Crema

Hej da Crema
torsdag 19 september 2013 - Crema, Lombardiet, Italien

Hej lilla resedagboken! Nu ar det min sista kvall har i Crema, tyvarr! Under veckan som har varit har jag varit i bade Milano och Bergamo och turistat. Tagen ar alltid forsenade men annars sa har jag tyckt om bada staderna jattemycket :D Sen sabhar jag atit massvis av god mat (som alltid, det ar

Kroatiiiiien!
lördag 7 september 2013 - Crema, Lombardiet, Italien

Det har varit tva fina dagar har i Italien (saklart)! Igar tog jag taget till Cremona och vandrade runt i granderna, at JATTEgod glass och ovade pa min italienska med tandlosa gubbar! Pa kvallen at vi pizza hemma hos Elena tillsammans med mina sysslingar, fattade nastan allt de sa och pizzan var

A Crema!
onsdag 4 september 2013 - Crema, Lombardiet, Italien

Efter 11 timmars resa (tre tag varav ett jag missade, tva bussar och tva bilresor), en sista kottbullelunch och trevliga manniskor att prata med pa flyget sa ar jag HAR! Antligen Italien! Det kandes valdigt bra att traffa (pappas kusin) Elena pa flygplatsen och fa prata italienska igen. Nu har vi

Pizza och pasta

4 september 2013 - 2 oktober 2013

Prata italienska, äta mat, dricka vin, bada och hälsa på släkt :D