Italien

Sköna dagar utan stress Och en hel del kyrkklockor
tisdag 23 april 2019 - Maiori, Kampanien, Italien

Dag 17-19Dessa dagar var helt underbara dagar. Vi köpte nybakt bröd till frukost varje morgon som ett komplement till havregrynsgröten. Vi körde ett pass på lekplatsen där jag framförallt fastnade för en rutschkana som var fantastisk rolig framförallt när man åkte med Moa. En dag blev

16000 steg i staden dit alla väga bär
söndag 21 april 2019 - Rom, Lazio, Italien

Dag 14Resan från Siena tog strax över 1 timme med regionaltåget och vi kom fram till ett varmt och skönt Rom. Vi hade lite svårt att hitta vårt boende men efter att ha gått rätt gata fram och tillbaka ungefär 5 gånger hittade vi det och kunde pcka upp våra saker och börja leta efter ett

Pojkar på duvjakt i Siena
måndag 15 april 2019 - Siena, Toscana, Italien

Dag 9Frukost på hotellet innan avfärd mot Siena. Maggie och David med familj var inte klara med Florens så de tog ett senare tåg vilket innebar att Leo fick åka tåg ytterligare en gång utan sin för tillfället bäste vän Elias.tågresan gick smidigt och väl i Siena tog vi en lunch på

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Spring till tåget som vanligt........
onsdag 10 april 2019 - Florens, Toscana, Italien

Dag 7Härligt att få resa vidare. Ravenna var fantastiskt men det är alltid roligt att få hänga på sig väskorna och ge sig iväg mot nya platser.En riktigt bra planerad dag slutade med att vi alla var vid stationen 30 minuter innan tåget till Milano skull avgå. Allt fick väldigt smidigt

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Sönderslagen kamera, skorpioner och glass
söndag 7 april 2019 - Varenna, Lombardiet, Italien

Hej på ernu har vi tillbringat ytterligare 2 dagar vid Comosjöns strandkant och det är magiskt här. Det är en sådan rofylld atmosfär vilket får en att verkligen varva ner och koppla av. Dag4Vad har då hänt. Jo, vädret har blivit lite sämre igen vilket innebär molnigt men klarat oss

Efter regn kommer solsken
fredag 5 april 2019 - Varenna, Lombardiet, Italien

Dag2Vi startade dagen med en stadig Italiens frukost (Coco pops, rostat bröd med marmelad och överrostat kaffe). Sedan bar det av mot de gamla delarna av Bergamo. Väderutsikterna för dagen var 13 grader och ca 40 mm regn. En stor skillnad mot Göteborg är att här i Bergamo kommer regnet

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
En bättre start skulle man kunna önska sig......
torsdag 4 april 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Dag 1Då var vi äntligen framme efter en väldigt lång första resdag. Flyget gick inte förrän kl 2020 så vi han både byta till sommardäck, städa huset och bita av en mil med löpvagnen innan vi begav oss iväg till Landvetter. Ryggsäckarna var fullpackade med framförallt välling,

3 dagar Milano
måndag 11 mars 2019 - Milano, Lombardiet, Italien

Lördag morgon, avfärd från Vinberg 04:30, från Halmstad 05:00. Flyg från Köpenhamn till Bergamo 08:55. Flygtransfer en timme buss 10 euro tur/retur från Bergamo till Milano centralstation. 20 minuters promenad där jag ledde 25 man med gps och hittade vårt hotel, IH Hotels Milano

Markus Hulander
Hulander i Vinberg-Bergamo-Milano
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Slottsbesök och vimmel på stan
söndag 10 mars 2019 - Bari, Apulien, Italien

Vaknade i morse i Bari efter en god natts sömn.Vandrade runt på stan i ett vimmel av färgglada löpare i 3-4 timmar. Besökte Castello Svevo, intressant med månghundraårig historia. Trötta i benen åter på båten med fika

Ett besök på världens äldsta casino
tisdag 12 februari 2019 - Venedig, Veneto, Italien

När man tänker på casinon dyker fort klassiska spelstäder som Las Vegas, Monte Carlo, Macau eller Atlantic City upp i ens sinne. Med undantag för Monte Carlo inleddes dock spelverksamheten i alla dessa städer först på 1900-talet. Spelhallar och regelrätta casinon är som bekant äldre.

Italy by train

Italy by train

3 april 2019 - 24 april 2019

En tre veckors tågluff i Italien med våra två barn (1 och 3,5 år gamla).

Vinberg-Bergamo-Milano

Vinberg-Bergamo-Milano

9 mars 2019 - 11 mars 2019

Teambuilding med Vinbergs IF

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Portugal och sen???

Portugal och sen???

30 september 2018 - 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

Bästa 40-års presenten.

Bästa 40-års presenten.

17 augusti 2018 - 20 augusti 2018

Milanoresa med syrrorna.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Sultry Sardinia

Sultry Sardinia