Rimini

Sista dagen.. i Rimini
lördag 20 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Då var vår Italien tripp över.Blev en dag på stranden. Värmen ökar på så mycket tid i vattnet var skönt. Men det är ju också ljummet.. vilka problem vi har..🤣😂⛱Vi började tyvärr dagen med att se en man medvetslös på gatan cykeln låg bredvid..😱😨 en polis och massa folk

Cykeltur 🤣🥳
fredag 19 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Semester var ordet och vi kommer senare och senare i säng. 🥳😁Idag började vi denna heta dag med en timmes cykeltur. Vi hyrde oss en fyrhjuling med sex platser och en, ja vad ska man kalla det, fast cykelkorg där Ida kunde sitta. Fyra av oss fick trampa, en styra och bromsa också.  Vi

Sol och bad dag☀️😁
torsdag 18 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

En riktig slappardag idag. Lugn skön förmiddag med frukost och noll stress. Tog allt i lagom takt. Men kom ner till stranden till slut! 😎⛱ idag var det riktigt klibbigt och varmt ute! Ida tyckte inte alls det var kul på stranden under parasollet, troligtvis för varmt. Men med lite lunch i

San Marino
onsdag 17 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Idag blev det en tripp till San Marino! Vi hittade bussen mot city, där hittade vi också relativt fort bussen som skulle ta oss till San Marino. Jag vet inte vart de där 30 minuterna till resväg tog vägen för det tog betydligt längre än så.. Haha tidsoptimister😂Bussen ringlade sig upp

Stranden!
tisdag 16 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Idag blev det en riktig sol och bad dag!Käkade frukost. Bytte om. Hyrde solstolar på stranden. Blåste fortfarande rätt bra utifrån havet så det var rödfärg. Men vad gör det när det är kul att hoppa i vågorna?? Linnea var mest entusiastisk. Pontus mer skeptisk. Ida tyckte det var kul.

Regn och åska
måndag 15 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Första hela dagen i Rimini. Och förhoppningsvis den enda regniga dagen. Det har regnat mest hela dagen och varit runt 20 grader. Vi trotsade vädret och tog först en promenad för att kolla in ett tivoli/lekland a la 80 tal.. kostade alldeles för mycket för att ens tänka tanken på att gå in

Resdag!
söndag 14 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Vi började dagen med utcheckning av hotellet i Bolzano. Promerade med packningen till den härliga parken där vi parkerade i skuggan. Sen kunde barnen leka av sig innan vi behövde ta oss vidare mot tågstationen. Ja... började bra sen fastnade ett av barnen med telefonen framför näsan..

Mot Frankrike!
tisdag 26 juni 2018 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Två nätter i Rimini är nu avklarade och nu bär färden mot Nice och franska rivieran. Rimini bjöd på regn, åska och tornados. Vi hann inte mer än att betala för våra solstolar innan vi fick springa till hotellet. Det blev en dag inne med lite spel. Klara och Isabella hittade en italiensk

Rimini
torsdag 11 juli 2013 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

När vi vilat upp oss lite fortsatte vi ner mot Rimini. Vi hade väl egentligen ingen direkt plan på vad vi skulle göra, men vägnätet tog oss in i staden och vi märkte att det fanns en hel del gamla byggnader att titta på, så när vi kom fram till en ställplats inne i stan så bestämde vi

Mia Holm
MiaochMiche i Italien 2013
Senast aktiv - från Lessebo S, Kronobergs län, Sverige
Dag 11 - Rimini
torsdag 21 juni 2012 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Dagen har bestått av en hel del resande. vi for från Venedig på eftermiddagen, bytte tåg i Bologna och slutade i Rimini. här kommer vi att stanna i två nätter och bara ligga på stranden och ta det lugnt. Rimini är känt för sina sandstränder.

emillindmark
EmilLindmark i EUROTRIP 2012
Senast aktiv - från Skellefteå, Västerbottens län, Sverige
Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Tågluffen 2018

Tågluffen 2018

21 juni 2018 - 12 juli 2018

Familjen Petersson Bogatic luffar i Europa

Italien 2013

Italien 2013

28 juni 2013 - 15 augusti 2013

En resa som vi planerat ett helt år ska äntligen bli av!

EUROTRIP 2012

2 maj 2012 - 21 juni 2012

Tågluff

Tågluff

4 augusti 2011 - 10 september 2011

Vi flyger till Rimini, Italien och därifrån ska vi ta oss genom europa med tåg. Några planerade stopp är Rom, Barcelona, Paris, Amsterdam och allt däremellan!

Eurotrip!

Eurotrip!

31 juli 2011 - 16 augusti 2011

Eurotrip

Eurotrip

6 juli 2011 - 5 augusti 2011

Sebastian och Ninas tågluff genom Europa.

Europa 2011

Europa 2011

9 juli 2011 - 23 juli 2011

Tågresa i europa med familjen

Tågluff genom Europa

Tågluff genom Europa

30 maj 2011 - 24 juni 2011

Dags för mitt livs första "egentliga" utomlandsresa. Jag och två kompisar, Joakim (Thardar) och Sandra (Sagi) åker på måndag och blir borta i tre-fyra veckor. Vi börjar med Köpenhamn där vi är framme på tisdag morgon och därefter seglar vi vidare på rälsen söderut mot Tyskland. Därefter får vi se var vi hamnar. Vi har åtminstone några hållpunkter inplanerade: Grekland, Venedig, Rom och Skottland. Ska bli så roligt! :)

emmamartin
Sofia Billebo