Como

Lake Como
fredag 5 juli 2013 - Como, Lombardiet, Italien

Vi solade och badade hela dagen 33 grader varmt och vattnet var underbart. Kl 3 satte vi oss på cykeln och lämnade havet bakom oss lite varm med alla kläder men det var en del oknäppta dragkedjor i mc kläderna. Efter att ha kört förbi Milano kom vi så fram till Como sjön, vi checkade i

Susanne Svensson
Mcresa i Mc Resa 2013
Senast aktiv - från Nässjö, Jönköpings län, Sverige
En tripp till Como
måndag 13 september 2010 - Como, Lombardiet, Italien

Ännu en dag bakom ratten. Dagens utflyktsmål var Como sjön. Tillbringade ett par timmar i Como. Tog bergbanan "funiculare" upp till toppen. Fantastisk utsikt! Klart värt resan. Fortsatte upp till B???? Om Gardasjön var vackert så var det ingenting mot det här. Det blev bara vackrare bakom

Michael Hallgren
MickeHal001 i Bergamo
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Sista dagen...
fredag 11 september 2009 - Como, Lombardiet, Italien

Ok, då var det dags för sista dagen i Como. (För imorrn räknas inte, vi ska bara checka ut från hotellet.) Om några minuter ska jag ha mitt prov och efter det kommer vi nog gå ner till vattnet, som vi gjort nästan varje kväll. Como har varit trevligt, men nu längtar jag efter ett

Fortfarande Como...
tisdag 8 september 2009 - Como, Lombardiet, Italien

Ja, jag är fortfarande här i Como. Men nu är det inte så många dagar kvar, och sen är det Milano! Jag är lite bortskämd med internet här nu, är inloggad minst två gånger om dagen, före och efter skolan, ibland t.o.m. på rasterna och lunchen! Men jag måste utnyttja det till det

Uppdatering
söndag 6 september 2009 - Como, Lombardiet, Italien

Hej igen! Tänkte uppdatera er alla nu.. :) Sitter på ett internetcafè och skriver och tangentbordet är lite knäppt, lyder inte alltid, så det kanske saknas lite bokstäver här och där, men det får ni tåla. :P Lägenheten verkade ju vara värsta drömmen, bra läge, billig hyra och

Gaah!
onsdag 2 september 2009 - Como, Lombardiet, Italien

Iih! Jag har hittat en lägenhet! Jag kommer att bo väldigt centralt i Milano och jag kommer att bo med två tjejer som ska plugga på samma skola och samma campus som jag. Och hyran på lägenheten är väldigt bra. Tjejerna är finskor [b]och [/b]dom pratar svenska med! Roligt nog håller dom

Da var man i Como
måndag 31 augusti 2009 - Como, Lombardiet, Italien

Ok, här kommer mitt första inlägg från Como. Igår åkte jag från Siena, för att ha min andra språkkurs här i Como. Jag och en annan tjej skulle åka och bo tillsammans på en camping, som jag sagt tidigare. Bussen vi skulle ta åkte väldigt tidigt på morgonen, så jag var uppe rätt

Bergssjö i Como
tisdag 11 augusti 2009 - Como, Lombardiet, Italien

På hemvägen stoppade vi i Como, riktigt mysig bergsstad med sjö och annat härligt. Como kanske borde undvikas vid kraftig turistsäsong då man kan bli stående i backarna när man ska ut.

Emil Doverlind
Almeyda i Toscana
Final dag 2 & 3
fredag 7 augusti 2009 - Como, Lombardiet, Italien

Hej! Internet har inte varit tillgängligt på några dagar eller så har vi varit för trötta. Vi har hämtat ikapp en hel del. Igår hade vi en klart uppåtgående trend med en 40:e, 31:a och en 5:a men sedan avslutade vi med en 24:a. I racet där vi slutade 5:a så var vi först i sista lä

Dag 1 finalen
torsdag 6 augusti 2009 - Como, Lombardiet, Italien

HobieCattastrofo Dagens första start i lätta förhållanden var riktigt bra. Tyvärr vart det allmän omstart. Arrangören har inte den flaggan utan istället far det fram en gummibåt med en gubbe som skriker go back, go back. Så gör man tydligen i Italy. Inte så noga. Nästa start blir ok

Mc Resa 2013

Mc Resa 2013

22 juni 2013 - 14 juli 2013

Äntligen semester!!!! Vi lämnar Nässjö bakom oss och vårt första stopp blir Göteborg o midsommarfirande. Efter det Kiel med Stena Line efter det dit näsan pekar.

Bergamo

Bergamo

10 september 2010 - 17 september 2010

Adeliina intar Italien

Adeliina intar Italien

1 augusti 2009 - 2 mars 2010

Följ mig under mina äventyr under min utbytestermin!

Toscana

Toscana

24 juli 2009 - 3 augusti 2009

Bila ner till Toscana för bad och kultur.

HobieCat Europeans Gravedona, Italien

HobieCat Europeans Gravedona, Italien

25 juli 2009 - 12 augusti 2009

EM i Ialien. Där har jag aldrig varit. Vi bilar ner igenom Europa med stopp i Helsingborg, Tyskland och Schweitz. Häng me!

My crazy italian summer

My crazy italian summer

17 juni 2009 - 5 augusti 2009

Jag ska börja med Rom, sen åker jag till Norra Italien, Cesenatico och sen söder till Apulien och tillbaka till Rom. Jag kommer att resa en hel del, träffa många vänner och se flera coola festivaler !!

Hello Europe

Hello Europe

9 juni 2008 - 6 juli 2008

Nu ska Frida och Hanna ut igen. Valda delar av Europa kommer att få avnjuta vår visit.

Toscana 2008

Toscana 2008

25 april 2008 - 5 maj 2008

Tillsammans med Tina och Kalle Söder reser vi med buss till vackra Toscana.

5 januari 2008 - 5 april 2008

Senaste aktivitet