Milano

3 dagar Milano
måndag 11 mars 2019 - Milano, Lombardiet, Italien

Lördag morgon, avfärd från Vinberg 04:30, från Halmstad 05:00. Flyg från Köpenhamn till Bergamo 08:55. Flygtransfer en timme buss 10 euro tur/retur från Bergamo till Milano centralstation. 20 minuters promenad där jag ledde 25 man med gps och hittade vårt hotel, IH Hotels Milano

måndag 20 augusti 2018 - Milano, Lombardiet, Italien

När jag fyllde år, fick jag en resa till Milano i födelsedagspresent av mina syrror. En helt fantastisk resa, som blev en present till oss alla. Vi bodde på Nyx Hotel. Ett färgstarkt och konstinspererat hotell, snyggt, fräscht, god frukost och bra läge i Milano. Perfekt ställe att bo och

Linda Palm
Sniven i Bästa 40-års presenten.
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Milano 20171006
fredag 6 oktober 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Mycket regn och kallt i början på resan har nu förbytts i värme och sol. Från Kotor i Montenegro inget regn. Maten är helt fantastisk, tillsammans med alla mysiga gamla stadskärnor. Massor med bläckfisk och kalamari. Nu med buss genom Montenegro och Albanien, sedan nattfärjan från Durres

Per Bråmå
mergulan i Europa med interrail
En heldag i Milano
fredag 14 juli 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Dagen var kommen och vi skulle få en heldag i Milano,  vilket vi också fick! Idag var det varmt, strålande sol och runt 28 grader. Då krävs det vatten, mycket vatten, finns att köpa i princip överallt.Det första vi gjorde var att köpa vatten och därefter kolla in katedralen Duomo,

Sick sack i Alperna och hamna i Milano
torsdag 13 juli 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Detta var den dagen vi alla såg fram emot, att åka igenom Tyskland i söder och hamna i Österrike, Schweiz, Lichtenstein. Vi lämnade hotellet i Blaubeuren runt 9.30 för vidare färd neråt i Tyskland. Vilka vyer vi fick! Istället för ta en tråkig motorväg till Milano, så tar man såklart

måndag 18 maj 2015 - Milano, Milano, Lombardiet, Italien

Emelie Henningsson
ehenningsson i Milano, Italy
Senast aktiv - från Protaras, Cypern
Snabbesök i Milano och Genua
lördag 13 maj 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Dagen började bra resedagen, allt var på banan så att säga... men mitt i morgonbajsen såg jag  ett sms fran SAS att vårat plan var inställt, efter lite trix och fix fick vi åka via Köpenhamn istället. Synd bara att vi hade uppgraderat till SAS plus med loungebesök som brann inne, skit

Gott nytt år!
måndag 2 januari 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Milano kort och gott:Superfantastiskt sällskap, god mat, GOTT VIN, dyrt.... spårvagnsäventyr (Ida tvingade på oss på en spårvagn som åkte typ ut ur stan; så fick vi gå in haha).Fick sett Castello Storzesco, Navigli (Milanos Venedig)... fick gått runt MASSOR, gick till Toni&Guy och

Emelie Johansson
Emelie_Swede i Nyår i Milano, why not!
Senast aktiv - från Skurup, Skåne län, Sverige
Milano
onsdag 6 juli 2016 - Milano, Lombardiet, Italien

Hej på er! Efter lite kämpande med denna sida, verkar jag nuäntligen ha kunnat skapa mig en dagbok även för denna resa. :) Lite uppdatering: I månads packade och fixade vi det sista, för att sedan ta buss och sedan tåg till Malmö. Första gången jag åkte genom Hallandsåsen. :D vi kom

Amanda Ingvarsson
Amanda_I i Italien och Schweiz
Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Milano - Spontanresa till Italien!
söndag 19 juli 2015 - Milano, Lombardiet, Italien

Nu är hon ute och ränner igen! Den här bruden kan inte stanna på ett ställe! Ja det var ju inte länge jag var hemma ska jag säga... Men Italien lockar! Jag måste ju berätta om min hemkomst. I förra inlägget var jag ju så nervös för att komma hem och sånt, jag hade ringt mamma så

Vinberg-Bergamo-Milano

Milanoresa med syrrorna.

Europa med interrail

Europa med interrail

10 september 2017 - 8 oktober 2017

Med tåg till västra balkan. Mat, dryck, bad, snorkling, nationalparker, grottor, berg och vandring.

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

18 maj 2015 - 21 maj 2015

Från Milano via Genua till provence

Från Milano via Genua till provence

13 maj 2017 - 23 maj 2017

Nyår i Milano, why not!

Nyår i Milano, why not!

28 december 2016 - 2 januari 2017

Drar med bästisarna till Italys finest :-) Ett fint sätt att välkomna 2017 på!

Italien och Schweiz

Italien och Schweiz

4 juli 2016 - 19 juli 2016

En resa till en ny del av Alperna i år. Det blir en blandning av stad, berg och bad, perfekt blandning!

till Grekland och Italien m.m.

till Grekland och Italien m.m.

18 juli 2014 - 9 september 2014

Flyger till athen den 18:e för att gå på en segelbåt i Lavrio som ska ta oss runt i cykladerna. Sen upp till min vän esther i Italien och Schweiz, avslutar förmodligen på Gotland en vecka

5 Europaveckor

5 Europaveckor