Kampanien

Pompus Pompeii
lördag 11 november 2017 - Pompeii, Kampanien, Italien

Idag åkte vi till Pompeii. Vi gick upp 05:30 och tog ett tre timmars tåg vid 06:56 till Neapel. Där tog vi en överfull tunnelbana ut till Pompeii och utgrävningarna. Käkade lite mat på ett fik och gick sedan in. ”Blown Away” var nog det första jag kände. Helt otroligt ställe,

På väg igen
måndag 18 september 2017 - Salerno, Kampanien, Italien

Ny dag, nytt resmål, Taranto!

Vesuvius verk
lördag 16 september 2017 - Pompeii, Kampanien, Italien

Det blev en tågresa till Pompei, den mäktiga staden som totalt ödelades av Vesuvius utbrott 79 e.Kr.Här vandrar man runt på gatorna, belagda med sten, där man även tänkt på avrinningen av vatten, med välvd väg och trottoarer.Vilket arbete att frigöra ruinerna från askan som täckte

Amalfikusten
fredag 15 september 2017 - Amalfi, Kampanien, Italien

Idag blev det en spännande dag, tll Amalfikusten...Dels bussresan som gick på små kurviga vägar, där chauffören tutade i varje hörn..sedan var det kul att höra ortsbefolkningens gestikulerande, och förtretade för att inte hunden fick åka med....kul var det att lyssna på dem.och visst

Neapel
fredag 11 september 2015 - Neapel, Kampanien, Italien

Se där ja, då har man kommit ner till Neapel. Vi tog tåget och det gick ju smidigt värre. Lite drygt en timme tog det, helt ok. Om vi ska backa några dagar till i onsdag, då var jag åter en tur på stan, kollade in Piazza Navona, som det skulle vara något speciellt, det var ju typ ett torg

Lars Eriksson
Lukas2 i Italien
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
onsdag 20 maj 2015 - Sorrento, Kampanien, Italien

20 maj till 28 maj 2015 Vi körde bil till Stockholm och besökte vår kära svärdotter och vår yngste älskade sonson. Han är 8 månader och helt underbar. Sen åkte vi till Connect hotell på Arlanda där vi sov över och parkerade bilen. Morgonen därefter flög vi till Rom där vi blev

Ann-Sofie Magnusson
asm i Vi längtade till Italien
Senast aktiv - från Alvesta N, Kronobergs län, Sverige
Härlig lördag
lördag 1 november 2014 - Sorrento, Kampanien, Italien

Lörd. 1 nov 2014 Dagen började med blå himmel och sol. Efter frukost avkoppling i trädgården med en bok. Promenad till Marina Grande där åt vi friterade sardiner  och tog oss en öl. Tillbaka till hotellet för att sedan bege oss för att provsmaka Lemonsello på ett familjeägt

Lena Norström
lena.olle i Sorrento, Italien
Senast aktiv - från Floda, Västra Götalands län, Sverige
Början på resan
lördag 1 november 2014 - Sorrento, Kampanien, Italien

Torsd.30/10-2014.  Anlände till Sorrento vid 6 tiden,trötta men med stor nyfikenhet. Hotellet bra, rummen bra och läget utsökt. Efter en drink hos Lena o.Olle gick vi till matsalen för en 3-rätters middag Hamnade i säng vid 11 snåret trötta men belåtna. Fred.31/10. Efter en rejäl

Lena Norström
lena.olle i Sorrento, Italien
Senast aktiv - från Floda, Västra Götalands län, Sverige
Sorrento andra dagen
onsdag 29 oktober 2014 - Sorrento, Kampanien, Italien

Den här dagen hade vi bestämt oss för att stanna på båten och utforska denna lite närmare. Dels har vi ju varit i Sorrento redan tidigare och dels skulle vi avgå mot nästa destination redan tidigt på eftermiddagen så vi bestämde oss för att ta det lugnt. Vi närvarar vid en presentation

Sorrento
tisdag 28 oktober 2014 - Sorrento, Kampanien, Italien

På morgonen lägger vi till på redden utanför Sorrentos Piccolo Porto (lilla hamn) eftersom vår båt är för stor för att kunna gå in i hamnen. Efter frukost gör vi oss i ordning och tar oss ner till den passbåt som ombesörjer transporterna mellan Sorrentos hamn och vår båt. Det är en

2017 Rome III - The Honeymoon Adventure

2017 Rome III - The Honeymoon Adventure

9 november 2017 - 13 november 2017

För att fira årsdagen av vårt bröllop tog jag med mig frun och sonen till Rom och Pompeii för lite äventyr. För tredje året i rad fick dom se ännu ett av världens "sju nya underverk". För mig blev det tredje och förmodligen sista gången jag såg Kolosseum.

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Italien

Italien

7 september 2015 - 16 september 2015

Rom, Neapel, mat, dryck.. se.. lata sig. värme.

20 maj 2015 - 28 maj 2015

Vi tog en bussresa tillsammans med min syster och svåger till Sorrento

Medelhavskryssning - Mediterranean Cruise

Medelhavskryssning - Mediterranean Cruise

24 oktober 2014 - 7 november 2014

Sorrento, Italien

Sorrento, Italien

30 oktober 2014 - 13 november 2014

En av Italiens vackraste områden vid Medelhavet. På Sorrentohalvön i Neapelbukten ligger den trivsamma småstaden Sorrento, här bor nästran 20000 invånare. Vi bor på Hotel Astoria, reseledare är Kickie Johansson. Vi som reser tillsammans är : Barbro och Åke Lena och Olle

Kort ledighet

Kort ledighet

14 juli 2014 - 23 juli 2014

Gert o jag på en mini semester med början i Neapel

1 juli 2014 - 19 juli 2014

Jag, Elisabet och Lovisa reser tillsammans med min mamma Siv till Italien för en nästan tre veckor lång semester! Först ut blir Rom, följt av Positano på Amalfikusten och avslutningsvis San Teodoro på Sardinien.

Bröllopsresa

Bröllopsresa

17 juni 2014 - 29 juni 2014

Flyg till Rom, kryssning 7 dagar, därefter 4 dagar i Rom.

16 juni 2014 - 27 juni 2014

En resa för familjen med både bad, historia, storstad och kanske lite religion.

BosseIngela
Tobias Almström