Citta Alta
torsdag 22 augusti 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Nu har vi varit i Bergamo i ett dygn och har redan hunnit med att kolla in den fina utsiktsplatsen, gamla staden ” citta Alta” och gjort bort oss två gånger. Oturligt nog, när vi skulle inta vår mat på en av alla restauranger, kommer en hund välvilligt och vill hälsa men råkar välta

Vanessa Öhrström
nessaliten i Babymoon
Senast aktiv - från Lecco, Lombardiet, Italien
En bättre start skulle man kunna önska sig......
torsdag 4 april 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Dag 1Då var vi äntligen framme efter en väldigt lång första resdag. Flyget gick inte förrän kl 2020 så vi han både byta till sommardäck, städa huset och bita av en mil med löpvagnen innan vi begav oss iväg till Landvetter. Ryggsäckarna var fullpackade med framförallt välling,

Daniel Blomqvist
DrB i Italy by train
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Slappardag i Bergamo
torsdag 28 maj 2015 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Idag har vi haft en riktigt lugn och avstressande dag i Bergamo. Efter en trevlig frukost på altanen gick vi genom centrum mot citta alta, gamla stan. Färden upp skedde med en liten bergbana med ca 45 graders lutning. Som vanligt med "gamla stan" finns det många gamla fina byggnader. Efter en

onsdag 27 maj 2015 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Hej allesammans! Dagens tågluff innehöll en skön 2 timmars tågresa med Frecciabiancatåget(motsvarande X2000) till Milano samt en knapp timmes lokaltåg till Bergamo. Vi började morgonen med frukost på Hotel Junior med hela hotellfamiljen som supportade oss med kaffe, juice,bröd, marmelad

I väntan på familjen
torsdag 27 juni 2013 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Nu sitter vi i gamla staden i Bergamo, mysigt men tyvärr ingen sol! Snart tar vi bussen ut till flygplatsen för att möta Chrille o Otto, hoppas de kom på rätt plan! Det är spännande att de kommer, nu börjar en ny resa för oss alla. Vi stannar i Milano till lördag då åker vi till Loano o

Anita Palm
Palms i Tågluff 2013
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Couchsurfing i Bergamo!
fredag 10 juni 2011 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Hej! Igàr pabòrjades resan. Flygresan var helt okej, men jag hade tvà skrikiga ungar bakom mig som dessutom bòrjade mà illa under landningen, sa fòràldrarna letade efter pàar ifall de skulle behòva spy... mindre trevligt. Hur som helst ankom vi till ett vàldigt regnigt Bergamo, det

Citta Alta
fredag 10 september 2010 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Kom fram och blev mött av Sara som ägde lägenheten. Den låg mitt på "mainstreet". Mycket bra! Ut och käka och välkommen till Bella Italia.

Michael Hallgren
MickeHal001 i Bergamo
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
tisdag 3 augusti 2010 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Transportmedlet hit var ologiskt nog: flyg! Nu blir det tåg för hela slanten (med en viss lögn i och med att planen är att avsluta med en kryssning Sthlm - Riga, vi gjorde ett kap och fick resan för 250kr/person - helt okej pris!) Jag ska försöka vara lika duktig som jag brukar vara och

Besöker broder Leif
fredag 23 juli 2010 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Så var vi i Bergamo, en stad med gammal historia och fanatsiska byggnader. Vi besökte en knappfabrik i Sorisole, ett litet familjeföretag, kul! En guidad tur i den gamla delen av Bergamo hann vi med. Det var lite skoj att se hur Åke´s bror hade det på sitt "sommarställe"... Lotta hittar en

Nikki, Lotta Och Åke Winqvist Och Rosén
Treihusbilen i 700 mil i Europa
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Sista dagen
lördag 21 november 2009 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Igår kväll åt vi middag på en mysig bar. Där köpte man en drink och fick sedan gå och hämta en massa plockmat från bardisken. Det är verkligen något att rekommendera! Det var väldigt god mat och mycket folk som minglade. Sedan blev det efterrätt på en glassbar i närheten. Idag har

Babymoon

Babymoon

21 augusti 2019 - 24 augusti 2019

Sista resan, utan barn, för oss blir förmodligen Bergamo. Vilket vackert och avkopplande ställe, god mat å dryck, glass och fina vyer!

Italy by train

Italy by train

3 april 2019 - 24 april 2019

En tre veckors tågluff i Italien med våra två barn (1 och 3,5 år gamla).

Tågluff Europa 2015

Tågluff Europa 2015

16 maj 2015 - 5 juni 2015

Fyra dagar kvar till det stora äventyret börjar. Än så länge ligger packningen på bordet. Vi börjar resan i Barcelona för att sedan ta oss utefter franska Rivieran, ner till italienska kusten. Därifrån tar vi oss mot Paris via Milano för att sedan styra kosan hemåt.

Tågluff 2013

Tågluff 2013

16 juni 2013 - 8 juli 2013

Då var det dags igen :) Ser i gamla resedagboken att det är ganska exakt 4 år sedan Ottos o min tågluff planerades. Nu är det Hugo o jag som åker ut på tågluff! Den 16 Juni ger vi oss iväg ut i Europa för att sedan avsluta med att möta Chrille & Otto i Milano och stanna en vecka i Loano,Italien. Nu ska allt planeras!

wwoofing och couchsurfing en sommar i Italien

wwoofing och couchsurfing en sommar i Italien

9 juni 2011 - 18 augusti 2011

Efter en väldigt massa längtan är det äntligen dags för min alldeles egna resa till Italien. Med stora förväntningar om ett äventyr fullt av sol, italienska, god mat, fantastiska platser och spännande möten, så åker jag till Italien för att wwoofa, alltså volentärjobba på ekologiska gårdar mot boende, samt för att couchsurfa, för att lära känna italienare och den italienska kulturen.

10 september 2010 - 17 september 2010

700 mil i Europa

700 mil i Europa

26 juni 2010 - 30 juli 2010

Tågluff Europa 2010

Tågluff Europa 2010

2 augusti 2010 - 27 augusti 2010

Tåga runt med Jassi och Anna i Europa i knappt en månad!

Milano & Bergamo - Italien

Milano & Bergamo - Italien

19 november 2009 - 22 november 2009

Nu åker vi tillbaka till Italien på weekend!

Spanien igen

Spanien igen