Apulien

Slottsbesök och vimmel på stan
söndag 10 mars 2019 - Bari, Apulien, Italien

Vaknade i morse i Bari efter en god natts sömn.Vandrade runt på stan i ett vimmel av färgglada löpare i 3-4 timmar. Besökte Castello Svevo, intressant med månghundraårig historia. Trötta i benen åter på båten med fika

Sommarsemester
söndag 1 september 2013 - Marina Serra, Apulien, Italien

Maken

Imorgon lämnar vi San Foca för sista anhalt, ROM!
måndag 30 juni 2014 - San Foca, Apulien, Italien

Efter många hektiska dagar i storstäder har vi nu laddat batterierna i San Foca och är redo för nästa storstad. Rom blir våran sista anhalt och därifrån flyger vi också hem på lördag. San Foca har varit underbart. Så lugnt och skönt med otroligt god mat överallt. Vi har haft fint

Låååång resa men framme i San Foca...
fredag 27 juni 2014 - San Foca, Apulien, Italien

Det blev en otroligt lång resa från Budapest ner till San Foca. Började vid 5 tiden i onsdags då vi reste till Salzburg där vi fick vänta på nattåget som tog oss ner till Venedig. Där blev det bråttom och bara på nästa tåg mot Bologna. Där blev det värre, först skulle vi vänta

Bari
måndag 7 oktober 2013 - Bari, Apulien, Italien

Solen skiner och vi går iland i Bari, Italien och hinner med två timmars promenad. En hamnstad som vi inte hann se så mycket av. Nu seglar vi igen mot Grekland, dit vi kommer imorgon. Då blir det utflykt till Olympia. Vädret har förändrats och det är ganska blåsigt och nu ösregnar det.

Gunilla  Pfannenstill
Gunpfan i Kryssning
Senast aktiv - från Lomma, Skåne län, Sverige
VAR ÄR SOMMAREN?
tisdag 28 maj 2013 - Vieste, Apulien, Italien

VAR ÄR SOMMAREN?? Ännu ett lågtryck har lyckats hitta hit med regn- och åskskurar och galewarning (7-8 Beaufort, 14-20 m/s). Men då det blåser från sydväst så kan det vara hyfsat längs kusten. Färden fortsatte norrut. När vi närmade oss Bari hade vi 13-14 sekundmeter snett i nosen,

Inblåsta
fredag 24 maj 2013 - Monopoli, Apulien, Italien

Inblåsta! En dagsetapp norrut, 35nm, ligger Brindisi, med marinan en bra bit utanför staden. Många båtar är inte sjösatta, så det är lite tomt och ödsligt. I stort sett alla butiker i marinan är tomma. Det finns inte ens bröd att köpa. Vi beslutar att gå vidare nästa morgon till

Italien!
tisdag 21 maj 2013 - Brindisi, Apulien, Italien

Italien! Till Othonoi, en liten ö, kom vi på eftermiddagen och lade oss på svaj i den lilla hamnbassängen. Skvalpigt av gammal sjö. LarsOlof tar årets första dopp i det 21-gradiga vattnet. Jag funderar inte ens på att doppa mig. Iväg tidigt nästa morgon vid 7-tiden. Frisk vind upp

8 juli 2012
söndag 8 juli 2012 - Brindisi, Apulien, Italien

Brindisi 8 juli 2012 Tiden 24 juni till 8 juli Cefalu – Militello – Lipari – Isola Salina – Milazzio –Messina - Rocella Ionica - La Castella – Crotone- Ciro – Leuca - Otranto - Brindisi Hej på er, tiden rusar och varje dag tänker vi att vi skall skriva några rader och ge ett

Wwoofandet àr klart. Nu kommer nya àventyr!
torsdag 28 juli 2011 - Peschici, Apulien, Italien

Det har gàtt en tid sedan mitt senaste inlàgg och jag befinner mig inte làngre pà gàrden utanfòr Oria. àven om de fòrsta dagarna pà gàrden var lite jobbiga sà hade jag àndà flera vàldigt bra dagar dàr. Fòrra helgen àkte jag och Alessandro till Gallipolo och Lecce vilket var en

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Tågluff Europa 2014

Tågluff Europa 2014

12 juni 2014 - 5 juli 2014

Äntligen dags för tågluffen som vi pratat så länge om. 3 veckors tågluff i östra Europa blir det med Berlin, Prag, Budapest, Ljubljana och Rom som destinationer.

Kryssning

Kryssning

6 oktober 2013 - 13 oktober 2013

Tolv bridgedamer gör Medelhavet osäkert under en veckas kryssning från Venedig.

Adriatiska havet

Adriatiska havet

6 maj 2013 - 17 juni 2013

Cykling i södra Italien

Cykling i södra Italien

8 juli 2011 - 18 juli 2011

Sju dagars cykling och 50 mil i Puglia.

medelhavskryssning

medelhavskryssning

22 juli 2011 - 31 juli 2011

Ja nu är det ca en månad kvar till vi åker på vår underbara kryssning som kommer att börja och sluta i Venedig. Spännande eller hur, vi kommer att skriva från varje hamn. Lasse och Karin

Aupair 2011

Aupair 2011

27 maj 2011 - 30 maj 2012

Påbörjades i Italien men jobbar nu som aupair i Ungern.

wwoofing och couchsurfing en sommar i Italien

wwoofing och couchsurfing en sommar i Italien

9 juni 2011 - 18 augusti 2011

Efter en väldigt massa längtan är det äntligen dags för min alldeles egna resa till Italien. Med stora förväntningar om ett äventyr fullt av sol, italienska, god mat, fantastiska platser och spännande möten, så åker jag till Italien för att wwoofa, alltså volentärjobba på ekologiska gårdar mot boende, samt för att couchsurfa, för att lära känna italienare och den italienska kulturen.

Sommar hemma i Italien

Sommar hemma i Italien