Italien

Mot alperna
onsdag 18 juli 2018 - Brennero, Trentino-Alto Adige, Italien

Resa norrut och hemåt påbörjad. Första stoppet blir i Sölden. Vyerna här är som vykort var du än kollar.I går kväll hamnade vi på en lokal pizzeria i Sirmione med lokalbefolkningen och ett lokalt band som var riktigt skönt.

Gardasjön en favorit i repris
tisdag 17 juli 2018 - Sirmione, Lombardiet, Italien

För ganska precis två år sedan var vi här. Lika vackert är det nu. På vägen hit fick vi tråkiga nyheter och vetskapen om hur skört livet kan vara. Det är viktigt att komma ihåg att leva här och nu och inte tänka så mycket på framtiden. En av våra stora förebilder Kjell Enhager

Uppehåll i Crotone.

Båten är uppe på varv i Crotone och vi åker hem. Vi är tillbaka på IDA för fortsatt färd i mitten av september.Crotone är en trevlig gammal stad där vi verkar vara de enda utländska turisterna förutom några andra båtmänniskor. Pythagoras förföljer oss på vår resa. När vi kom hit

Lago di Caldonazzo

Hej igen!Efter att ha lämnat hotellet i Völs, åkte vi via Cavalese till Calceranica. Väl framme sken solen vackert över den turkosa sjön och det var runt 30 grader. Vi var lite slöa och passade på att vila lite och äta lite lunch på rummet, innan vi gick ut.Lite kul att bo här igen, 6

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Vandring igår och nu morgondopp, skönt!

Hejhej!Igår tog vi bussen till nästa by och gick där en runda. Byn, Seis am Schlern, har ca 6000 invånare och jag kan nog tycka att den i utbudet påminner om Båstad, men med skillnaden i att här ligger allt mer samlat och inte utdraget. Vi gick in och tittade i en butik full med täljda

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Südtirolen, vilken underbart vacker plats!

Måndag, 9 juliSov gott och vaknade relativt sent. Packade och gick till frukosten. Mötte där det trevliga paret från Belfast, som var igång med att packa ner sin matsäck för dagens vandring. Himla sött par! Vi åt frukost och checkade sedan ut, kl 10. Gick till Spar och köpte lite dricka

Bozen/Bolzano

Tisdag, 10 juliKl är 17.30 och vi är tillbaka på hotellet efter en dag i Bolzano. Här pratas mest tyska, men på en servering i Bozen, var det helt klart italienska gubben tyckte att man skulle prata... Vi tog bussen dit, efter en god frukost. Det var helt klart många som skulle dit idag, så

Häxbänkarna

Onsdag, 11 juliIdag har vi åkt buss till Seiser Alm. Idag blev det sittplats, skönt!Köpte mig en väska för ca 45€. Fantastiskt grön sak, för 20l och sommaranpassad (nätdistans på ryggen).Vi tog liften upp och gick ett par 100m, till nästa lift. Åkte upp och gick en runda, för att se

Viktig dag!
onsdag 27 juni 2018 - Finale Ligure, Ligurien, Italien

Idag blev det tidig stranddag, slapp leta parkering t.o.m! Varvade baden med att spana på försäljare  av diverse prylar...väldigt återkommande säljare... På eftermiddagen blev det poolen igen, i väntan på matchen mellan Mexiko och Sverige. Tyskarna under oss hoppades på matchen mellan

Lennartsson i Toscana & Ligurien
Strosa och äta
tisdag 26 juni 2018 - Finalborgo, Finale Ligure, Ligurien, Italien

Dagarna här har spenderats i byn och vi har mest hängt vis poolen, stranden eller i Finalborgo. Vääääldigt stillsam semester denna sista vecka i Italien. Barnen är nöjda, poolen är nog favorit, ja och så glass så klart!

Lennartsson i Toscana & Ligurien
Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Sultry Sardinia

Familjetripp till Sicilien. En välbehövlig paus i vardagen ❤

Cinque Terre, Italy

22 maj 2018 - 29 maj 2018

Fem forna lilleputtstater som tack vare sin skönhet numer blivit ett av Europas stora turistmål. Ses snart Cinque Terre<3

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Idas resa

22 april 2018 - 1 oktober 2019

Idas resa fortsätter nu på detta forum då resedagboken verkar vara nerlagd.

Vin & Kiteresan

23 april 2018 - 20 maj 2018

Med husbil genom europa för att dricka vin och surfa Kite :)