Ligurien

Vackra Portofino!
tisdag 18 juni 2019 - Portofino, Ligurien, Italien

Det var stekande hett idag 35C varmt men trots det kämpade barnen så duktigt med vandring upp till Borgen och utsiktsplatsen och de var väl värda en super god glass när vi kom ner!Fina butiker på vackra små gator med både kläder och ätbara ting men super dyrt. Efter 3 timmar i staden

Parkering är svindyrt i Portofino!
tisdag 18 juni 2019 - Santa Margherita Ligure, Ligurien, Italien

Vi packade bilen och styrde kosan mot Santa margherita för att parkera då det är enormt mycket billigare är att parkera i Portofino som är vårt mål för dagen. I Portofino kostar parkeringen 500kr i timmen och bara 85kr för 4timmat i SM så det är värt att åka den lilla bussen för 225kr

Monterosso via varnezza till Cagnilia
tisdag 11 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Sitter nu på tåget och är på väg till Pisa. strövat samma rutt som första dagen. Min vandringsresa är nu slut. Många tankar går runt i ens huvud när man vandrar. Vad vill jag med mitt liv?. Jo, cykla och resa. Prioritera mina dagar lite annorlunda i framtiden. Kanske träffa mina

Vandring från Bonassola via Framura till Deiva Marina
måndag 10 juni 2019 - Bonassola, Ligurien, Italien

Hallo!Idag har jag gått länge i 28 grader värme. Högt upp till toppen tog tid och mer trappor idag!. Men jag gnäller inte, bara lite trött. Skönt att vandra och rensa hjärnan i detta land. Efter sju km tog jag en lunch som bestod åter igen av Parmaskinka och Permesanost. Får inte nog av

Monterosso via Levanto till Bonassola
söndag 9 juni 2019 - Bonassola, Ligurien, Italien

Idag var det varmt!. Å hua så mycket trappor uppför. Men hade hundbenet med mig så ingen hörde mitt gnäll. Höga trappsteg, o inte lätt för en som är typ 1.09 . Det blev bara 9 km idag sedan stranden för att bada och sola lite. Sitter nu på hotellrummet och skall snart ut och äta. Ingen

Riodimaggiore till Portovenere
lördag 8 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Hua!Backigt idag. Tog 3 timmar upp till toppen. Vädret har varit bra. Idag blev det 1.7 mil i ljuva Italien. Go lunch blev det oxå. Tyvärr så har de inte köttsoppa, så det fick bli parmaskinka och parmesanost;-). Första bilden är på en topp där jag faktiskt är inne i ett moln. Så

Monterosso via Vernazza till Corniglia
fredag 7 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Idag första vandringsdagen! 487 m uppför bergen. Ganska lätt vandring idag. Kör längre imorgon. Mycket folk som gick leden ihop med mig. Mest Amerikanare. Svettigt och varmt. Så vacker utsikt! Jag hade kunnat bo här. Trött idag efter lång resa igår. Skall snart ta mig ut och äta lite

Viktig dag!
onsdag 27 juni 2018 - Finale Ligure, Ligurien, Italien

Idag blev det tidig stranddag, slapp leta parkering t.o.m! Varvade baden med att spana på försäljare  av diverse prylar...väldigt återkommande säljare... På eftermiddagen blev det poolen igen, i väntan på matchen mellan Mexiko och Sverige. Tyskarna under oss hoppades på matchen mellan

Strosa och äta
tisdag 26 juni 2018 - Finalborgo, Finale Ligure, Ligurien, Italien

Dagarna här har spenderats i byn och vi har mest hängt vis poolen, stranden eller i Finalborgo. Vääääldigt stillsam semester denna sista vecka i Italien. Barnen är nöjda, poolen är nog favorit, ja och så glass så klart!

Stranden
måndag 25 juni 2018 - Varigotti, Ligurien, Italien

Började morgonen med dopp i poolen direkt efter frukost, mest för att stilla barnens önskan. Sedan blev det en tur till stranden, Varigotti. Är lyxstranden här på italienska rivieran verkar det som. 25 euro för två solstolar, halva priset!!! ...men vad gör man inte när solen gassar rakt

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Vandringsresa i Cinqueterre

Vandringsresa i Cinqueterre

6 juni 2019 - 13 juni 2019

Ja, då bär det av igen. Jag startar i Monterosso och kommer att vandra genom de fem små byarna i Cinqueterre. Så härligt att äntligen åka iväg igen. Vandring rensar hjärnan och ja ... jag behöver denna semester nu...äntligen!!

Toscana & Ligurien

Toscana & Ligurien

16 juni 2018 - 30 juni 2018

Cinque Terre, Italy

Cinque Terre, Italy

22 maj 2018 - 29 maj 2018

Fem forna lilleputtstater som tack vare sin skönhet numer blivit ett av Europas stora turistmål. Ses snart Cinque Terre<3

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Från Milano via Genua till provence

Vandring i Cinque Terre och avslutning i Milano

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Roadtrip Europe

Roadtrip Europe

18 juni 2015 - 8 juli 2015

Bilar i EU! Yeah \m/

Toscana runt

Toscana runt

23 maj 2015 - 30 maj 2015

Vi flyger till Pisa där vi hämtar hyrbilen och kör norrut mot de fem byarna. Efter det styr vi kosan mot okända mål, helt efter tycke o smak för dagen. Inget förbokat, spännande och ett nytt sätt för oss att resa...

boppen796
Bosse/ingela Andersson