Sista dagen
onsdag 2 oktober 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Hej! Vår sista dag började med ösregn men sen blev det mer o mer sol så inget att klaga på.Frukost var bra även på hotell City. Men p g a vädret stannade vi inomhus ett tag och passade på att vila, packa o läsa. Efter Utcheckning lämnade vi cabinväskor  i reception medan vi gick ut

Båttur och Dezensano
tisdag 1 oktober 2019 - Desenzano del Garda, Lombardiet, Italien

Hej! Idag har vädret varit blandat men mestadels soligt, kanske runt 23 grader i snitt. Det passar mig utmärkt.Efter frukost och utcheckning  köpte vi båtbiljetter och satte oss vid hamnen o väntade på vår båt till DezansanoVi åkte  typ en flygbåt som tog 2 timmar.  Lite skakig men

Bergbana och födelsedag
måndag 30 september 2019 - Malcesine, Veneto, Italien

Hej!Idag är det pappas födelsedag. Jag grattade honom med en tidning o biljett till Joe Labero. Sen hade vi långfrukost med relativt mycket att välja på. Kakor ingår alltid i frukost härVi åkte sen bergbanan ”Funivia Malcesine ” upp till berget Monte Baldo. Rätt lång kö men

Dag 2 var nästan helt smärtfri
söndag 29 september 2019 - Malcesine, Veneto, Italien

Hej!: Jag hörde mkt av trafiken o folk pratade o skrek utanför vårt hotell Albergo de Svolta natten som gick.Men sov nog ändå 5-6 Tim i en ovanligt skön hotellsäng. Stort plus för det.Frukost var också bra men ett minus var att personalen var usel på engelska.Beställde taxi till

Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige
Första dagen var inte problemfri
lördag 28 september 2019 - Brescia, Lombardiet, Italien

Hej!Min käre sambo o mina ljuvliga döttrar lämnade pappa o mig vid tåget.Vi började alltså resan med tåget från Svarte till Kastrup utan några problem alls.Även på flygplatsen flöt det på bra och det var skönt att vi hade gott om tid på oss. Vi åt god lax på ett ställe som hette

Lecco
måndag 2 september 2019 - Lecco, Lombardiet, Italien

Inte långt utanför Citta Alta, Bergamo ligger en hamnstad som heter Lecco. Med kollektivtrafik, tåg tog det oss enbart 40 minuter. Denna stad är inte lika turistig som Bergamo, men ack så fin, och med en härlig atmosfär, att det är värt ett besök. Staden ligger vid como sjön som betyder

nessaliten i Babymoon
Citta Alta
torsdag 22 augusti 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Nu har vi varit i Bergamo i ett dygn och har redan hunnit med att kolla in den fina utsiktsplatsen, gamla staden ” citta Alta” och gjort bort oss två gånger. Oturligt nog, när vi skulle inta vår mat på en av alla restauranger, kommer en hund välvilligt och vill hälsa men råkar välta

nessaliten i Babymoon
Sista dagen.. i Rimini
lördag 20 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Då var vår Italien tripp över.Blev en dag på stranden. Värmen ökar på så mycket tid i vattnet var skönt. Men det är ju också ljummet.. vilka problem vi har..🤣😂⛱Vi började tyvärr dagen med att se en man medvetslös på gatan cykeln låg bredvid..😱😨 en polis och massa folk

Cykeltur 🤣🥳
fredag 19 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Semester var ordet och vi kommer senare och senare i säng. 🥳😁Idag började vi denna heta dag med en timmes cykeltur. Vi hyrde oss en fyrhjuling med sex platser och en, ja vad ska man kalla det, fast cykelkorg där Ida kunde sitta. Fyra av oss fick trampa, en styra och bromsa också.  Vi

Sol och bad dag☀️😁
torsdag 18 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

En riktig slappardag idag. Lugn skön förmiddag med frukost och noll stress. Tog allt i lagom takt. Men kom ner till stranden till slut! 😎⛱ idag var det riktigt klibbigt och varmt ute! Ida tyckte inte alls det var kul på stranden under parasollet, troligtvis för varmt. Men med lite lunch i

28 september 2019 - 28 september 2019

Pappa o jag i Italien

Babymoon

Babymoon

21 augusti 2019 - 24 augusti 2019

Sista resan, utan barn, för oss blir förmodligen Bergamo. Vilket vackert och avkopplande ställe, god mat å dryck, glass och fina vyer!

Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

13 juni 2019 - 22 juni 2019

Semester med famljen. Förutom jag och killarna är även mamma och killarnas äldsta kusin, Timmy, med.

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Vandringsresa i Cinqueterre

Vandringsresa i Cinqueterre

6 juni 2019 - 13 juni 2019

Ja, då bär det av igen. Jag startar i Monterosso och kommer att vandra genom de fem små byarna i Cinqueterre. Så härligt att äntligen åka iväg igen. Vandring rensar hjärnan och ja ... jag behöver denna semester nu...äntligen!!

Italy by train

Italy by train

3 april 2019 - 24 april 2019

En tre veckors tågluff i Italien med våra två barn (1 och 3,5 år gamla).

Vinberg-Bergamo-Milano

12 juli 2013 - 26 juli 2013

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 31 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Ewa Och Magnus Sten
esmj