Rom

Antikens Roma
onsdag 13 september 2017 - Rom, Lazio, Italien

Vi avsatte två dagar för att göra Rom.Läget på vårt boende kunde inte varit bättre, alldeles intill Colusseum. Huset som inrymde hotellet var från 1490, men det kunde man inte se eller ens ana.Vi började med ett besök vid Colusseum och vandra vidare till Fontana De Trevi, men inte såg vi

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Tågluffa till Italien
Senast aktiv - från Chiatona, Apulien, Italien
Resting our feet.
måndag 7 november 2016 - Rom, Lazio, Italien

We did not go to Colosseum yesterday night, coz we came to a genuine Italian small restaurant and ate delucious pizza and had a bottle of red wine, and ended with dessert ( Tiramisou). We stumbled home to our hotel at midnight, and fell to sleep immediately.Today we took the walk to Colosseum, this

Resting our feet
måndag 7 november 2016 - Rom, Lazio, Italien

We did not go to Colosseum yesterday night, coz we came to a genuine Italian small restaurant and ate delucious pizza and har a bottle of red wine, andvended with dessert ( Tiramisou). We stumbled home to our hotel at midnight, and fell to sleep immediately!Today we walked to Colosseum and I must

rain, rain and thunder!
söndag 6 november 2016 - Rom, Lazio, Italien

Breakfast at hotel Gallia, then we bought a daily ticket for sightseeing bus. We took 3 rounds, Hopped off at Castillo Angelo, got a descent meal and glass of wine. Tonight we will eat genuine italian food and try to walk (without getting lost) to Colosseum.

Non Posse Non Peccare
söndag 5 juni 2016 - Rom, Lazio, Italien

Tog metron upp till Spanga och återbesökte spanska trappan påväg till Augustus maosoleum. Lätt var det en av höjdpunkterna i Rom, jag kom varken nära eller fann byggnaden imponerande. Men att Augustus och flertalet andra kejsare legat där var nog. Gick efter denna uppenbarelse till lite

Si Fueris Rōmae, Rōmānō Vīvitō Mōre
söndag 5 juni 2016 - Rom, Lazio, Italien

Blev inget kvällsdopp i Fontana di Trevi igår utan istället så hängde jag med några amerikaner och australiensare jag träffade. Vi drack lite öl och det vin som bjöds på av vandrarhemmet. Sedan drog vi till ett ställe i närheten men tröttnade ganska snabbt. Jag och två australiensare

Panem et Circenses
lördag 4 juni 2016 - Rom, Lazio, Italien

Drog ut tidigt imorse och promenerade ner för Esquilinen till Colloseum. Kön när jag kom dit var inte vidare lång och försäljare och gatuartister låg uppenbarligen fortfarande och sov för de hade inte ännu letat sig dit. Colloseum var fantastiskt och motsvarade alla förväntningar efter

Hannibal ad portas
lördag 4 juni 2016 - Rom, Lazio, Italien

Tog tåget mot Köpenhamn igår för att därifrån ta flyget till Rom. En stad jag aldrig tidigare besökt trots de hyllmeter av facklitteratur och böcker jag läst om imperiet, kejsarna och antiken i stort. Så det kommer bli en intensiv helg här där jag under lördagen kommer koncentrera mig

Colousseum och shopping
måndag 2 maj 2016 - Rom, Lazio, Italien

Ciao! Vaknade och åt frukost på den soliga terrassen sedan snabbt iväg till Colousseum - perfekt - ingen kö! Gick runt med varsin audioguide och tittade på den mäktiga byggnaden. När Colousseum nu är avklarat har vi sett allt man borde i Rom. En liten detour i en oturistig stadsdel tog vi

Rolig rally-elcykel!
söndag 1 maj 2016 - Rom, Lazio, Italien

Vi lämnade lägenheten med bara en kaffe imagen och tog tunnelbanan till Piazza di Spagna. Där såg vi den berömda spanska trappan och båtfontänen. Sen gick vi upp för trappan och in i Villa Burghese, den stora parken, och hittade ett mysigt café där vi åt brunch. Efter brunchen hyrde

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Rome, Italy

Rome, Italy

5 november 2016 - 5 november 2016

First time ever in Italy! Together with my sister, Annika,we are going to discovery this old city for 3,5 days

Vae Victis

28 april 2016 - 2 maj 2016

Italien, Rom

Italien, Rom

14 september 2015 - 18 september 2015

En weekend och Parresa från barnen.

Rom i höstvärme

Rom i höstvärme

6 november 2015 - 9 november 2015

Härligt med lite värme och intressant rundvandring i historiska Rom

Italien

Italien

7 september 2015 - 16 september 2015

Rom, Neapel, mat, dryck.. se.. lata sig. värme.

The Itallian Conference 2015

The Itallian Conference 2015

15 september 2015 - 22 september 2015

To Verona in Italy the great one will go. To attend a business conference and even present his own research. But it just doesn't stop there. A short stop over in both San Marino and Rome will be done as well.

Rom, Herculaneum, Pompeji & Capri

Rom, Herculaneum, Pompeji & Capri

9 augusti 2015 - 14 augusti 2015

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

24 juli 2015 - 26 augusti 2015

Drömresan är här! Vi ska ut på tidernas strapats i Europa, tillryggalägga cirka 500 mil tågräls och besöka minst sju länder. På den här dagboken kan du följa oss från startpunkten, Lucky Lake Hostel i Amsterdam, till slutdestinationen, allas vår Raoul Wallenbergs Budapest. På återseende! /Ina och Johan

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela