Bormio

Dag 7
lördag 10 juli 2010 - Bormio, Lombardiet, Italien

Dag 7 Frukosten var riklig och god och matsalen var genuint ”hemmålt”. Som ett gammaldags lantkök med brödkakor hängande i taket. Vi startade med några mil på krokiga, fina vägar innan vi började klättringen uppför dagens höjdpunkt, Stilfserjoch och Stelviopass på 2.758 möh. Ett

Arne Och Gunilla Löfving
ArneLg i Alper på MC 2010
Senast aktiv - från Fallströmsgatan, Västra Götalands län, Sverige
Alper på MC 2010

Alper på MC 2010

3 juli 2010 - 16 juli 2010

Även i år blir det en tur neråt Europa på hoj. Tanken är att åka omkring nere i de tyska, österrikiska och framför allt italienska alperna för att uppleva vägar, alppass och kanske någon sevärdhet. Förhoppningsvis blir det också möten med andra resenärer utmed vägen, något man gärna minns! Vi tar StenaLine till Kiel, sedan Autozug från Hamburg till München. 10 dagar senare tar vi samma tåg tillbaka men kör hem genom Danmark. I år åker vi BMW R1200GS med, förhoppningsvis, vattentäta packväskor... I skrivande stund säger www.yr.no att det ska regna de första dagarna efter München. Och uppe på Grossglockner ska det snöa... - Vi hoppas att de för en gångs skull har lika dålig precision som SMHI skämt bort oss med... Om det finns w-lan att låna längs vägen kan hända att det dyker upp bilder och några rader här på Resdagboken. Annars lägger vi upp nåt när vi kommer hem! - Men vi vill ju helst att våra Londonbarn, som flyttar in och håller liv i hus & trädgård, ska se var vi drar fram!

Senaste aktivitet
Senaste svar