Lecco
måndag 2 september 2019 - Lecco, Lombardiet, Italien

Inte långt utanför Citta Alta, Bergamo ligger en hamnstad som heter Lecco. Med kollektivtrafik, tåg tog det oss enbart 40 minuter. Denna stad är inte lika turistig som Bergamo, men ack så fin, och med en härlig atmosfär, att det är värt ett besök. Staden ligger vid como sjön som betyder

nessaliten i Babymoon
Citta Alta
torsdag 22 augusti 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Nu har vi varit i Bergamo i ett dygn och har redan hunnit med att kolla in den fina utsiktsplatsen, gamla staden ” citta Alta” och gjort bort oss två gånger. Oturligt nog, när vi skulle inta vår mat på en av alla restauranger, kommer en hund välvilligt och vill hälsa men råkar välta

nessaliten i Babymoon
Sista dagen.. i Rimini
lördag 20 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Då var vår Italien tripp över.Blev en dag på stranden. Värmen ökar på så mycket tid i vattnet var skönt. Men det är ju också ljummet.. vilka problem vi har..🤣😂⛱Vi började tyvärr dagen med att se en man medvetslös på gatan cykeln låg bredvid..😱😨 en polis och massa folk

Cykeltur 🤣🥳
fredag 19 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Semester var ordet och vi kommer senare och senare i säng. 🥳😁Idag började vi denna heta dag med en timmes cykeltur. Vi hyrde oss en fyrhjuling med sex platser och en, ja vad ska man kalla det, fast cykelkorg där Ida kunde sitta. Fyra av oss fick trampa, en styra och bromsa också.  Vi

Sol och bad dag☀️😁
torsdag 18 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

En riktig slappardag idag. Lugn skön förmiddag med frukost och noll stress. Tog allt i lagom takt. Men kom ner till stranden till slut! 😎⛱ idag var det riktigt klibbigt och varmt ute! Ida tyckte inte alls det var kul på stranden under parasollet, troligtvis för varmt. Men med lite lunch i

San Marino
onsdag 17 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Idag blev det en tripp till San Marino! Vi hittade bussen mot city, där hittade vi också relativt fort bussen som skulle ta oss till San Marino. Jag vet inte vart de där 30 minuterna till resväg tog vägen för det tog betydligt längre än så.. Haha tidsoptimister😂Bussen ringlade sig upp

Stranden!
tisdag 16 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Idag blev det en riktig sol och bad dag!Käkade frukost. Bytte om. Hyrde solstolar på stranden. Blåste fortfarande rätt bra utifrån havet så det var rödfärg. Men vad gör det när det är kul att hoppa i vågorna?? Linnea var mest entusiastisk. Pontus mer skeptisk. Ida tyckte det var kul.

Regn och åska
måndag 15 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Första hela dagen i Rimini. Och förhoppningsvis den enda regniga dagen. Det har regnat mest hela dagen och varit runt 20 grader. Vi trotsade vädret och tog först en promenad för att kolla in ett tivoli/lekland a la 80 tal.. kostade alldeles för mycket för att ens tänka tanken på att gå in

Resdag!
söndag 14 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Vi började dagen med utcheckning av hotellet i Bolzano. Promerade med packningen till den härliga parken där vi parkerade i skuggan. Sen kunde barnen leka av sig innan vi behövde ta oss vidare mot tågstationen. Ja... började bra sen fastnade ett av barnen med telefonen framför näsan..

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Vi börjar kunna det här nu.
lördag 13 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Samma sväng som tidigare dag. Lekplatshäng med lunchpicknick i parken. Allt i lugn skön takt. Nu är vi definitivt i semester mode 😎😁När lunchen var intagen och vi smält den en aning och Ida började bli trött tog halva sällskapet sikte mot slottet Roncolo/runkelstein.  Den andra

Babymoon

Babymoon

21 augusti 2019 - 24 augusti 2019

Sista resan, utan barn, för oss blir förmodligen Bergamo. Vilket vackert och avkopplande ställe, god mat å dryck, glass och fina vyer!

Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

13 juni 2019 - 22 juni 2019

Semester med famljen. Förutom jag och killarna är även mamma och killarnas äldsta kusin, Timmy, med.

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Vandringsresa i Cinqueterre

Vandringsresa i Cinqueterre

6 juni 2019 - 13 juni 2019

Ja, då bär det av igen. Jag startar i Monterosso och kommer att vandra genom de fem små byarna i Cinqueterre. Så härligt att äntligen åka iväg igen. Vandring rensar hjärnan och ja ... jag behöver denna semester nu...äntligen!!

Italy by train

Italy by train

3 april 2019 - 24 april 2019

En tre veckors tågluff i Italien med våra två barn (1 och 3,5 år gamla).

Vinberg-Bergamo-Milano

Vinberg-Bergamo-Milano

9 mars 2019 - 11 mars 2019

Teambuilding med Vinbergs IF

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 31 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Emelie Johansson
Emelie_Swede