Trieste

Resan har startat
lördag 25 april 2015 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Nu har vi anlänt till Trieste eller rättare sagt till en liten by Turriaco några km från flygplatsen och till B&B Isomzo. Här ska vi tillbringa första natten. Vi möttes av en mycket vänlig och vältalig man och efter en kort stund var vi inkvarterade i våra rum, hade fått upp varma

Dag 3: Kirchberg, Österrike - Trieste, Italien
tisdag 16 juli 2013 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Från frukostbordet satt vi och tittade på när de drog igång liftarna i skidbacken, så vi bestämde oss för att åka upp och sedan vandra ner. Det var en upplevelse att åka skidlift utan skidor på, men väldigt trevligt ändå. När vi kom upp till toppen passade vi på att några

Italien dag 4
söndag 25 juli 2010 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Vi började dagen med frukost på hotellet. Därefter gick vi ner till hamnen och åkte båttaxin kallad vaporetto. Den tog oss genom kanalerna fram till Markusplatsen. Vi strosade sedan tillbaka till hotellet och checkade ut. Eftersom nattåget från Venedig till Budapest var fullbokat bestämde

Nina Andersson
ErikNina i Tågluff 2010
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Trieste
fredag 5 mars 2010 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Mein 24. Geburtstag Nachdem ich in Bologna mit den Mädels gegen Mitternacht angestoßen habe, wir vergebens eine Stunde vor einem Club angestanden haben, um genau vor uns den Einlassstopp zu erleben und wir in der letzten geöffneten Bar in Bologna eine Cola getrunken haben, fiel ich tatsächlich

Bettina Schulze
Bettissima i Bologna
Senast aktiv - från Bologna, Emilia-Romagna, Italien
Internationell Feriepraktik
måndag 2 juli 2007 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Internationell Feriepraktik 2/7 – 23/7 2007 På Slovenski Dijaski Dom/Casa dello Studente Sloveno Väl hemma i ett regnigt Gävle är det lätt att glorifiera sin resa till Trieste och berätta vilt och brett för alla om hur underbart och soligt Italien är. Man lever ut sig och pratar bara om

Sophia Westergren
Bilirubin i Non parla italiano!
Min Feriepraktik
onsdag 1 augusti 2007 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Hittade en gammal rapport/beskrivning av feriepraktiken jag åkte på. Laddar upp den... När jag tänker tillbaka på tiden i Italien kan jag inte låta bli att längta dit. Det är fem veckor sedan vi kom hem, över en månad sedan, men det känns inte alls lika länge sedan som det låter. Jag

Camilla Salomonsson
Camilla89 i Feriepraktik i Trieste
Senast aktiv - från Bremen, Tyskland
Pizza & Pasta
fredag 7 augusti 2009 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

God morgon! Gårdagens resa bjöd på en underbar väg via Brennerpasset och Dolomiterna. Dagens chaufför, Robban, lotsade Räkkryssaren med bravur genom serpentinvägarna. Dagens 53 mil tog nästan lika lång tid som gårdagens 90. Under resans gång bestämde vi att Trieste i norra Italien

cramler
Cramler i Räkkryssning
Senast aktiv - från Belgrad, Serbien
MOT SVERIGE!!!
tisdag 28 juli 2009 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Nu ni! Det är bäst att ni passar er för nu är jag hemma! Jag har svensk mark under fötterna och folk pratar på ett språk man förstår utan att gestikulera så att de håller på att peta ut ögonen på en! Gårdagen var helt galen! vi gick upp tidigt för att hinna duscha innan frukosten

Helena Limér
Limeraren i Italien!
ojojoj
söndag 26 juli 2009 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

imorgon bär det av fy så fantastiskt vi har gått omkring hela dagen och talat om för varandra att i morgon så åker vi hem. när vi packade blev detta faktum ännu mer påtagligt! å så jag längtar tills jag har svensk mark under fötterna :) så skönt det skall bli men det har varit bra

Malin Hiller
Piassyrra i Italien
I'm coming home!!!
söndag 26 juli 2009 - Trieste, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Nu är jag reda på G känns det som! För rummet vi bor i ser ut som ett slagfält eftersom at vi försökr få plats med allt i våra resväskor! Vi är på stan här nu sista kvällen och utanförpubben vi sitter på står två Albaner och en Indier och väntar på oss. Vi lyckades inte skaka

Helena Limér
Limeraren i Italien!
Tre på en gång - Italien, Kroatien och Slovenien

Tre på en gång - Italien, Kroatien och Slovenien

24 april 2015 - 3 maj 2015

Upplevelser, avkoppling, god mat och dryck med goda vänner.

Bilsemester till Kroatien

Bilsemester till Kroatien

28 juli 2013 - 10 augusti 2013

Via Österrike och Italien körde vi ner till Bratus på Makarska Rivieran. En helt underbar bilsemester som gav mersmak.

Tågluff 2010

Tågluff 2010

19 juli 2010 - 30 juli 2010

Under resans gång besöks London, Turin, Milano, Gardasjön, Verona, Venedig, Budapest, Wien samt Prag.

Bologna

Bologna

1 februari 2010 - 30 juni 2010

Auf geht's für ein Semester nach Bologna ...

Non parla italiano!

Non parla italiano!

2 juli 2007 - 29 juli 2007

tre veckors feriepraktik i trieste, italien. sol, shopping och en fantastisk glass-diet.

Räkkryssning

Räkkryssning

4 augusti 2009 - 12 augusti 2009

Nu ska Kapten Räkbens pajero till Serbien, och dom tre tappra räkorna som gör den resan är: Kapten Räkben = Anders Udden Reseledare Räkfot = Mats Jonsson Navigatör Efraim Räka = Robert Olsson

Italien

Italien

6 juli 2009 - 27 juli 2009

Internationell feriepraktik i Italien, närmare bestämt i Trieste Med på resan är Helena Alias: Limeraren

Tågaparty

Tågaparty

27 juni 2009 - 24 juli 2009

Jag och min Edina ser oss om i närområdet.

Italien!

Italien!

6 juli 2009 - 27 juli 2009

Internationell feriepraktik i Italien! Med mig har jag min ständiga följeslagare Malin =) Alias: Piassyrra

tågluff

tågluff

15 juni 2009 - 1 juli 2009

Familjen Svensson ska fira Mamma Helene med att åka på tågluff i Europa. Resan ska startas i rom och förhoppningen är att vi ska hinna se städer utöver rom som venedig, athen och prag.

Sebastian Eriksson
Seb.Eriksson