Lombardiet

Citta Alta
torsdag 22 augusti 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Nu har vi varit i Bergamo i ett dygn och har redan hunnit med att kolla in den fina utsiktsplatsen, gamla staden ” citta Alta” och gjort bort oss två gånger. Oturligt nog, när vi skulle inta vår mat på en av alla restauranger, kommer en hund välvilligt och vill hälsa men råkar välta

Vanessa Öhrström
nessaliten i Babymoon
Senast aktiv - från Bergamo, Lombardiet, Italien
Anlände i Sirmione på fint hotell!
onsdag 12 juni 2019 - Sirmione, Lombardiet, Italien

Efter en härlig körning på Gardasjöns västra sida med mysiga stopp anlände vi Sirmione för en natt på ett fint hotell med super service och gott vin! Vi tog bussen till centrum/gamla stan efter att ha slappat vid polen någon timme. Tog en långpromenad genom olivlundar och besökte

Dricker lemonad i Limone!
onsdag 12 juni 2019 - Limone Sul Garda, Lombardiet, Italien

Mums! Gott med Lemonad och så vackert i Limone!❤️🤗

Sönderslagen kamera, skorpioner och glass
söndag 7 april 2019 - Varenna, Lombardiet, Italien

Hej på ernu har vi tillbringat ytterligare 2 dagar vid Comosjöns strandkant och det är magiskt här. Det är en sådan rofylld atmosfär vilket får en att verkligen varva ner och koppla av. Dag4Vad har då hänt. Jo, vädret har blivit lite sämre igen vilket innebär molnigt men klarat oss

Efter regn kommer solsken
fredag 5 april 2019 - Varenna, Lombardiet, Italien

Dag2Vi startade dagen med en stadig Italiens frukost (Coco pops, rostat bröd med marmelad och överrostat kaffe). Sedan bar det av mot de gamla delarna av Bergamo. Väderutsikterna för dagen var 13 grader och ca 40 mm regn. En stor skillnad mot Göteborg är att här i Bergamo kommer regnet

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
En bättre start skulle man kunna önska sig......
torsdag 4 april 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Dag 1Då var vi äntligen framme efter en väldigt lång första resdag. Flyget gick inte förrän kl 2020 så vi han både byta till sommardäck, städa huset och bita av en mil med löpvagnen innan vi begav oss iväg till Landvetter. Ryggsäckarna var fullpackade med framförallt välling,

3 dagar Milano
måndag 11 mars 2019 - Milano, Lombardiet, Italien

Lördag morgon, avfärd från Vinberg 04:30, från Halmstad 05:00. Flyg från Köpenhamn till Bergamo 08:55. Flygtransfer en timme buss 10 euro tur/retur från Bergamo till Milano centralstation. 20 minuters promenad där jag ledde 25 man med gps och hittade vårt hotel, IH Hotels Milano

hulander
Hulander i Vinberg-Bergamo-Milano
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
måndag 20 augusti 2018 - Milano, Lombardiet, Italien

När jag fyllde år, fick jag en resa till Milano i födelsedagspresent av mina syrror. En helt fantastisk resa, som blev en present till oss alla. Vi bodde på Nyx Hotel. Ett färgstarkt och konstinspererat hotell, snyggt, fräscht, god frukost och bra läge i Milano. Perfekt ställe att bo och

Linda Palm
Sniven i Bästa 40-års presenten.
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Gardasjön en favorit i repris
tisdag 17 juli 2018 - Sirmione, Lombardiet, Italien

För ganska precis två år sedan var vi här. Lika vackert är det nu. På vägen hit fick vi tråkiga nyheter och vetskapen om hur skört livet kan vara. Det är viktigt att komma ihåg att leva här och nu och inte tänka så mycket på framtiden. En av våra stora förebilder Kjell Enhager

Milano 20171006
fredag 6 oktober 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Mycket regn och kallt i början på resan har nu förbytts i värme och sol. Från Kotor i Montenegro inget regn. Maten är helt fantastisk, tillsammans med alla mysiga gamla stadskärnor. Massor med bläckfisk och kalamari. Nu med buss genom Montenegro och Albanien, sedan nattfärjan från Durres

Per Bråmå
mergulan i Europa med interrail
Senast aktiv - från Milano, Lombardiet, Italien
Babymoon

Babymoon

21 augusti 2019 - 24 augusti 2019

Sista resan, utan barn, för oss blir förmodligen Bergamo. Vilket vackert och avkopplande ställe, god mat å dryck, glass och fina vyer!

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Italy by train

Italy by train

3 april 2019 - 24 april 2019

En tre veckors tågluff i Italien med våra två barn (1 och 3,5 år gamla).

Vinberg-Bergamo-Milano

Milanoresa med syrrorna.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Europa med interrail

Europa med interrail

10 september 2017 - 8 oktober 2017

Med tåg till västra balkan. Mat, dryck, bad, snorkling, nationalparker, grottor, berg och vandring.

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

2017 Europasemester

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Sirmione, Lombardiet, Italien
258