Italien

653 Bilder & 21 550 Dagböcker

På väg igen
måndag 18 september 2017 - Salerno, Kampanien, Italien

Ny dag, nytt resmål, Taranto!

Vesuvius verk
lördag 16 september 2017 - Pompeii, Kampanien, Italien

Det blev en tågresa till Pompei, den mäktiga staden som totalt ödelades av Vesuvius utbrott 79 e.Kr.Här vandrar man runt på gatorna, belagda med sten, där man även tänkt på avrinningen av vatten, med välvd väg och trottoarer.Vilket arbete att frigöra ruinerna från askan som täckte

Amalfikusten
fredag 15 september 2017 - Amalfi, Kampanien, Italien

Idag blev det en spännande dag, tll Amalfikusten...Dels bussresan som gick på små kurviga vägar, där chauffören tutade i varje hörn..sedan var det kul att höra ortsbefolkningens gestikulerande, och förtretade för att inte hunden fick åka med....kul var det att lyssna på dem.och visst

Antikens Roma
onsdag 13 september 2017 - Rom, Lazio, Italien

Vi avsatte två dagar för att göra Rom.Läget på vårt boende kunde inte varit bättre, alldeles intill Colusseum. Huset som inrymde hotellet var från 1490, men det kunde man inte se eller ens ana.Vi började med ett besök vid Colusseum och vandra vidare till Fontana De Trevi, men inte såg vi

Den kulturella staden
måndag 11 september 2017 - Florens, Toscana, Italien

Florens är en vacker stad med många fina byggnader. Den största är Doumo Santa Maria, enorm, tog 150 år att färdigställa.Tyvärr kunde vi inte komma eftersom det var tre dagars väntetid på biljetter.Uffizierna, stort konstmuseum, står som nummer ett på besökslistan i Florens. Där finns

Cinque Terre
lördag 9 september 2017 - La Spezia, Ligurien, Italien

Vi fick inga platsbiljetter i 1 klass på tåget från Milano till La Spezia, det fick bli platsbokning i 2 klass istället.Tur var ju det eftersom vi hamnade mittemot ett par från USA, Vicki & Scott Peters. Vi hade mycket att prata om så tiden gick fort. Vi bytte adresser och kommer att

En tripp till Venedig
lördag 5 augusti 2017 - Venedig, Veneto, Italien

En tripp till Venedig blev det idag. En stad jag alltid viljat uppleva och tycker det är en skithäftig stad med alla dess kanaler, broar, trånga gator och byggnader.På Marcusplatsen fick man se upp för duvorna som flög likt projektiler i låg höjd, rent livsfarligt om en sådan flög in i

Inget nytt
fredag 4 augusti 2017 - Lido di Jesolo, Veneto, Italien

Denna dag hände inget... va skönt. Att verkligen uppskatta att inte göra något.Det enda var väl alla försäljare som sprang runt och sålde dyra handväskor och rolex... för 50 kr typ 😂Insåg däremot att jag bränt mig olika på sidorna, så den brännan får jag jämna ut på något

En lugn dag
torsdag 3 augusti 2017 - Lido di Jesolo, Veneto, Italien

Så underbart att bara slappa på stranden efter allt åkande. Nu ska jag ha semester 😎Över 30 grader varmt så jag ska inte klaga, vi ligger här hela dagen med bad och promenader som gör kroppen gott.På kvällen landade vi på en salsabar som hade helskön stämning. En familj satt bredvid

Nästan onödigt spännande dag...
söndag 30 juli 2017 - Madesimo, Lombardiet, Italien

I natt vaknade vi av världens åskväder över Gardasjön. Fönsterluckor slog, blixtar ljungade och i lägenheten ovan oss ägnade sig de boende åt att spela klassisk musik. Mycket högt för att överrösta åskvädret?Efter rejäl frukost rullade vi iväg mot Madesino högt uppe i Dolomiterna.

Inge Gustafsson
mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Senast aktiv - från Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige
Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

2017 Europasemester

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Italien 2017

20 juni 2017 - 4 juli 2017

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

18 maj 2015 - 21 maj 2015

Venedig 2017

Venedig 2017

4 januari 2017 - 7 januari 2017

Weekend-resa till Venedig i Italien, tillsammans med Tilde och Rickard.

BosseIngela
Tobias Almström