Kalabrien

Vi börjar nu med en ny resedagbok.
onsdag 19 september 2018 - Crotone, Kalabrien, Italien

Du hittar nya resedagboken på www.idaslogg.blogg.se

Uppehåll i Crotone.

Båten är uppe på varv i Crotone och vi åker hem. Vi är tillbaka på IDA för fortsatt färd i mitten av september.Crotone är en trevlig gammal stad där vi verkar vara de enda utländska turisterna förutom några andra båtmänniskor. Pythagoras förföljer oss på vår resa. När vi kom hit

Tropea
tisdag 25 juli 2006 - Tropea, Kalabrien, Italien

Tropea

Villa San Giovanni
söndag 3 augusti 2014 - Villa San Giovanni, Kalabrien, Italien

Efter en lite förstärkt Italiensk frukost, för här fanns det även lite flingor till Yougarten för utom kaffe och sötsaker så bestämde vi oss för att åka en liten rundtur upp i bergen innan vi på nytt tänkte ta oss ner till gårdagens badby för bad mot eftermiddagen. Men redan i Villa

Palmi - Villa S Giovanni via Scilla
lördag 2 augusti 2014 - Villa San Giovanni, Kalabrien, Italien

Efter en normal Italiens frukost med kaffe, Croissant marmelad så åkte vi mot Scilla. På vägen stanna vi och köpte lite vatten och en baguette med skinka och ost som ett litet mellanmål efter den kraftiga frukosten. Väl framme i Scilla så vis av erfarenheten så parkerade vi om bilen två

Regnig dag.
fredag 1 augusti 2014 - Palmi, Kalabrien, Italien

Imorse var det lite grått när vi åt våran frukost som var uppdukad ute. Checkade ut hos den trevliga tjejen som gärna ville se oss igen för i september hade de billiga priser så då var vi välkomna :-) Knappade in Tropea på gps:en och följde vägen dit. Det var många tunnlar och broar

Strand och slappardag.
torsdag 31 juli 2014 - Marina di Gioiosa Ionica, Kalabrien, Italien

Efter frukosten packade vi bilen och gick sedan ner till stranden som bara låg några hundra meter från hotellet. Det var lite gråmulet emellanåt men varmt i luften. Låg där och lyssnade på vågorna samtidigt som jag läste en bok. Efter 11/2 h fortsatte vi färden mot Marina di Gioiosa

Bergsvägar och kostigar
onsdag 30 juli 2014 - Melito di Porto Salvo, Kalabrien, Italien

Sov lite dåligt inatt hade nog för mycket kyla på men dagarna blir ju alltid varma så det var väl ok. En ordentlig skur kom på ca 5 minuter och sedan var det klart. Frukosten var dukad åt oss på ett litet bord i köket. En varsin giffel och en termos med kaffe. Muggarna var ganska stora men

Över Messinasundet!
tisdag 29 juli 2014 - Melito di Porto Salvo, Kalabrien, Italien

Vi sov på ett väldigt gästvänligt och fint B&B inatt och frukosten kändes bra fast det var en del sötsaker. Vi fick börja med varsin fruktsallad och därefter en bamsegiffel som vi bestämde smaken på dagen innan. Sedan var en del av kakorna hembakta så det smakade bra. Vi fick vatten,

Dag 7 Falerna Marina - Tropea
fredag 19 juli 2013 - Tropea, Kalabrien, Italien

Falerna Marina-Marinella-Pizzo-Longobardi-Bivona-Briatico-Marina di Zambrone-Parghelia-Tropea Eftersom hotellet vi sovit på låg precis vid havet så passade vi på och tog ett "morgondopp" - det var skönt! Vattnet är klart o fint då det för det mesta är rullstensbotten. Från familjen vi

Mimmi Svedh
MimmiSvedh i Cykling Sorrento till ?
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Idas resa

Idas resa

22 april 2018 - 1 oktober 2019

Idas resa fortsätter nu på detta forum då resedagboken verkar vara nerlagd.

Sicilien/Kalabrien

Sicilien/Kalabrien

23 juli 2014 - 6 augusti 2014

Cykling Sorrento till ?

Cykling Sorrento till ?

13 juli 2013 - 26 juli 2013

Vi, Uffe o jag har planerat att cykla från Sorrento till Palermo,Sicilien. Vår ursprungstanke var att cykla från Rom till Palermo. Vi har haft en skön 5-dagars semester i Sorrento med våra ungdomar och skulle ha skjutsat upp dom till Rom för deras hemresa men planerna ändrades o de fick åka med egen transfer till Rom och så startade vi vår cykling från Sorrento istället. Vi får se hur länge orken, humöret ;) och cyklarna håller! Tanken med dagboken är att skriva ner händelser och våra upplevelser längs med resan.

Resan till Etna 2013

Resan till Etna 2013

14 maj 2013 - 19 juni 2013

Detta är min fjärde långresa på Mc. Den första gick till Gibraltar (2010), den andra till Draculas berg i Rumänien (2011), den tredje till Ararat i Turkiet (2012).

Kalabrien, Italien

23 april 2012 - 11 maj 2012

Semestra

Semestra

20 oktober 2011 - 27 oktober 2011

Vi drar till Italy, till paradiset där. Uppleva en annan kultur, mat och natur. Kanske en rundtur i det långa landet:) Sen ska vi besöka och umgås med bästaste Karro!!! Som vi längtar...Det viktigast av allt!!

H

H

12 september 2011 - 13 september 2011

Sicilien till Kroatien höst 2011

Sicilien till Kroatien höst 2011

29 augusti 2011 - 1 december 2011

Hösten 2011 planerar vi att segla runt Sicilien över Messinasundet, ner runt stöveln, till Bari och därefter över till Kroatien. Antingen lägger vi upp båten för vintern i Kroatien eller i Italies nordöstra hörn.

2011 - Kalabrien - Guide till Solen

2011 - Kalabrien - Guide till Solen

10 augusti 2011 - 26 oktober 2011

Ut i vida världen med Solresor och jobb som reseledare/guide.

Göran Ekman
After-work