Italien

Bye Rom
måndag 5 november 2018 - Rom, Lazio, Italien

Idag packar vi ihop och lämnar Italien och Rom. Vår första del av resan har varit bra. Ingen stress men mycket vandring. Lite mycket regn kan man tycka. Då har Rom klarat sig bra ändå.Tur att vi bor så nära Centralstationen med så många väskor, 8 stycken och en halt tant. Biljetten till

Sista natten i Rom
söndag 4 november 2018 - Rom, Lazio, Italien

Måste börja med att be er alla om ursäkt 😏 Har en hel del problem med uppladdning av bilder. Men bara så ni vet, bilder har vi.Dagen började med regn och åska och det alldeles för länge. Kl 12 bestämde vi oss för att trotsa regnet. Besökte såklart en kyrka/basilika, även idag. Tror

En dag i Rom
lördag 3 november 2018 - Rom, Lazio, Italien

Vaknar av att jag fryser inombords. Måste plocka fram en filt och skruva upp värmen, om det går 🤔 till i nattUtsikten, jo vi har ett gäng lägenheter att spionera på. Solen strålar in och det blir nog en kanondag även om det finns en del mörka moln på himlen. Dusch frulle och ute redan

fortsättning dag 1
fredag 2 november 2018 - Rom, Lazio, Italien

Efter först köande till bussen för att sedan vänta på att den ska fyllas rullar vi så ut med riktning Rom. Turen in tar drygt 1 timme. Magen knorrar, dryck saknas o hjärnan känns lite mosig. Självklart så ska ju vi av sist på linjen, Roma Termini. Typ centralstationen. Vi bor rätt

Allt trevligt har ett slut..
tisdag 9 oktober 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Sista heldagen i Venedig och vi har endast som mål att besöka marknaden, komplettera Limones nya garderob,  och att vandra runt där vi inte varit tidigare. Väl komma till marknaden inser vi att den till största delen består av FISK - och det luktar, fisk!!!! Har blivit en del shopping,

Vilse - hela tiden!!!
måndag 8 oktober 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Gårdagens plan - en kort promenad i väntan på den bokade rundturen med gondolfärd.. Passerar en kyrka med reklam för violinkonsert, som ska vara samma kväll, så klart vi ska gå på det!!! Går en guidad tur i närområdet där vi bor - en suveränt kunnig guide och helt klart värd

Senast aktiv - från Sverige
Venedig, Italien nästa - och sista!!!
lördag 6 oktober 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Lämnar hotellet tidigt, båda vill vi ha god tid på oss.. Som det har flutit på, för bra för att hålla hela vägen....Buss, flyg, väntan, flyg, buss, buss och båt! Inga förseningar och bra mat/mellis/latte :-) Hittar till hotellet efter beskrivning och koll av personal som gått hem för

Senast aktiv - från Sverige
Vi börjar nu med en ny resedagbok.
onsdag 19 september 2018 - Crotone, Kalabrien, Italien

Du hittar nya resedagboken på www.idaslogg.blogg.se

måndag 20 augusti 2018 - Milano, Lombardiet, Italien

När jag fyllde år, fick jag en resa till Milano i födelsedagspresent av mina syrror. En helt fantastisk resa, som blev en present till oss alla. Vi bodde på Nyx Hotel. Ett färgstarkt och konstinspererat hotell, snyggt, fräscht, god frukost och bra läge i Milano. Perfekt ställe att bo och

Linda Palm
Sniven i Bästa 40-års presenten.
Senast aktiv - från Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko
Mot alperna
onsdag 18 juli 2018 - Brennero, Trentino-Alto Adige, Italien

Resa norrut och hemåt påbörjad. Första stoppet blir i Sölden. Vyerna här är som vykort var du än kollar.I går kväll hamnade vi på en lokal pizzeria i Sirmione med lokalbefolkningen och ett lokalt band som var riktigt skönt.

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige
Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Portugal och sen???

Portugal och sen???

30 september 2018 - 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

17 augusti 2018 - 20 augusti 2018

Milanoresa med syrrorna.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Sultry Sardinia

Familjetripp till Sicilien. En välbehövlig paus i vardagen ❤

Cinque Terre, Italy

Cinque Terre, Italy

22 maj 2018 - 29 maj 2018

Fem forna lilleputtstater som tack vare sin skönhet numer blivit ett av Europas stora turistmål. Ses snart Cinque Terre<3

Annika Bergström
Bubbel