Livigno

Stelvio
tisdag 10 juni 2014 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

Efter en god frukost så lämnade vi liksom alla andra hotellet på två hjul, skillnaden var väl att vi hade motor, dom andra var cykelnördar. Morgontemperaturen var lite kylig inte mer än 17 grader, framåt dagen så steg temperaturen mot 31 grader, våra gps var inprogrammerade på geocachen

Andreas Persson
bonde456 i MC-Touring i Europa
Senast aktiv - från Kalix NO, Norrbottens län, Sverige
Headin North
måndag 9 augusti 2010 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

I had a great trip so far! I havent had time to write that much, but I have uploaded some pictures.! If you use the pointer on them, you will see my text! See you! Sven-Erik

Snart drar vi till andra sidan :-)
måndag 12 oktober 2009 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

Hej… Ursäkta att det tog lite tid innan jag skrev, men man märker inte riktigt hur dagarna flyger förbi längre och jag har slutat så sent varje dag att det inte har funnits så mycket tid för att sitta vid datorn och därför ringde jag inte, mamma, för jag har kommit hem vid elva tiden

die letzten besorgungen....
fredag 29 maj 2009 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

...werden erledigt.. und endlich steht der abfahrtsterim fest! am sonntag, 31.mai starten mir mit insrer betty in den süden! juhu!

Me Mc
betty-tours i eurotrip 2009
Senast aktiv - från Santiago de Compostela, Galicien, Spanien
Italiens "Norrlandsguld"/Lagomt avspänt
tisdag 17 mars 2009 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

25 Minusgrader!!! Är vi verkligen i Italien? Det visar sig snabbt att det är lika kallt nästan varje natt och att temperaturen snabbt stiger under dagen. Solen är enorm och lyser fler timmar än jag trodde kunde vara möjligt. Snart har vi bränt nästippen och som ständigt kommer att lysa med

Agnetha Jansson
Big five i skidor i Livigno
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Schengeravtalen!
torsdag 11 mars 2004 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

Stopp!! Nu är det kö för att komma in i Livingo. Vad gör vi om vi inte hinner in i tid? Gränsvakten vandrar förbi bil efter bil. Snart är han framme vid vår.Givetvis stannar han och precis som alla andra tullare blir Micke kollad direkt. Han måste se ut som värsta maffia killen. Passet

Agnetha Jansson
Big five i skidor i Livigno
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
nu är det inte långt kvar...
torsdag 12 mars 2009 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

ja då var vi i slutet på vår näst sista vecka ;( vi har varit ute och åkt riktigt mycket nu på sistone eftersom det börjar närma sig slutet har de flesta börjat fått lite panik och måste pröva alla offpist åk som vi inte prövat tidigare osv. så i förra vekckan åkte vi till st.

09:47:27 Ende des BA-Marathon
tisdag 10 mars 2009 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

Es ist soweit, die Bachelorarbeit ist fertig und verschickt! Heute um 9 Uhr 47 und 27 Sekunden. Ihr werdet euch sicher alle gefragt haben, wieso ihr seid einem Monat kein Lebenszeichen von mir vernommen habt - aber nun ist es klar. Ich war in einer sehr intensiven meiner 10-monatigen intensiven

Frühling
fredag 6 mars 2009 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

Die Sonne scheint. Blauer Himmel mit Zuckerwattewolken. Auf der grünen Wiese der Schule sehe ich kleine Blümchen. Ich bin guter Laune, weil das Ende eines langen Marathons in Sicht ist.

så e familjen på besök!
onsdag 4 mars 2009 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

efter en vecka i canazei så kom Annica och Pappa ner på besök när jag skulle tillbaks till Livigno. man kan väl säga att dena vecka gått ut på att njuta ganska ordentligt. vi har varit ute och ätit super god mat varje dag, smakat goda viner och självklart åkt en massa skidor (igår

MC-Touring i Europa

MC-Touring i Europa

4 juni 2014 - 19 juni 2014

Resa genom många av Europas länder med mål att resa på dom roligaste vägarna som man som motorcyklist kan möta i t.ex alperna. Ett antal stopp på dom platser vi passerar och som verkar vara intressanta. 2,5 veckor är den planerade reslängden. Medresenär är Erik Johansson från Luleå.

The Motorbike Adventure

The Motorbike Adventure

4 augusti 2010 - 13 augusti 2010

Steiner Cruise ship

Steiner Cruise ship

23 augusti 2009 - 1 juli 2010

Ska ge mig ut på haven för att jobba på kryssningsfartyg för Steiner. Men resan börjar med internutbildning i London. Going to work on the Big Blue on a cruise ship for Steiner transocean. My trip will begin with training in London.

eurotrip 2009

eurotrip 2009

1 juni 2009 - 1 juni 2015

mir sein mol weck...

Skidglid i Livigno

Skidglid i Livigno

7 februari 2009 - 14 februari 2009

Dags att spänna på pjäxorna igen och halka ner för Livignos breda boulevarder.

Fremdsprachenassistenz 2008/2009

Fremdsprachenassistenz 2008/2009

6 oktober 2008 - 31 mars 2009

Ich arbeite jetzt für ein halbes Jahr in den Marken in der Stadt Senigallia am Istituto Professionale di Stato per i Servizi Alberghieri, Commerciali e Turismo "A. Panzini". Ich bin gespannt, was mich alles erwarten wird und wie die Zeit wird :)

Reise vor der großen Reise

Reise vor der großen Reise

23 september 2008 - 5 oktober 2008

Bevor am 6.10.2008 meine Assistenzzeit an der italienischen Schule beginnt, zieht es mich noch durch die Lande...ob Stiefel oder das Inselchen Sardinien...ein wenig hier, ein wenig da!

Umbrien, Trevi (nytt försök)

Umbrien, Trevi (nytt försök)

29 augusti 2008 - 28 september 2008

En kortare variant av vårens resa som inte blev av. Fyra veckor blir det denna gång, 3 semester och 1 arbete. Verona - Trevi - Pisa - Trevi - Livorno - Florens

Italiensk mat och Skidor ;)

Italiensk mat och Skidor ;)

7 januari 2009 - 1 april 2009

I vinter bär det av till Livingio som alpguide igen!

Tågluff med syrran

Tågluff med syrran

10 juli 2008 - 5 augusti 2008

Paris o Neapel CHECK övrigt, varför inte?

Johanna Malmberg
johannaeric