Ligurien

선릉오피 ♬유유닷컴♬ ◆『UUop1』닷『coM』◇ 천사 선릉OP↘선릉립카페♣선릉핸플♠선릉룸싸롱●선릉오피¶선릉스파 ̄선릉술집
fredag 14 juni 2019 - Genua, Ligurien, Italien

선릉오피 ♬유유닷컴♬ ◆『UUop1』닷『coM』◇ 천사 선릉OP↘선릉립카페♣선릉핸플♠선릉룸싸롱●선릉오피¶선릉스파 ̄선릉술집선릉오피 ♬유유닷컴♬ ◆『UUop1』닷『coM』◇ 천사

아산오피 △유유닷컴△ ▣UUOP1「COM」▣ 업소순위 아산핸플Ю아산스파♠아산안마방∝아산안마∑아산풀싸롱▒아산립카페▒아산술집
fredag 14 juni 2019 - Genua, Ligurien, Italien

아산오피 △유유닷컴△ ▣UUOP1「COM」▣ 업소순위 아산핸플Ю아산스파♠아산안마방∝아산안마∑아산풀싸롱▒아산립카페▒아산술집아산오피 △유유닷컴△ ▣UUOP1「COM」▣ 업소순위

Monterosso via varnezza till Cagnilia
tisdag 11 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Sitter nu på tåget och är på väg till Pisa. strövat samma rutt som första dagen. Min vandringsresa är nu slut. Många tankar går runt i ens huvud när man vandrar. Vad vill jag med mitt liv?. Jo, cykla och resa. Prioritera mina dagar lite annorlunda i framtiden. Kanske träffa mina

Vandring från Bonassola via Framura till Deiva Marina
måndag 10 juni 2019 - Bonassola, Ligurien, Italien

Hallo!Idag har jag gått länge i 28 grader värme. Högt upp till toppen tog tid och mer trappor idag!. Men jag gnäller inte, bara lite trött. Skönt att vandra och rensa hjärnan i detta land. Efter sju km tog jag en lunch som bestod åter igen av Parmaskinka och Permesanost. Får inte nog av

Monterosso via Levanto till Bonassola
söndag 9 juni 2019 - Bonassola, Ligurien, Italien

Idag var det varmt!. Å hua så mycket trappor uppför. Men hade hundbenet med mig så ingen hörde mitt gnäll. Höga trappsteg, o inte lätt för en som är typ 1.09 . Det blev bara 9 km idag sedan stranden för att bada och sola lite. Sitter nu på hotellrummet och skall snart ut och äta. Ingen

Riodimaggiore till Portovenere
lördag 8 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Hua!Backigt idag. Tog 3 timmar upp till toppen. Vädret har varit bra. Idag blev det 1.7 mil i ljuva Italien. Go lunch blev det oxå. Tyvärr så har de inte köttsoppa, så det fick bli parmaskinka och parmesanost;-). Första bilden är på en topp där jag faktiskt är inne i ett moln. Så

Monterosso via Vernazza till Corniglia
fredag 7 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Idag första vandringsdagen! 487 m uppför bergen. Ganska lätt vandring idag. Kör längre imorgon. Mycket folk som gick leden ihop med mig. Mest Amerikanare. Svettigt och varmt. Så vacker utsikt! Jag hade kunnat bo här. Trött idag efter lång resa igår. Skall snart ta mig ut och äta lite

Viktig dag!
onsdag 27 juni 2018 - Finale Ligure, Ligurien, Italien

Idag blev det tidig stranddag, slapp leta parkering t.o.m! Varvade baden med att spana på försäljare  av diverse prylar...väldigt återkommande säljare... På eftermiddagen blev det poolen igen, i väntan på matchen mellan Mexiko och Sverige. Tyskarna under oss hoppades på matchen mellan

Strosa och äta
tisdag 26 juni 2018 - Finalborgo, Finale Ligure, Ligurien, Italien

Dagarna här har spenderats i byn och vi har mest hängt vis poolen, stranden eller i Finalborgo. Vääääldigt stillsam semester denna sista vecka i Italien. Barnen är nöjda, poolen är nog favorit, ja och så glass så klart!

Stranden
måndag 25 juni 2018 - Varigotti, Ligurien, Italien

Började morgonen med dopp i poolen direkt efter frukost, mest för att stilla barnens önskan. Sedan blev det en tur till stranden, Varigotti. Är lyxstranden här på italienska rivieran verkar det som. 25 euro för två solstolar, halva priset!!! ...men vad gör man inte när solen gassar rakt

Vandringsresa i Cinqueterre

Vandringsresa i Cinqueterre

6 juni 2019 - 13 juni 2019

Ja, då bär det av igen. Jag startar i Monterosso och kommer att vandra genom de fem små byarna i Cinqueterre. Så härligt att äntligen åka iväg igen. Vandring rensar hjärnan och ja ... jag behöver denna semester nu...äntligen!!

Toscana & Ligurien

Toscana & Ligurien

16 juni 2018 - 30 juni 2018

Cinque Terre, Italy

Cinque Terre, Italy

22 maj 2018 - 29 maj 2018

Fem forna lilleputtstater som tack vare sin skönhet numer blivit ett av Europas stora turistmål. Ses snart Cinque Terre<3

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Från Milano via Genua till provence

Vandring i Cinque Terre och avslutning i Milano

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Roadtrip Europe

Roadtrip Europe

18 juni 2015 - 8 juli 2015

Bilar i EU! Yeah \m/

Toscana runt

Toscana runt

23 maj 2015 - 30 maj 2015

Vi flyger till Pisa där vi hämtar hyrbilen och kör norrut mot de fem byarna. Efter det styr vi kosan mot okända mål, helt efter tycke o smak för dagen. Inget förbokat, spännande och ett nytt sätt för oss att resa...

Tågluff Europa 2015

Tågluff Europa 2015

16 maj 2015 - 5 juni 2015

Fyra dagar kvar till det stora äventyret börjar. Än så länge ligger packningen på bordet. Vi börjar resan i Barcelona för att sedan ta oss utefter franska Rivieran, ner till italienska kusten. Därifrån tar vi oss mot Paris via Milano för att sedan styra kosan hemåt.

Liselott Karlsson
LiselottClaesson