans med alla mysiga gamla stadskärnor. Massor med bläckfisk och kalamari. Nu med buss genom Montenegro och Albanien, sedan nattfärjan från Durres

Per Bråmå
mergulan i Europa med interrail
Senast aktiv - från Milano, Lombardiet, Italien
Riolo terme till Riccione
tisdag 3 oktober 2017 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Tisdag.Idag var det då dags för transferdag. Cirkus 10 mil cykling. Förutom någon liten knix för att ta sig ur Riccione så var turen platt. Körde med en mellangrupp igen, platten går ändå rätt bra nu. Men jädrans vilken fart det var i perioder. Glad att jag hann med dom andra. Jag drog

Cykeldag 3
måndag 2 oktober 2017 - Riolo Terme, Emilia-Romagna, Italien

Måndag. Dag tre spenderade jag med en lättare grupp. Det var alldeles lagomt. Kunde ta i lite i backen med vetskapen att jag kommer ta mig upp ändå. Backen var väl sisådär 4,5 km med behaglig lutning. På slutet av rundan var det återigen dags för den där 2.5 kilometersbacken som jag

2017 Rome III - The Honeymoon Adventure

2017 Rome III - The Honeymoon Adventure

9 november 2017 - 13 november 2017

För att fira årsdagen av vårt bröllop tog jag med mig frun och sonen till Rom och Pompeii för lite äventyr. För tredje året i rad fick dom se ännu ett av världens "sju nya underverk". För mig blev det tredje och förmodligen sista gången jag såg Kolosseum.

Chase the sun 2017

Chase the sun 2017

27 september 2017 - 8 oktober 2017

Cykelresa i Italien med Cykeltours.

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Europa med interrail

Europa med interrail

10 september 2017 - 8 oktober 2017

Med tåg till västra balkan. Mat, dryck, bad, snorkling, nationalparker, grottor, berg och vandring.

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

2017 Europasemester

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Italien 2017

Italien 2017