Riccione

Sista dagen
fredag 6 april 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Fredag Sista dagen med cykling idag. Imorgon går bussen hem till ett snöigt Sverige.Hakade på en mellangrupp upp, men kroppen är inte pigg alltså. Planen var upp San Leo, fika och sen vidare till Villa Grande men jag kände på väg till San Leo att detta inte går. Benen är trötta. Pulsen

Vingård, picnicgrillacykeltur och sightseeing
torsdag 5 april 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Torsdag.Igår tog jag en vilodag. Har känt mig lite småförkyld till och från så behövdes. Prognosen för vädret såg även ut sådär men det slutade med att solen sken hela dagen. Jaja. Bra med vila hur som haver. Tvättade cykeln och åt crepes så blev en bra dag ändå. På kvällen var

San Marino!
tisdag 3 april 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Tisdag. Idag blev det en tur till San Marino och denna gång med ett leende. Bestämdes på förväg att jag cyklar längst bak och jag njöt hela vägen upp. Tänka sig, denna backe som tidigare varit min värsta kan nu göras behaglig. Det är en insikt jag gjort denna resa; jag behöver inte

Tuff tur!
måndag 2 april 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Måndag. Fan i helvete vad drygt sammanfattar dagens runda. Måste bli bättre på göra läxan och köra långpass hemma, helt klart. Känns lite som att jag kommit oförberedd till en tenta.. i något ämne som jag trodde mig ha förkunskap i men det visade sig vara fel. Men i övrigt bra

April april
söndag 1 april 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

1:a april 2018. Dagen började lite busigt, men ordnade upp sig riktigt rejält. Då det var lite regnigt på morgonen bestämdes det att intresserade tar bussen till Rimini. Så skönt att vi har den och busschaufför på plats här hela veckan. Efter lite sightseeing, glass och fika åkte vi

Framme!
lördag 31 mars 2018 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

31 mars, lördag. Då var vi framme sen igår. Bussresan gick hur bra som helst och allt flöt på som det ska. Samt rullade. Och utsikterna var lika fina som alltid.Efter att vi kommit fram igår och tagit en dusch, ätit lunch och packat upp cyklar blev det en cykeltur. Äntligen!Insåg då att

Panoramavägen
torsdag 5 oktober 2017 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Torsdag.Idag körde vi panoramavägen, en av mina absoluta favoritvägar någonsin. Körde via Gradara dit och fikade där först. Blev glass och cola. Sen vidare mot panorama. Utsikterna längs panoramavägen är helt amazing. Man har havsutsikt åt ett håll och grönt landskap/en dal åt det

San Marino!
onsdag 4 oktober 2017 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Onsdag 4e oktober. Idag var det då dags för San Marino för fjärde gången. På omslagsbilden är det mitten puckeln. Det är den där backen som i mitt huvud är ett jävla berg som aldrig tar slut. Men det gör den ju. Och den är bra mycket lättare än vad jag fått för mig, även om den

Riolo terme till Riccione
tisdag 3 oktober 2017 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Tisdag.Idag var det då dags för transferdag. Cirkus 10 mil cykling. Förutom någon liten knix för att ta sig ur Riccione så var turen platt. Körde med en mellangrupp igen, platten går ändå rätt bra nu. Men jädrans vilken fart det var i perioder. Glad att jag hann med dom andra. Jag drog

Påskresa Italien

Påskresa Italien

28 mars 2018 - 9 april 2018

Cykelresa till Riccione, Italien med cykeltours.

Chase the sun 2017

Chase the sun 2017

27 september 2017 - 8 oktober 2017

Cykelresa i Italien med Cykeltours.

rundfyrklant