Bari

Slottsbesök och vimmel på stan
söndag 10 mars 2019 - Bari, Apulien, Italien

Vaknade i morse i Bari efter en god natts sömn.Vandrade runt på stan i ett vimmel av färgglada löpare i 3-4 timmar. Besökte Castello Svevo, intressant med månghundraårig historia. Trötta i benen åter på båten med fika

måndag 7 oktober 2013 - Bari, Apulien, Italien

Solen skiner och vi går iland i Bari, Italien och hinner med två timmars promenad. En hamnstad som vi inte hann se så mycket av. Nu seglar vi igen mot Grekland, dit vi kommer imorgon. Då blir det utflykt till Olympia. Vädret har förändrats och det är ganska blåsigt och nu ösregnar det.

Gunilla  Pfannenstill
Gunpfan i Kryssning
Senast aktiv - från Lomma, Skåne län, Sverige
söndag 24 juli 2011 - Bari, Apulien, Italien

Lasse Nu har vi åkt till båten och det är ingen eka precis, den är gigantisk, väl ombord packade vi upp mitt klädesplagg och Karins garderob!!!!!!! Sen vart det lite välkomstbuffe på våning 13, och det är ganska högt upp, Väl där så gick vi in en bit och satte oss och tog lite

Karin Och Lars Eriksson
laka i medelhavskryssning
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Stockhlm - Milano - Bari
lördag 9 juli 2011 - Bari, Apulien, Italien

Så var vi då äntligen framme i Bari efter, som det känns, nästan två dygns resande. Vi har naturligtvis inte rest i två dygn utan har hunnit med en dag i Stockholm samt en natt och en dag i Milano. En stad som det är svårt att känna sig för uppklädd i. Italienarna och milaneserna är

Tomas Jonsson
DonT i Cykling i södra Italien
Bari....IKEA!!!! :)
måndag 8 november 2010 - Bari, Apulien, Italien

Suverän, Suverän, Suverän DAG!!! Idag är vi i Bari....här har dem Ikea :) Eftersom vi ska ha en scandinavisk fest för oss scandinavier ombord var vi ju tvugna idag att åka till Ikea och handla lite smått o gott till festen :) Åhhhh det kändes precis som att jag var hemma och jag handlade

Tack och hej Grekland – hej igen Italien, 21 maj
fredag 21 maj 2010 - Bari, Apulien, Italien

På grund av strejken gick färjan inte förrän kl 1:30 i morse. Väntan ifrån kl 14 igår fram till dess var ingen höjdare, men iväg kom vi och efter en lite guppig natt kom vi i eftermiddags fram till Bari. Nu sitter vi på tåget till Rom som blir vårt sista stopp på resan. Två dagar är

Elin,kristofer Schmid,fagerström
EoKiLyon i Lawstudents in Lyon
Senast aktiv - från Västervik, Kalmar län, Sverige
Christmas is really closing up...
onsdag 23 december 2009 - Bari, Apulien, Italien

...and tomorrow it's off to the hospital! Hope more than anything that they give me some good results, I cannot stand being bound up anymore! I don't have so much pain anymore but a big black bruise that doesn't want to leave and this makes me a bit worried ... 5 weeks for a bruise doesn't feel

Simone Ter Laak
Bollski i Italy
Senast aktiv - från Parma, Emilia-Romagna, Italien
City life, Beach life, Country life and GOOD LIFE!!
fredag 27 november 2009 - Bari, Apulien, Italien

Ciao... Vill borja med att gratulera Per Erik (sulan) Persson till sin nya kommande roll som pappa. Sjukt glada nyheter o jag hoppas komma hem till varen o ge knatten en kram. Halsa Lisa o gratta henne fran mig med.. Sen Tobbe jag e hemskt ledsen att jag trappat ner pa skrivandet, tappat lasare,

24-26 sept
lördag 26 september 2009 - Bari, Apulien, Italien

24-26 sept Vi har nu sedan torsdagen den 24 sept till idag lördag den 26 tagit oss upp längs "hålfoten" av Italien, passerar Brindisi och kommit ut på "sporren". Under hela resan upp till Brindisi på 75 mil (24 och 25) har det varit mulet och bitvis regnat som bara attans. Detta har gjort

Verspätungen
måndag 21 september 2009 - Bari, Apulien, Italien

Trotz ruhiger See trifft die gute alte " Sveti Stefan " mit dem alten Mann an Bord, mit ungewohnert Verspätung in Bari ein. Dadurch verpasse ich den Eurostar nach Milano. Kein Problem: Ex Marinero Edi erwartet mich - wann auch immer - in Bellinzona. " Seaman help Seaman." So geht das.

Pit Staub

I Marco Polos kölvatten

Kryssning

Kryssning

6 oktober 2013 - 13 oktober 2013

Tolv bridgedamer gör Medelhavet osäkert under en veckas kryssning från Venedig.

Cykling i södra Italien

Cykling i södra Italien

8 juli 2011 - 18 juli 2011

Sju dagars cykling och 50 mil i Puglia.

medelhavskryssning

medelhavskryssning

22 juli 2011 - 31 juli 2011

Ja nu är det ca en månad kvar till vi åker på vår underbara kryssning som kommer att börja och sluta i Venedig. Spännande eller hur, vi kommer att skriva från varje hamn. Lasse och Karin

Rond 2

Rond 2

8 oktober 2010 - 8 juni 2011

Dags för rond två på båt ;)

Lawstudents in Lyon

Lawstudents in Lyon

27 augusti 2009 - 30 juni 2010

Ett år som utbytes studenter i Frankrike väntar! Här har ni möjlighet att följa en del av det som händer. Välkommna!

Sine Metu For The World

Sine Metu For The World

11 september 2009 - 1 april 2010

Hey igen.. Da var det dags for nord och central america samt asien igen. Denna resan kommer bara handla om ren njutning samt tokigheter.. 7 manader e malet att vara ute sa bara att starta sin semester-)) Folj med mig...

Montenegro-Turn

Montenegro-Turn

30 augusti 2009 - 22 september 2009

Der alljährliche Reiseturn nach Montenegro, sowie dieses Jahr noch nach Kroatien steht bevor. Am Sonntag 30.8.09 gehts los mit einem ersten Zwischenstopp mit Grillade u. Übernachtung bei Don Edi im Bleniotal

Tågluffa i Europa 2009

Tågluffa i Europa 2009

31 augusti 2009 - 30 september 2009

Jag och Evelina ska upptäcka Europa genom att tågluffa hela september. Amsterdam, Paris, Milano, Venedig, Grekland, Budapest, Prag och sist Berlin vill vi besöka.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

8 juni 2009 - 1 juli 2009

Tre tokiga tjejer tar fram ryggsäckarna igen och drar igenom Europa. Vem vet vart?

Christer
Chrisbi