Friuli-Venezia Giulia

Gemona-San Vito 58 km

Lätt cykling på mindre landvägar i bra väder. Lunch i  San Vito, trevligt hotel med pool utanför stan, Hotel  & Wellnes Antico Borgo Torricella. Vi badade pool och drack vin, målet högrar. Middag på hotellet med värdpar och familj, träffade Steve och Anna som också var med på den

Tarvisio-Gemona del Friuli 70 km

Sov gott och vaknade vid 7-tiden. Frukostkaos, italiensk madame rostade bröd så att brandlarmet gick. Återigen en dag med kanonväder. Vi cyklade på fin gammal nedlagd järnväg stora delar av dagen. Resans vackraste cykelväg fram till Maggio Udinese. Vi korsade floden och körde på dålig

Villach-Tarvisio 35 km
fredag 30 juni 2017 - Tarvisio, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Fin cykling längs Gail, långsamt uppför hela tiden. Glass och kaffe i Arnoldstein. Bra väder med blåsigt. After bike med vin och ostbricka i Tarvisio bra övernattning på hotel Trieste. Trevlig by med mycket gränsshopping.

Jo men visst...

Uppmjukande start i höghastighetstunnlar under Graz. Cirka 2 mil sådana innan vi kunde lämna motorvägen och komma in på dagens höjdpunkt, den österrikiska alpväg som tog oss från Klein-Plöz till Panoramahotel Almhof på 1800 meters höjd. En fantastisk hojväg. Klättringen gick galant,

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Bungalow i Italien vid havet
lördag 22 juli 2017 - Grado, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Nutar vi en vilodag, 2  nätter i en bungalow i Italien, vid havet.

Stefan
StefAnka i 2017 Europasemester
Senast aktiv - från Stade, Niedersachsen, Tyskland
Resan har startat
lördag 25 april 2015 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Nu har vi anlänt till Trieste eller rättare sagt till en liten by Turriaco några km från flygplatsen och till B&B Isomzo. Här ska vi tillbringa första natten. Vi möttes av en mycket vänlig och vältalig man och efter en kort stund var vi inkvarterade i våra rum, hade fått upp varma

Dag 3: Kirchberg, Österrike - Trieste, Italien
tisdag 16 juli 2013 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Från frukostbordet satt vi och tittade på när de drog igång liftarna i skidbacken, så vi bestämde oss för att åka upp och sedan vandra ner. Det var en upplevelse att åka skidlift utan skidor på, men väldigt trevligt ändå. När vi kom upp till toppen passade vi på att några

Fin väg
måndag 14 juli 2014 - Pontebba, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Kl 11 lämnade vi hotellet "den röda rosen" och körde genom södra Tyskland, genom Österrike mot vårt hotell i Italien. Vi körde efter GPSen och valde närmsta vägen - spännande. När vi körde av motorvägen hamnade vi på en liten och jag menar liten väg över ett berg. När vi började

Larstl
Nimlinds i Bilsem2014
Senast aktiv - från Tofta, Gotlands län, Sverige
Slaktkalas i Udine
måndag 16 september 2013 - Udine, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Saaaa, nu ar jag i Udine hos zio Luciano och Antonella, nonos storebror och pappas kusin alltsa. Jag har varit i flera kopcentrum med Antonella, atit italiensk mat och druckit gott vin och kollat pa tv/pratat mycket med Luciano. Igar var hela slakten har (pappas kusiner med barn (mina sysslingar)

Isabella Vescovi
rosalejon i Pizza och pasta
Senast aktiv - från Victoria Falls, Matabeleland North, Zimbabwe
Grado
fredag 12 juli 2013 - Grado, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Idag badade vi i poolen på förmiddagen (som vanligt...:-)). På eftermiddagen åkte vi in till Grado och promenerade runt i centrum. Vi tittade bla på delar av gamla Grado. Imorgon drar vi till Venedig. Vi har bokat ett hotell några minuters tågresa från Venedig. Ciao!

Larstl
Nimlinds i En liten biltur söderut 2013
Senast aktiv - från Tofta, Gotlands län, Sverige
Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Tre på en gång - Italien, Kroatien och Slovenien

24 april 2015 - 3 maj 2015

Upplevelser, avkoppling, god mat och dryck med goda vänner.

Bilsemester till Kroatien

28 juli 2013 - 10 augusti 2013

Via Österrike och Italien körde vi ner till Bratus på Makarska Rivieran. En helt underbar bilsemester som gav mersmak.

Bilsem2014

12 juli 2014 - 27 juli 2014

Vi tar en liten biltur söderut även detta år. Bla en vecka på en semesteranläggning några mil nordost om Venedig. På kvällen 12:e juli kör vi till Trelleborg och tar färjan över till Sassnitz. 13:e drar vi genom Tyskland och på eftermiddagen checkar vi in Gasthof Rotes Roß i Zell. 14:e kör vi vidare genom södra Tyskland och Österrike och stannar en natt på Al Gallo Forcello i norra Italiet. 15-22 tillbringar vi på Caravan Adria Holiday i Duna Verde Caorle. Hemresan blir improviserad!

Pizza och pasta

4 september 2013 - 2 oktober 2013

Prata italienska, äta mat, dricka vin, bada och hälsa på släkt :D

En liten biltur söderut 2013

5 juli 2013 - 17 juli 2013

Tyskland, Österrike, Italien mm

Italia e Andrea Bocelli

5 juli 2012 - 21 juli 2012

Så var det dags att få återse Italien! Valet stod mellan att flyga eller köra bil. Körturen vann - det är så mycket vackert att uppleva och ta del av längs vägen. Nu är vi snart i Malmö för att köra ombord på Finnlines färja till Travemünde. Avgång kl 16.00 och ankomst kl 00.30. Buffé serveras ombord, sedan blir det några timmars sömn i hytten så vi är redo att köra genom Tyskland på natten. En perfekt lösning tyckte vi för två år sedan, mindre trafik och bra flyt.

Working holiday

5 september 2011 - 22 september 2011

EMG 2011 Lignano (European Master Games) - Volontärjobb

Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien
SP21, Friuli-Venezia Giulia, Italien
Via Guglielmo Marconi, 1, San Vito al Tagliamento, Friuli-Venezia Giulia, Italien