Aostadalen

Världens åttionde underverk.
torsdag 15 augusti 2013 - Courmayeur, Aostadalen, Italien

Vi har nu tagit oss till Courmayeur en känd skidort, som tur är är här ingen snö. Vi upptäckte att det går att åka linbana så långt upp som till 3375 möh, som heter Rifugio Torino nuovo. Monte Bianco ligger 4807 möh. Nå, vi tänkte vi följer skyltarna dit och efter en lång smal och

Pasta, pizza, snö och skidor
torsdag 12 april 2012 - Breuil-Cervinia, Aostadalen, Italien

Vi har ätit mums, de flesta har fastnat för pizza som är fantastisk. En och annan pasta har naturlgitvis slunkit ned :). igår siktade vi in oss på pizza till middag men då hade restaurangen pizzaugnen stängd, då det blev en trevlig köttbit istället. I förrgår natt kom det 30 cm snö!

Patrik Saxman
MrSaxman i Familjeskidäventyr
Framme sedan en tid
tisdag 10 april 2012 - Breuil-Cervinia, Aostadalen, Italien

Nerresan gick bra, började dock med lite knas för grabbarna med snö och försening (blev 45min bara till slut). Vi dörnade plattan i mattan, pjäxan i källarn i 160 mil till strax söder om frankfurt, hittade ett litet gesthaus där vi fick oss en weiss och schnitzel och rum. har åkt i 3

Patrik Saxman
MrSaxman i Familjeskidäventyr
Mamma Mia 50 50
onsdag 21 mars 2012 - Champoluc, Aostadalen, Italien

Själva anledningen till resan - Maries 50-årsdag - en mycket lyckad dag. Funkade tankens kraft? Jovisst - det var strålande sol! 1. Tårta och paket på säng 2. Bubbel i backen 3. Fördrink på rummet 4. Middag (som vanligt) 5. Tårta, kaffe, avec - specialdukat i baren 6. Sång, cerpentiner

strgu i Skidor i Champoluc
Efter regn kommer snö!
måndag 19 mars 2012 - Champoluc, Aostadalen, Italien

Efter att igår ha gått till backarna i ösregn låg i morse hela Champoluc inäddat i vacker nysnö. Vi bor på ombonade och fräsha Rocher hotel med bubbelbad och aromabastu i källaren. Lite kamp - men när man kommer upp över 2000 m så är det hääääärlig skidåkning. Nu tänker vi

strgu i Skidor i Champoluc
Cappuccino Clinic
måndag 18 april 2011 - Breuil-Cervinia, Aostadalen, Italien

För ynka 5 euro fick jag frossa i Cappuccino,tillverka min egen och som grädde på moset (eller skum på kaffet?) en par espressokoppar att packa ner i det redan grappa och parmesanstinna bagaget. Jag längtar redan till nästa resa till Italien. Arrivederci!

Sol ... igen
söndag 17 april 2011 - Breuil-Cervinia, Aostadalen, Italien

Kan man ha så tur? Ännu en strålande skiddag som avslutades på svenskägda Ullas krog mitt i backen. En perfekt avrundning på skidsäsongen.

Matterhorn express
lördag 16 april 2011 - Breuil-Cervinia, Aostadalen, Italien

Dimman lättade och det blev en fantastisk skiddag - mest på den Schweiziska sidan. Högt över havet = orken tröt. Speciellt den sista, flera kilometer långa backen, hem till hotellet.

Cervinia-Zermatt
lördag 19 mars 2011 - Breuil-Cervinia, Aostadalen, Italien

De följande dagarna fick vi uppleva en massa väder. Strålande sol, halv storm och snö med white out. Det sistnämnda gav en massa mysig nysnö som lämnades orörd av italienarna så den hade vi nästan för oss själva. Det vi har att säga om resan kan sammanfattas med ett ord: underbart!

Uppsala-Cervinia via Amsterdam och Milano
torsdag 17 mars 2011 - Breuil-Cervinia, Aostadalen, Italien

Vi sitter på flyget igen. Stockholm-Amsterdam för byte till Milano. Nu ska det bli åka av! Snowboard alltså. Vi ska till Cervinia i Italien för att uppleva de italienska alperna. Tidigt flyg. Klockan är 07:24 och vi är redan halvvägs till Amsterdam. 11:30 ankomst Milano men vår

Husvagnsvila i Italien

Husvagnsvila i Italien

20 juli 2013 - 6 september 2013

Nu tar vi husvagnen och kollar in norra Italien.

Skidor i Champoluc

Skidor i Champoluc

16 mars 2012 - 24 mars 2012

Högst på syrrans önskelista inför 50-årsdagen var en alpresa. Bra smak! Härligt att få återvända till skidparadiset och cappuccinohimlen!

Familjeskidäventyr

Familjeskidäventyr

6 april 2012 - 15 april 2012

Dags att prova på riktig skidåkning med ungdomarna -1

Test & Kvalitet goes skiing

Test & Kvalitet goes skiing

15 april 2011 - 18 april 2011

Know IT Test & Kvalitet gör ännu en skidresa. Denna gång till anrika Breul-Cervinia i Italien. Skidparadis och Cappucinohimmel!

Italien, Alperna och en skvätt Schweiz

Italien, Alperna och en skvätt Schweiz

16 mars 2011 - 20 mars 2011

Då var det dags för skidåkning i Alperna. Premiäääääär för oss båda!

Skidresa och firande i Italien

Skidresa och firande i Italien

22 mars 2011 - 28 mars 2011

Familjen firar pappa Gunnars 50-årsdag med en skidresa till Italien. Vi kommer att tillbringa resan i Stafall en liten by i Aostadalen, 2 timmars bilresa från Milano.

Cervinia

Cervinia

20 november 2010 - 10 maj 2011

Du Gifta sig?

Du Gifta sig?

27 oktober 2010 - 13 december 2010

Den stoora syster mÅste sig gifta. Den liten broder måste komma, han lÄnge lÅngt åker. love

Assorted travels 2010

Assorted travels 2010

13 mars 2010 - 31 december 2010

With a newly established home in Copenhagen as a base I still have a long list of friends and places to visit. Hopefully I can do some of that this year. First: A skiing vacation in Italy. Further plans: Belgrade and Iceland!

snowboard

snowboard