Mot Frankrike!
tisdag 26 juni 2018 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Två nätter i Rimini är nu avklarade och nu bär färden mot Nice och franska rivieran. Rimini bjöd på regn, åska och tornados. Vi hann inte mer än att betala för våra solstolar innan vi fick springa till hotellet. Det blev en dag inne med lite spel. Klara och Isabella hittade en italiensk

torsdag 11 juli 2013 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

När vi vilat upp oss lite fortsatte vi ner mot Rimini. Vi hade väl egentligen ingen direkt plan på vad vi skulle göra, men vägnätet tog oss in i staden och vi märkte att det fanns en hel del gamla byggnader att titta på, så när vi kom fram till en ställplats inne i stan så bestämde vi

Mia Holm
MiaochMiche i Italien 2013
Senast aktiv - från Lessebo S, Kronobergs län, Sverige
Dag 11 - Rimini
torsdag 21 juni 2012 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Dagen har bestått av en hel del resande. vi for från Venedig på eftermiddagen, bytte tåg i Bologna och slutade i Rimini. här kommer vi att stanna i två nätter och bara ligga på stranden och ta det lugnt. Rimini är känt för sina sandstränder.

emillindmark
EmilLindmark i EUROTRIP 2012
Senast aktiv - från Skellefteå, Västerbottens län, Sverige
Slappedag i Rimini
tisdag 8 maj 2012 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Ligger i skrivande stund i en hängmatta utanför vårt hostel, här är sol och blå himmel idag så imorse när vi vaknade och hade ätit frukost samt tvättat en maskin tvätt gav vi oss ner till stranden :) dumma som vi är tog vi med oss solkräm men använde den inte för vi tänkte ju inte

måndag 7 maj 2012 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Ciao amici :) Gårdagen var en enda lång förflyttning från Prag till Rimini. Vi tog tåget från Prag vid 13.42 och vi var i Rimini vid åttatiden på morgonen dagen där på. Så idag har det inte blivit många knop gjorda. Vi har hunnit vila såklart och gått en runda, solat lite och nu

Rimini dag 4 - livets liv!
söndag 7 augusti 2011 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Fyra dagar i Rimini. Med tanke på allt som har hänt hitills så känns det som om vi borde varit här hur länge som helst. Samtidigt så har tiden bara flugit förbi. Alla förväntningar har överträffats. Gång på gång. Vi har spenderat dagarna på stranden. Och vilken strand sen! Festat

Vibeke Svärd
vibekesofia i Tågluff
Senast aktiv - från San Sebastián, Baskien, Spanien
Middag i Prag, frukost i Wien och middag i Venedig!
lördag 6 augusti 2011 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Hej! Ny befinner vi oss i Rimini, en liten kuststad på Italiens östkust. Imorgon Blir det strandhäng innan vi tar tåget till Rom. Dom senaste dagarna har vi turistat i Berlin, käkat middag i Prag med mycket trevligt sällskap. Från Prag tog vi oss ner till Venedig med ett kort stopp i Wien

Madeleine Nilsson
Maddipaddi i Eurotrip!
Senast aktiv - från Edinburgh, Skottland, Storbritannien
Rimini - dag 1
torsdag 4 augusti 2011 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Ciao! Efter många timmars utebliven sömn satte vi oss på flyget till Italien 07.30 imorse. Sov hela vägen ner och plötsligt så var vi i Rimini. Letade på en buss, kom till tågstationen, letade på ännu en buss, och plötsligt var vi vid vårt hostel. Hamnde i ett fyrabäddsrum med två

Vibeke Svärd
vibekesofia i Tågluff
Senast aktiv - från San Sebastián, Baskien, Spanien
Efterhängsna italienare och sunny beach feeling...
onsdag 3 augusti 2011 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Nu har jag varit i Rimini i tvà dagar, och jag har redan fàtt nog, trots att flera jag mòtt beràttat att mànga som kommer hit stannar mycket làngre àn planerat. Ja, de har antagligen inte spenderat en hel sommar i Sunny Beach i Bulgarien. Jag fick min dos av party och strand stad fòrra

fredag 29 juli 2011 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Rimini  Vi gick upp ganska tidigt och packade ihop  våra sista saker. Sebbe packade långsammare än jag så under tiden han packade färdigt hann jag ta en skål med flingor och mjölk, resten av frukosten tog vi med oss i vår kasse. Precis innan vi skulle gå kom killen som ägde stället

Sebastian Sampallo

Familjen Petersson Bogatic luffar i Europa

Italien 2013

Italien 2013

28 juni 2013 - 15 augusti 2013

En resa som vi planerat ett helt år ska äntligen bli av!

EUROTRIP 2012

2 maj 2012 - 21 juni 2012

Tågluff

Tågluff

4 augusti 2011 - 10 september 2011

Vi flyger till Rimini, Italien och därifrån ska vi ta oss genom europa med tåg. Några planerade stopp är Rom, Barcelona, Paris, Amsterdam och allt däremellan!

Eurotrip!

Eurotrip!

31 juli 2011 - 16 augusti 2011

Eurotrip

Eurotrip

6 juli 2011 - 5 augusti 2011

Sebastian och Ninas tågluff genom Europa.

Europa 2011

Europa 2011

9 juli 2011 - 23 juli 2011

Tågresa i europa med familjen

Tågluff genom Europa

Tågluff genom Europa

30 maj 2011 - 24 juni 2011

Dags för mitt livs första "egentliga" utomlandsresa. Jag och två kompisar, Joakim (Thardar) och Sandra (Sagi) åker på måndag och blir borta i tre-fyra veckor. Vi börjar med Köpenhamn där vi är framme på tisdag morgon och därefter seglar vi vidare på rälsen söderut mot Tyskland. Därefter får vi se var vi hamnar. Vi har åtminstone några hållpunkter inplanerade: Grekland, Venedig, Rom och Skottland. Ska bli så roligt! :)

wwoofing och couchsurfing en sommar i Italien

wwoofing och couchsurfing en sommar i Italien

9 juni 2011 - 18 augusti 2011

Efter en väldigt massa längtan är det äntligen dags för min alldeles egna resa till Italien. Med stora förväntningar om ett äventyr fullt av sol, italienska, god mat, fantastiska platser och spännande möten, så åker jag till Italien för att wwoofa, alltså volentärjobba på ekologiska gårdar mot boende, samt för att couchsurfa, för att lära känna italienare och den italienska kulturen.

Sofia Billebo
Billebo