Emilia-Romagna

Sista dagen.. i Rimini
lördag 20 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Då var vår Italien tripp över.Blev en dag på stranden. Värmen ökar på så mycket tid i vattnet var skönt. Men det är ju också ljummet.. vilka problem vi har..🤣😂⛱Vi började tyvärr dagen med att se en man medvetslös på gatan cykeln låg bredvid..😱😨 en polis och massa folk

Cykeltur 🤣🥳
fredag 19 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Semester var ordet och vi kommer senare och senare i säng. 🥳😁Idag började vi denna heta dag med en timmes cykeltur. Vi hyrde oss en fyrhjuling med sex platser och en, ja vad ska man kalla det, fast cykelkorg där Ida kunde sitta. Fyra av oss fick trampa, en styra och bromsa också.  Vi

Sol och bad dag☀️😁
torsdag 18 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

En riktig slappardag idag. Lugn skön förmiddag med frukost och noll stress. Tog allt i lagom takt. Men kom ner till stranden till slut! 😎⛱ idag var det riktigt klibbigt och varmt ute! Ida tyckte inte alls det var kul på stranden under parasollet, troligtvis för varmt. Men med lite lunch i

San Marino
onsdag 17 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Idag blev det en tripp till San Marino! Vi hittade bussen mot city, där hittade vi också relativt fort bussen som skulle ta oss till San Marino. Jag vet inte vart de där 30 minuterna till resväg tog vägen för det tog betydligt längre än så.. Haha tidsoptimister😂Bussen ringlade sig upp

Stranden!
tisdag 16 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Idag blev det en riktig sol och bad dag!Käkade frukost. Bytte om. Hyrde solstolar på stranden. Blåste fortfarande rätt bra utifrån havet så det var rödfärg. Men vad gör det när det är kul att hoppa i vågorna?? Linnea var mest entusiastisk. Pontus mer skeptisk. Ida tyckte det var kul.

Regn och åska
måndag 15 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Första hela dagen i Rimini. Och förhoppningsvis den enda regniga dagen. Det har regnat mest hela dagen och varit runt 20 grader. Vi trotsade vädret och tog först en promenad för att kolla in ett tivoli/lekland a la 80 tal.. kostade alldeles för mycket för att ens tänka tanken på att gå in

Resdag!
söndag 14 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Vi började dagen med utcheckning av hotellet i Bolzano. Promerade med packningen till den härliga parken där vi parkerade i skuggan. Sen kunde barnen leka av sig innan vi behövde ta oss vidare mot tågstationen. Ja... började bra sen fastnade ett av barnen med telefonen framför näsan..

Riktigt läskig väg!
onsdag 19 juni 2019 - Gavia, Emilia-Romagna, Italien

Phu! Det var för mig lite nära döden upplevelse att köra denna väg. För Peter var det en lycko kick! Riktigt smal och skrovlig väg fullt av möte med motorcyklar och cyklister i full fart. Stup på ena sidan utan räcke! Men visst, fantastiskt vacker vy väl där uppe. Och snö!

Båtfärd i Cinque Terre idag och sen sjukhuset!
lördag 15 juni 2019 - Cinqueterre, Emilia-Romagna, Italien

Idag ställde vi klockan kl 8:00.Åt frukost sen iväg till La Spezia där båtarna startade mot Cinque Terre kl 10:00.Theodor klagade över ont i örat! Glömmer varje år hur känsliga hans öron är mot bad 🙈. Vi gjorde båtresan ändå och det var jättefint och maffigt med havet,

Mot Frankrike!
tisdag 26 juni 2018 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Två nätter i Rimini är nu avklarade och nu bär färden mot Nice och franska rivieran. Rimini bjöd på regn, åska och tornados. Vi hann inte mer än att betala för våra solstolar innan vi fick springa till hotellet. Det blev en dag inne med lite spel. Klara och Isabella hittade en italiensk

Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Tågluffen 2018

Tågluffen 2018

21 juni 2018 - 12 juli 2018

Familjen Petersson Bogatic luffar i Europa

Påskresa Italien

Påskresa Italien

28 mars 2018 - 9 april 2018

Cykelresa till Riccione, Italien med cykeltours.

Chase the sun 2017

Chase the sun 2017

27 september 2017 - 8 oktober 2017

Cykelresa i Italien med Cykeltours.

Toscana

Toscana

20 juni 2017 - 4 juli 2017

Bologna

Bologna

1 april 2016 - 5 april 2016

Ett antal Eurobonuspoäng tar oss till Bologna där vi stannar 4 nätter. Tack för det SAS.

Toscana runt

Toscana runt

23 maj 2015 - 30 maj 2015

Vi flyger till Pisa där vi hämtar hyrbilen och kör norrut mot de fem byarna. Efter det styr vi kosan mot okända mål, helt efter tycke o smak för dagen. Inget förbokat, spännande och ett nytt sätt för oss att resa...

Kunskapsstaden Helsingborg i Italien

Kunskapsstaden Helsingborg i Italien

17 maj 2014 - 24 maj 2014

Italienska vårupplevelser

Italienska vårupplevelser

26 april 2014 - 4 maj 2014

Start och mål i Bologna och däremellan upptäcktsfärd i Toscana. God mat och dryck, oväntade upplevelser och härlig avkoppling med make och goda vänner.

Amanda
rundfyrklant